

Na nezávislé české scéně se objevuje nový projekt s názvem Radiolight, za nímž stojí samostatný vývojář Kryštof Knesl. Hra dnes vyšla na platformě Steam a staví na pomalém tempu, atmosféře a práci se zvukem, které využívá k vyprávění příběhu zasazeného do malého amerického města v roce 1985.
Hráč se ujímá role policisty Ethana, jenž vyšetřuje zmizení mladého chlapce v odlehlém městečku Ashwood Creek. Místo působí poklidně, ale pod povrchem se skrývá neklid – zvláštní signály ruší místní rozhlas, obyvatelé se chovají podivně a lesy obklopující město jako by skrývaly víc, než dávají najevo.
Základní herní prvek představuje rádio, které slouží nejen jako komunikační prostředek, ale i jako nástroj k zachytávání nadpřirozených frekvencí. Hráč musí rozpoznávat různé signály, sledovat stopy a rozhodovat, kterým hlasům uvěří. Téma nejistoty a zpochybněné reality se prolíná celou hrou.
Podle autorova popisu kombinuje Radiolight psychologickou adventuru s prvky průzkumu otevřenějšího prostředí, inspirovaného národním parkem Ashwood Creek. Hra se opírá o stylizovanou grafiku připomínající 80. léta, tlumenou barevnost a důraz na atmosféru místo akce.
Příběh sleduje vztah Ethana a jeho přítele z dětství Roberta, nyní policejního náčelníka, kteří se společně snaží rozplést zmizení teenagera i vlastní minulost. Radiolight pracuje s motivy paměti, víry a hranice mezi skutečností a představou.
Hra Radiolight je od dnešního dne dostupná na Steamu pro PC a představuje další příspěvek do rostoucí řady českých nezávislých titulů zaměřených na narrativní a atmosférický zážitek.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.