Silicomrades: Česká robotická revoluce s chutí brassu a byrokracie přichází

Miroslav Žák – 07/05/2025

Po čtyřech letech vývoje, který začal jako studentský projekt na oboru Vývoj počítačových her na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy, přichází česká kooperativní střílečka Silicomrades s oficiálním datem vydání: 20. června 2025. Titul, za kterým stojí skupina bývalých studentů MFF UK, slibuje kombinaci rukodělné vizuální krásy, pořádné dávky absurdního humoru a nečekaných robotických poruch.

Od studentského prototypu k plnohodnotné hře

Silicomrades vznikali jako školní projekt, ale postupně přerostli do profesionální indie produkce. Vývojáři z původního studentského týmu, kteří zůstali hře věrní i po dokončení studia, ladili detaily téměř čtyři roky. Výsledek? Titul, který působí zábavně, výtvarně osobitě a zároveň důmyslně v mechanikách.

Silicomrades

Dva roboti, jedna mise

V srdci Silicomrades stojí dvojice robotů – Crawlbot a Jetbot. Každý má vlastní styl hraní, možnosti úprav i výhody. Jejich kovové tělo sice drží pohromadě silou vůle (a několika závadami), ale právě jejich odlišnost z nich dělá ideální tým.

Hra je navržena primárně pro lokální kooperaci nebo hraní přes Steam Remote Play, takže si nezapomeňte včas sehnat spoluhráče.

Stavění robotů: Síla s poruchou

Jednou z hlavních mechanik je stavění vlastního robota z kombinace výhodných a vadných součástek. Chcete větší zásobník? Fajn – ale třeba budete muset snášet občasné přebíjení náhodného počtu nábojů. Nebo dostanete schopnost aktivního přebíjení, ale váš robot se už nikdy nezastaví. Tato kombinace vysokého rizika a vysoké odměny tvoří základní strategický rámec celé hry.

Rukodělná grafika a svět plný byrokracie

Silicomrades se odehrávají ve světě, kde byrokracie přerostla do totalitní mašinerie řízené roboty, kteří místo zbraní často používají aktovky. Všechny úrovně a nepřátelé jsou ručně kresleni a animováni, čímž hra získává výraznou vizuální identitu. Tři epizody, každá o třech misích, tvoří ucelené příběhové celky navržené tak, aby je šlo projít „na jeden zátah“.

Brassová revoluce

Namísto tradičního elektronického soundtracku vsadili vývojáři na originální adaptivní hudbu postavenou na žesťových nástrojích. Výsledkem je neobvyklá, výrazná atmosféra, která podtrhuje jak akční momenty, tak absurdní scénáře, ve kterých se hráč ocitá.

Nový žánr: komediální totalita

„Vzali jsme nejméně atraktivní téma na světě – byrokracii – a dovedli ho do absurdního extrému,“ říkají vývojáři. Silicomrades tak vytvářejí zcela nový subžánr, který nazývají komediální totalitou. Nepřátelé vás budou pronásledovat neúnavně… až na výjimku obědové pauzy, kterou si prostě neodpustí.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články