Spustili jsme VISIONGAME! (beta)

Miroslav Žák – 26/03/2019

Jsem velice rád, že se mi podařilo dotvořit myšlenu, kterou jsem rozpracoval již v roce 2007. Její koncept stál na jasné vizi. Pomoci českým a slovenským hráčům nezapomenout na všechny ty herní klenoty nebo vtipné hříčky, kterými nás naši vývojáři obohacují. Mít tak přehledně vše na jednom místě. Na projektu pracuji již více než rok a strávený čas dosahuje 1000 hodin.

Můj cíl je jasný, chci vytvořit archiv zaměřený na české a slovenské herní tituly napříč všemi platformami. Nechci zapomenout na studia, ani jednotlivé autory těchto her. Herní svět se od roku 2007, kdy byl VISIONGAME spuštěn poprvé, hodně změnil. Přesto se za tu dobu neobjevil podobně komplexní archiv s takto vyhrazenou cílovou skupinou. Dnes je stav herního průmyslu daleko rozsáhlejší a potvrzuje, že i lokální vývojáři dokáží vytvořit tituly, které mohou sklízet celosvětové ovace. Příkladem jsou Kingdome Come: Deliverance, Mashinky, Factorio, Beat Saber, Euro Truck Simulator 2 nebo Chuchel. Budu se pečlivě věnovat malým i velkým projektům a to včetně freeware scény a jejím autorům.

VISIONGAME je na svém začátku. Neobejde se bez chyb a nedodělků. Ale chci vše zlepšovat a ladit, dokud nebudeme všichni spokojení. Pokud se mi vše podaří, nebude VISIONGAME jen archiv, ale také magazín o lokálním herním průmyslu. Chci publikovat články od vývojářů a mapovat celou scénu od jejích počátků až do současnosti. Jestli se to podaří uvidíme.

Velkým cílem je také vytvoření centrální statistiky napříč všemi hrami a vývojáři. Tyto statistiky jsem v rámci beta spuštění již připravil, tak se můžete podívat. Snaha doplnit a upřesnit všechna meta data bude aktuální priorita, tak aby statistiky byly přesné.

Budu rád za jakoukoliv podporu a od všech, kteří si pamatují více a mohou pomoci doplnit tento archiv. Každá užitečná informace nebo komentář posune tento projekt kupředu. Snad se v projektu najdou autoři již vydaných projektů, hráči, náhodní čtenáři nebo budoucí vývojáři.

Spustit VISIONGAME jsem už moc chtěl a potřeboval. Aktuální verzi beru jako betu. Zdaleka tam není vše, co jsem chtěl. V následujících týdnech chci zapracovat:

  • Vyřešit sporné popisky her, především mobilních platforem. Bohužel informace o některých hrách nejsou velmi kvalitní, někdy samotný překlad nedává moc smysl a za to se omlouvám. Bohužel často to jinak nešlo.
  • Dodělat na webu responzivní režim
  • Vyladit uživatelské prostředí a doplnit jeho funkce
  • Spustit kvízy a herní kalendář
  • Rozšířit tým redaktorů a vytvářet nový obsah magazínu rychleji
  • Stále aktualizovat archiv celého webu

Další rozšíření a nápady budou pokračovat.

Děkuji za podporu a vzhůru do objevování československé herní historie a brzké budoucnosti.

Autor projektu
Miroslav Žák (MYdla)

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články