

Nezávislé brněnské studio Amazing VIBES dnes představilo svůj debutový titul Stellar Destiny: The Last Survivor. Akční sci-fi roguelike s prvky bullet hell a survival craftingu je od dnešního dne možné přidat si na Steamu do seznamu přání – a zároveň si zdarma vyzkoušet hratelné demo. Plná verze vstoupí do Early Accessu už na podzim 2025.
Galaxie, kde přežijí jen ti nejobratnější
V roli SYNra (Synthetic Runner) – digitálního avatara vědomé AI lodi – se hráči vydají na procedurálně generované planety plné smrtících ekosystémů. Každý svět má vlastní prostředí, rytmus boje i unikátní faunu a flóru. O přežití rozhodují rychlé reflexy, chytrá taktika a schopnost kombinovat vzácné prvky do nových chemických sloučenin, které zásadně mění herní schopnosti i styl boje.
Vedle zběsilého kontaktu s nepřáteli ve stylu SHMUPu a podpory bojového dronu čeká hráče těžba, experimentování s buildy a také fragmenty příběhu – střípky paměti a útržky komunikace, které odhalují osud samotné AI.
Klíčové prvky hry
- Intenzivní souboje – kontaktní boj s podporou dronu, úhyby, výpady a pořádné tempo.
- Survival crafting – sbírání chemických elementů a tvorba sloučenin s unikátními efekty.
- Rozmanité planety – od lávových proudů po ledové pustiny, každý svět má vlastní hrozby a vizuální styl.
- Vysoká znovuhratelnost – žádná mise není stejná, experimentování a hledání nových strategií je klíčovou součástí hratelnosti.
Základní informace
- Název: Stellar Destiny: The Last Survivor
- Žánr: Sci-fi roguelike, bullet hell, survival crafting
- Platforma: PC | Steam
- Model vydání: Veřejné demo (srpen 2025), Early Access (podzim 2025)
- Jazyk: Angličtina
Studio hledá zpětnou vazbu
Vývojáři z Amazing VIBES kladou důraz na zapojení komunity:
„Chceme postavit skvělou hru. Veřejné demo je venku a zpětná vazba hráčů je pro nás klíčová. Pomozte nám hru ukázat a doladit. Vaše názory můžou přímo ovlivnit finální podobu systému schopností, sloučenin i herní dynamiky.” – DEV Amazing VIBES
Stellar Destiny: The Last Survivor tak už nyní nabízí možnost vyzkoušet si hratelné demo a pomoci ovlivnit finální podobu hry, která míří do Early Accessu na podzim tohoto roku.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.