Slovenská hra roku 2019 výsledky
Slovenská asociace herních vývojářů dnes vydala výsledky Slovenská hra roku 2019. Hlavní cenu získala hra Blood Will Be Spilled od studia Doublequote Studio. Gratulujeme!
Porota byla složena: Táňa Zacharovská, Lucia Dubáčová, Miloš Krekovič, Matúš Štrba, Peter Nagy.
Přehled vítězů v dané kategorii:
Slovenská hra roku:
Blood will be Spilled – Doublequote Studio
Blood will be Spilled je 2D akční plošinovka. Jde o příběhovou hru, která vzdává poctu klasickým spaghetti westernům. Osamělý lovec odměn Jack, kterého skvěle nadaboval Elias Toufexis se musí prostřílet spoustou nepřátel, aby se pomstil lidem, kteří ho zradili. Na první pohled upoutá stylová ručně animovaná grafika a fakt, že celá hra se odehrává ve světě hmyzu. Hra kombinuje akční plošinovku a strategické tahové souboje.
Sector.sk herní cena:
Vivat Sloboda – Team Vivat
V hre Vivat Sloboda zažijú hráči obdobie Nežnej revolúcie z pohľadu taxikára štátnej taxislužby, ktorý prijíma objednávky od zarytých straníckych funkcionárov, ale aj študentov požadujúcich zmenu. Hráči si tak vypočujú výrazne sa odlišujúce názory na režim, inšpirované skutočnými spomienkami a udalosťami, ktoré sprevádzali Nežnú revolúciu a prerod Československa zo socialistickej republiky na demokratickú federáciu.
Nejlepší vizuální design:
Blood will be Spilled – Doublequote Studio
Blood will be Spilled je 2D akční plošinovka. Jde o příběhovou hru, která vzdává poctu klasickým spaghetti westernům. Osamělý lovec odměn Jack, kterého skvěle nadaboval Elias Toufexis se musí prostřílet spoustou nepřátel, aby se pomstil lidem, kteří ho zradili. Na první pohled upoutá stylová ručně animovaná grafika a fakt, že celá hra se odehrává ve světě hmyzu. Hra kombinuje akční plošinovku a strategické tahové souboje.
Nejlepší herní design:
Train Station 2: Rail Strategy – Pixel Federation
Všichni milovníci železnice, sběratelé vlaků a nadšenci simulace vlaku, kteří milují všechno související s železniční dopravou, se spojí! Je na čase dát své vlaky na koleje a vybudovat globální železniční říši. Staňte se železničním magnátem a užijte si krásnou cestu simulace vlaku plnou překvapení, úspěchů a náročných smluv.
Nejlepší debut:
Blood will be Spilled – Doublequote Studio
Blood will be Spilled je 2D akční plošinovka. Jde o příběhovou hru, která vzdává poctu klasickým spaghetti westernům. Osamělý lovec odměn Jack, kterého skvěle nadaboval Elias Toufexis se musí prostřílet spoustou nepřátel, aby se pomstil lidem, kteří ho zradili. Na první pohled upoutá stylová ručně animovaná grafika a fakt, že celá hra se odehrává ve světě hmyzu. Hra kombinuje akční plošinovku a strategické tahové souboje.
Nejlepší PC / konzolová hra:
Blood will be Spilled – Doublequote Studio
Blood will be Spilled je 2D akční plošinovka. Jde o příběhovou hru, která vzdává poctu klasickým spaghetti westernům. Osamělý lovec odměn Jack, kterého skvěle nadaboval Elias Toufexis se musí prostřílet spoustou nepřátel, aby se pomstil lidem, kteří ho zradili. Na první pohled upoutá stylová ručně animovaná grafika a fakt, že celá hra se odehrává ve světě hmyzu. Hra kombinuje akční plošinovku a strategické tahové souboje.
Nejlepší mobilní hra:
Train Station 2: Rail Strategy – Pixel Federation
Všichni milovníci železnice, sběratelé vlaků a nadšenci simulace vlaku, kteří milují všechno související s železniční dopravou, se spojí! Je na čase dát své vlaky na koleje a vybudovat globální železniční říši. Staňte se železničním magnátem a užijte si krásnou cestu simulace vlaku plnou překvapení, úspěchů a náročných smluv.
Jiný pohled:
Hrdina – Bartoš Studio
Úrovně jsou tvořeny analyzováním hudby české kapely Zrní. Celý hudební album „Hrdina počítačový hry jde do světa“ se používá ke generování úrovní. Kombinace hry a hudby dotváří kontext a děj. Je to jednoduchá plošinovka, ale perspektiva se mění a každá úroveň přidává do hry nový koncept nebo typ překážky. Hráč postupující přes úrovně se dozvídá děj pomocí textu písniček, ingame elementů jako komentáře hrdinu nebo textu který dodává body.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.