Rozhovor o HL2:Original War modifikaci
Připravil jsem pro Vás interview s alien_hunterem, vedoucím týmu AL Development. Tento tým už několik měsíců vyvíjí modifikaci pro Half-life 2 z prostředí světa Original War. Enjoy it!
MYdla: Můžeš se našim čtenářům představit a prozradit na čem jsi v poslední době pracoval?
Alien_hunter: Mé ctěné jméno je Jindřich Mika, je mi 17 let a pracuji s týmem AL Development průběžně. Za sebou nemám zatím žádný konkrétní dokončený projekt. Nicméně do HL/HL2 dělám už dlouho. Byl jsem také redaktorem serveru thelambda.sk.
MYdla: Co tě vůbec vedlo k tomu tvořit modifikace?
Alien_hunter: Ani nevím. Především zřejmě Valve Hammer Editor (tenkrát Worldcraft), protože je to perfektně provedený map editor. A celkově hra Half-Life mne zaujmula, takže modaření byla jasná volba 😉
MYdla: Proč pracuješ na modifikaci právě hry ORIGINAL WAR?
Alien_hunter: Protože Original War je extrémně geniální strategie a hodně na mne zapůsobila. Už za dob HL1 jsem přemýšlel o skloubení těchto dvou vášní – HL a OW
MYdla: Kolik lidí pracuje na současném projektu nyní a kolik už odešlo?
Alien_hunter: Právě teď aktivně 5 lidí a „odešli“ dva. Respektive jsem je ani přímo nepřijal do týmu, protože jejich schopnosti nebyly dostatečné. Ani nevlastnili HL2.
MYdla: S čím se začalo při takové práci? Přece jenom jde o dobré plánování a rozdělaní práce.
Alien_hunter: Ze začátku jsem já vytvořil první mapu. Ale celkově jsem svému týmu (OW části AL Development) dal volnou ruku. Teď už jsem se poučil a plánuji co to jde.
MYdla: První verze by měla mít jen multiplayerovou formu. Kampaň bude hotová kdy?
Alien_hunter: No, to ti bohužel přesně zatím říct nemohu. Záleží moc na tom, jak se domluvíme v Brně s panem Chvátilem na příběhu. Rozhodně to potrvá nejméně rok. Možná, že to není moc dobrá zpráva, ale uteče to jako voda a SP verze bude o to dokonalejší.
MYdla: Po grafické stránce nevypadají modely budov špatně. Kolik práce dá vytvořit takové modely a co je třeba umět pro jejich tvorbu?
Alien_hunter: Tato otázka pro mě moc dobrá není. Co se týče modelů, tak je master Linhi. Ovšem z toho, co já vím, tak takový model například siberitového dolu při plném výkonu zabere dva dny. První den tvorba přesné geometrie dle předlohy a druhý den texturování. Ale mnohdy to z časových důvodů trvá mnohem déle.
MYdla: Kolik map bude HL2: OW obsahovat?
Alien_hunter: Jde o to kdy. Těsně po vydání příští měsíc pouze čtyři, ale jejich počet poroste s každým updatem.
MYdla: Jak implementujete RPG prvky do modifikace?
Alien_hunter: Tato část je zatím nevyřešena, původně jsem myslel, že i do MP části zaimplementujeme RPG prvky, ovšem spíše to vypadá až na SP. A v SP se projeví stejně jako ve strategii, tzn. jako voják budete střílet rychleji, přesněji, atd.
MYdla: Co tobě nebo tvému týmu dělalo největší problémy při práci na HL2: ORIGINAL WAR a naopak, co bylo nejednoduší?
Alien_hunter: Největším problémem je motivace. Je opravdu potěšení, když někdo přijde na forum a napíše nějaký text, který nás podpoří. Nejjednodušeji tedy šla práce podpořená motivací z odezvy hráčů.
MYdla: Máš v plánu do budoucna další projekt?
Alien_hunter: S HL2 skončím zřejmě hned po dokončení HL: OW. Ale pokud by někdo v týmu přišel s dobrým nápadem, tak se rád vrátím.
MYdla: Neohrozil konec ALTARu nějak tvůj projekt?A co si myslíš o jejich krachu?
Alien_hunter: Náš projekt s Altarem přímo nesouvisí, takže ne. Nicméně nic to nemění na tom, že je krach Altaru nepříjemná událost. Byl to skvělý tým a teď už to asi nebude jako předtím.
MYdla: Co si myslíš o české herní scéně?
Alien_hunter: Jeje, široké téma. Opravdu mám rád české hry, protože mají nápad. Například i na HL2 jsem postrádal potřebnou atmosféru. Sice tímto hned skáču do RTS a ne do FPS, ale v Original War mě příběh dokonale vtáhnul do hry a opravdu jsem si hru užíval od začátku až do konce. Svůj život si skoro bez OW ani nedokážu představit.
MYdla: Jak se bavíš ve volném čase?
Alien_hunter: No, bavím se jako normální člověk v mém věku. Tudíž hospody, koncerty, hry a zábava.
MYdla: Co bys chtěl sdělit našim čtenářům?
Alien_hunter: Fanděte nám, čím více podpory, tím více se do toho opřeme, je to přímá úměra. A hlavně počkejte na SP verzi, protože se v ní (příběhově) ukáže to, co jste v OW neviděli a doplní to příběh.
Za celý tým Vision ti děkuji za zajímavý rozhovor a přeji ti, aby váš projekt uspěl i v mezinárodním měřítku!
Adresa webu této modifikace:
http://owmod.thelambda.sk/
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.