POLDA 2 – návod
Hra – I. dějství:
Polda Pankrác sedí ve své kanceláři, čumí do počítače a štourá se v nose, když v tom zazvoní telefon. Volá manželka, která se vyžívá v sarkastickém komentování nedokonalosti svého muže. Když se manželka dostatečně vyřádí, polda zdrceně pokládá telefon. Ten však vzápětí začne zvonit znovu – volá šéf, že má pro Pankráce případ a čeká na něj ve své kanceláři. Ve svém kanclu sebere pistoli, policejní odznak, klíč od cely (šuplíky) a otvírák ,sekyrku a nůž ze zdi . Odchází chodbou k majorovi.
Na chodbě může promluvit s homelessem, ten však neodpovídá a pouze chrní, nebo s policistou Matějem, který zde čeká s místním chmatákem podobným mágu Coperfieldovi. Dozví se, že chmaták je jen malá ryba, za to však víc než čilá, protože už Matějovi pětkrát utekl. Teď ho však má posichrovaného koulí na noze, a pouty. U homelesse sebere sirky.
Polda vchází k majorovi. Případ však nedostává vzhledem k jeho malým a převážně nevalným zkušenostem. Ze stěny sebere jedny klíče od auta, přečte letáček na stěně který říká, že letošní jubilejní desáté vyhlášení Miss Marsias se bude konat v luxusním hotýlku „Růžová budoucnost“.
Na chodbě zjišťuje, že Matějovi fouknul Coperfield a Matěje spoutal . Pankrác ho osvobodí. Sebere brýle, ulomí nožičku (sekyrkou) a získaným úlomkem odemkne zámek od pout (získává pouta a kouli). „Máš to u mě,“ slíbí Matěj a dodává ať se za ním někdy staví v laboratoři (otevírá se lokace laboratoř).
Polda vychází ven před stanici a zamyslí se kam asi mohl chmaták zdrhnout . Nahlédne do popelnice. Použije-li pouta, zatkne Coperfielda. Za dopadení chmatáka získá od majora případ – dokumentace popisující případ (s propáleným místem, kde měla být uvedena adresa hotýlku). Také získá finanční odměnu. Z šéfova stolu sebere svačinu a cigarety. Ve svém kanclu vhodí polda minci ,kterou vymlátil z tel.automatu, do automatu na kafe a automat mu zleje podlahu a boty. Je proto třeba nejdříve šáhnout do odpadkového koše a vytáhnout umaštěný kelímek a slupku od banánu. Kelímek vloží do automatu, použije další minci a natočené kafe nabídne vězněnému Coperfieldovi. Dojde k rozhovoru o poldově případu a Coperfield nabídne pomoc za malou službičku.
Cestou ze stanice na místo činu si polda nezapomene vzít nůž ze zdi a v laboratoři si vyzvedne balíček sádry a lupu. Před stanicí čeká jakýsi spratek. Dá-li se s ním Pankrác do řeči, spratek mu ukradne z inventáře policejní odznak a polda se nebude moct legitimovat požárníkům. Pak tedy bude muset nalézt spratka. Ten bude za rohem na spáleništi močit na zeď. Polda mu dá pokutu a místo zaplacení mu spratek vrátí odznak.
Pankrác nasedá do auta a přesouvá se na spáleniště. Pod trámem objeví řetízek s podivným emblémem , jakýsi kapesníček a zahradnické nůžky . Dalším poldovým úkolem zde je nalézt člověka, který požár a jeho zakladatele natočil na videokazetu. Jak se dočetl v dokumentech k případu, záběry byly pořízeny z domu odnaproti. Polda otevře vrátka do zahrady, ozve se štěkot a pes poldu kousne. Polda tedy musí rozbalit svačinu od majora ,vyndá buřt a nabídne ho psovi. Ten ho zbaští a nic. Polda si musí dojí k majorovy pro další svačinu. Od požárníků si bere lékárničku (až po poranění). Z ní vybere projímadlo. Použije ho na buřt a nabídne psovi. Ten ho zbaští , a chcípne. Polda může vejít.
Ocitá se v místnosti, které se ženská ruka nedotkla již po staletí. Polda se tedy ocitá v místnosti, jež je zároveň kuchyní, obyvákem i toaletou. Dveře za ním se zabuchují a průvan shazuje zapálenou petrolejovou lampu ze stolu v rohu místnosti. Stůl pod ní začíná hořet. Oheň blokuje všechny další akce v lokaci „teď nemohu, musím hasit“. Voda z kohoutků neteče, elektrika nefunguje. Že by neplatič. Polda otevírá lednici a vyndavá otevřenou napůl vypitou láhev vodky. Začne-li hasit vodkou, plameny blafnou víc, musí tedy vzít v lednici pivo ,otevřít ho otvírákem a hasit . V šuplíku také najde adrenalin a čistící pastu .Polda začíne hledat. Odhrne závěs WC. Sebere židličku z místnosti a použije na WC. Vyleze na ní, odsune kryt od splachovací nádrže a vyndá z ní klíč. Tím odemkne skříň, z níž vypadne krejčovská panna .Po prozkoumání rýh u skříně, může skříň odsunout .Objevuje se úchyl. Mezi prkny podlahy vyčuhuje kus hadru. Z požárnické lékárničky použije pinzetu a úzkou škvírou mezi prkny vytahuje hadr. Z něj se vysypou jakési fotografie. Prohlíží obrázky s neznámým mužem v dámském spodním prádle.Polda za kompromitující obrázky dostává fotku žháře (videokazetu už prodal televizi). Na tomto místě se rozhovor zasekává, dokud polda nevytáhne cigaretu a sirky. „Nedáte si cigaretu? Povězte mi něco o té fotce“. Dozvídá se, že pracovní kabát žháře je totožný jaký se používá v nedalekém hybridáriu – bývalém blázinci dnes tajném ústavu skrývajícím nepovedené produkty zdejší klonovací továrny (skladiště klonovacího odpadu) před zraky veřejnosti. Dozvídá se rovněž adresu ústavu.
Oplocené hybridárium má jediný vchod střeženou vrátnicí. Nevrlá stará vrátná poldu nepustí, protože objekt spadá do zóny přísného utajení. Je třeba odlákat její pozornost. Před vrátnicí jsou dvě kupy sena. Polda použije lupu a slunečním paprskem zapálí suchou kupku. Musí však ještě lupu očistit kapesníčkem. Ta bližší zapálit nejde protože je seno vlhké. Lze se za ní schovat. Schovaný polda tedy vyčká na vrátnou, která vyběhne hasit a nechá otevřená vrátka. Může vejít k budově. Sebere větev. Vstupní dveře nelze otevřít. Pravý roh budovy je obestavěn lešením (nová omítka). Na lešení polda nevyleze, ale nahoře je nezamřížované okno. Polda vhodí do kýble vězenskou kouli, zatřese lešením a může nahoru k oknu.Vhodí do okna slupku od banánu a peníze od majora. Doktor sebere peníze, uklouzne a při pádu se uhodí do hlavy. Zůstává ležet v bezvědomí. Polda vlézá do místnosti.
Doktor leží v hlubokém bezvědomí pod oknem a může začít pátrání po žháři. Pavilon hybridária obsahuje jakési cely s uzamčenými hybridy, operační stůl s elektrogenerátorem, psací stůl s doktorskými a jinými zápisky a velkou knihovnu. Po zneškodnění doktora poldovi nic nestojí v cestě za hledáním žháře, ale hluk, který způsobuje přístroj mu nedovolí komunikovat z dalšími. Musí tedy nejprve vypnout přístroj. Při pokusu o uchopení vypínače však dostane ránu. Zdá se, že to probíjí. Je nezbytné použít hadr (od fotek) k izolovaní páky a pak vypnout. Při rozhovoru s pacientem na lůžku, hybrid neustále opakuje „nechci do sklepa, nechci do sklepa …“. Polda promluví s uzavřenými hybridy – zapomětlivý muž s chobotem , Rumlcaj, a stobožka . Polda se dozvídá o doktorově týrání hybridů . O tom jak je doktor používá na své experimenty a nakládá s nimi jako s odpadem klonovací továrny (hybridárium = provozovna skladující klonovací zmetky). V kapse pláště ležícího doktora nalézá přístroj, jež použije na hybridy. Vyluštěním jejich rebusů získá čísla( 21,100,8,138), které je třeba použít na knihy z knihovny, aby se otevřel tajný vchod. Objevil tajný sklep, v němž je ke zdi přikován nahý modrý mužíček „nesmím se s vámi bavit apod.“. Polda otvírá nožem malou plechovou skříňku na zdi – hydrant a vyndává smotanou hadici. Připojuje jí ke kohoutku, otočí kohoutkem a hadice je prasklá a voda utíká. V inventáři vyndá z lékárničky náplast, použije na hadici (jen když zavře kohoutek) a znovu pustí vodu. Namíří na modrého mužíka. Znovu se pokusí o rozhovor. Hybrid je speciálně šlechtěným aristokratickým klonem . Byl také zapleten do vypálení hotýlku. Žhář za ním přišel jestli by mu nepomohl utéct. Někdo ho prý kontaktoval a nabídl mu kšeft za dost peněz, aby jim to umožnilo dostat se z města a uniknout chapadlům doktora. Nemohl odolat vidině svobody, bez týrání a hrozby cirkusového ponížení. Pomohl mu tedy překonat ostrahu hybridária a asistoval při požáru. Na útěku však byli dopadeni doktorem a jeho kolega Kachnan byl okamžitě prodán do nějakého cirkusu.
Polda se vrací do pavilonu a sebere dvě injekce .Adrenalinovou injekcí (prázdná injekce + adrenalin) probouzí doktora. Ten nechce nic říct. Po použití pistole prozradí kde se nalézá cirkus Lunetik . Odjezd.
Pankrác vchází do areálu cirkusu Lunetik. Vstoupí do stanu –manéže. Zde trénuje krotitelka hledaného kachního muže. Polda chce muže zatknout, ale krotitelka zapírá, že podezřelého nezná. Před Lunetikem je jestě jedna cedule k přečtení které si na poprvé polda nevšiml. Jde znovu za krotitelkou a ta chce povolení k prohlídce.Povolení získá u majora na stanici.Krtitelka však nechce Kachnana vydat. Polda použije zbraň. Pak se krotitelka rozpovídá (klaun mě vyhodil z maringotky, on začal pít, konec našeho společného čísla apod.), a když polda splní 3 úkoly ,tak kachnana vydá. 1) Chce zpět klíče od maringotky. Polda jde za klaunem. Vstoupí do maringotky, vezme konvičku a jde ven. Je tam hromádka naštípaného dříví a špalek se sekyrkou. Polda bere jeden špalíček z hromádky, použije sekyrku a získá třísku. Na jednom z kol maringotek použije třísku a kolo vypustí. Z ucházející kola vyteče voda. Naplněnou konvičkou dolije vodu do papouškovi misky. V momentě, kdy papouch pije mu polda vytrhne brk a polochtá s ním klauna na noze. Ten se vzbudí a během následujícího rozhovoru a ukázáním klaunovy láhev s vodkou, získá od klauna klíče a příslib, že se ženská může vrátit. 2) Druhým úkolem je rozpoznat, které nohy pod oponou patří hledanému žabímu muži. Polda zajde na místo činu, kde objeví stopu v blátě. Získá od hasiče kyblík s vodou do kterého nasype sádru otevřenou nožem a použije směs k odlití stopy.
V cirkuse pozná nohy muže podle odlitku . Posledním úkolem je políbit drsnou krotitelku.
Polda se objeví ve svém kanclu a vyslýchá zadrženého. Získá popis muže, který si oheň objednal.
Hra – II. dějství:
Volá radnice – na hradě Klonenburg někdo umístil bombu. V laborce si vyzvedne patrony. U bašty v BIS musí uhodmout hádanku za kterou dostane příručku pyrotecnika. Odpověď na hádanku je 802 stran. U majora se podívá na mapu a vyráží na hrad. Polda přijíždí k hradu, sestřelí padací most, pokud před tím nabil pistoli Objevuje se spuštěná brána a pokladna. Okénko pokladny prozkoumá lupou a zjistí že je přilepené žvýkačkou (odlepit). Na stolku uvnitř vezme kliku, vloží ji do kladky a nejde to .Musí kliku narovnat sekerou. Zvedne bránu. Vstoupí na nádvoří, kde je rozcestník, cesta k malé věži je však zamčená. Ze zdi bere hořící pochodeň. Jde k Napoleonovi. Promluví s ním na téma kanón. Zjistí, že je to atrapa, která jen neškodně blafne pro návštěvníky, od minulého týdne však nefunguje. U kanonu je nádoba s černým práškem. Polda ho bere a použije na kanón. Pochodní zapálí knot. Kanón blafne a z hlavně vypadne nářadí (šroubovák a štípačky a klíč), které si zde schoval údržbář. Od Napoleona může vystoupat po schodech do přednáškového sálu, který slouží jako prezentace historie klonování. Zde už někdo byl a ukradl Klonoskop. Pankrác odšoupne tabuli a pod ní se objevuje flek. Nemá ho čím vyčistit.. Z pod tabule bere houbu a křídu. Houbou vysaje krev pachatele, který se při činu pořezal, když rozbil skleněnou vitrínu ukrývající přístroj. U Hitlera sundá zavěšený model letadla na klíč. Tímto klíčkem odemkne koupelnovou skříňku. Z ní vezme kelímek, zubní kartáček a deodorant. Polda se vrací do př.sálu, kde kartáčkem s čistící pastou očistí flek na zdi a čte „Ceasar + Monalisa“. Napoleon říká, že Ceasar je bývalý pracovník, který v sále měl svůj římský příbytek. Jeho nespolehlivost a problémy se zákonem ho připravily o práci. Jestli někdo ukradl Klonoskop, mohl to být právě Ceasar. U Hitlera bere malou plynovou bombu. Na nádvoří ji položí před dveře do malé věžičky. Použije pistoli, bomba vybuchuje a vchod je volný. Polda vstoupí, objevuje se na cestě k věži. Ze zavěšeného praporu sundá drát a v malé věži objevuje bombu. Její zneškodnění probíhá následovně: 1) Je třeba odhalit číselný kód skříně v níž je bomba ukryta. Polda použije stetoskop z lékárničky . 2) Pak je třeba propojit drátem plomby I. a II. Protože mechanismem prochází proud a při přerušení obvodu otevřením dvířek nastane výbuch. Po spojení obou plomb je možno otevřít dvířka 3)Uvnitř jsou ukryta plošná čidla. Registrují-li dojde k výbuchu. Jejich vyřazení z činnosti umožní postřik deodorantem všech čidel. Zamlžená čidla se stávají nefunkčními. 4) Dalším bodem je vyřazení dotykových senzorů na krytu bomby. Stačí vypnou spínač. Musí se však zajistit žvýkačkou, protože se automaticky vrací. 5) Je možno odšroubovat šroubovákem kryt – po otevření se objevuje samotná bomba. 6) Časový spínač je spojen s rozbuškou třemi dráty. Ty se musí přestřihnout ve správném pořadí štípačkami . Nakonec už jen stisknout spínač.
Po zneškodnění bomby se polda vydává hledat Ceasara na místa – podsvětí, která mu popsal Napoleon.
Polda se dostává na periférii. Baráky s požárním schodištěm, opuštěné tovární haly, nepořádek a hluk.Polda sejde k putice Doupě. Neví však, jak by uvnitř získal potřebné informace o Ceasarovi, proto zatím odchází. Zkusí rozhovor s máničkou na schodech. Ten říká , že někde ve staré tovární hale žije homeless Al Capone a ten má na chlapy z putiky pěknou pifku a možná, že by poradil, jak na ně. Pankrác přichází ke skříňce el.rozvodu. Použije klíč z nářadí (Klonenburg) a otvírá jí. Pákou zapne elektriku . Nastupuje na drezínu a odjíždí k Al Caponemu. Ten sedí promrzlý u ohně a přikládá noviny. V rozhovoru se svěří, že v Doupěti je tajná herna na WC, kde ho chlapi odrbali o jeho tři Casina. Sebere zde ješte starou pilu a vrací se znovu k Doupěti. Otvírá popelnici a větví z ní vytahuje smrdutou ponožku s vysokým faktorem opotřebování. Bere také ulomenou páku od el.vypínače a vsune ji do větráku – zastaví ho. Zaklepe na dveře a v okénku se objevuje hlava. Dneska je tu soukromá párty – odpovídá, že je zván, ať se gorila zeptá šéfa. Hlava zmizí – čas pro akci – bere ponožku a vhodí ji do otevřeného okénka. Objevuje se gorila (šéf tě nezval), okno se zavírá. Za okamžik se otvírají celé dveře . Probíhá větrání. Polda už může vstoupit do vyvětrané hospody. Zde u výčepu kupuje bechera a dá ho gamblerovi Zemanovi (snaží se zachránit státní rozpočet výhrou na automatech a jinými hazardními hrátkami).To opakuje jestě dvakrát. Zeman odpadne. Polda vhodí minci do automatu a vyhraje peníze do pokru. Polda bere tajný kufřík který otevře nožem.Obsahuje nové karty ,klíč od WC herny a supertajné kalhotky. Odemyká a vchází.
V herně nejprve sebere Jánošíkovi valašku a zašprajcne s ní šoupací okno.Poté si zahraje karty a prohraje Třikrát nařkne Gatese z podvodu, ten se rozčílí a vzteky vstává. Na židli pod ním se objevují falešná esa. Polda je zničí. Polda stále prohrává, tak si zajde pro radu k majorovi který mu dá falešné krále. Použije falešné krále na nový balíček karet . Nabíbne hru s novými kartami a obere mafiány o všechno . Nabídnou poldovi požadované informace – Ceasar si od nich půjčil nějaké peníze a měl by se pohybovat v Rockbaru.
Před Rockbarem polda sebere láhev a cihlu, přečte plakáty a zazpívá si s Mečiarem – ochrankou Vlado Security. Ten ho pak pouští dovnitř. Tam odpojí reprák, pokecá s metalmajklem a kromě podpisu získá návod jak vzbudit spícího punkera, který ví, kde je Ceasar. Musí mu namíchat Zetor (zelená, tonik, rum+led).To vše namíchá do skleničky v baru. Polda si vezme jeden led navíc a hodí jej pankáčovi za krk. Když řve tak mu do huby naleje Zetor. Pankáč se otřese po cloumáku a je schopen dialogu – Ceasar se nalézá na vrakovišti letadel. Než odejde musí znovu zapnout zásuvku.Polda odchází, nasedá do auta a zjišťuje, že došel benzín. Vytrhne trubičku na motorce, a odsaje do sebrané láhve benzín.(může si nabrat jestě jednou) Po nalití benzínu může odjet.
Před oploceným vrakovištěm je malé políčko s bohatou úrodou .Natrhá. Úrodu hlídá plechovkový strašák. Z něj sebere provázek a plechovku. Z hromady posbírá kamínky a spolu s plechovkou dostane chrastítko. Z křoví u plotu otrhá šípky, navlékne je na provázek a má korále. Prostříháním dalšího křoví nůžkami se objevuje díra v plotě. Polda prolézá na vrakáč. Zde se setkává se zabydlenou hippie rodinou. Promluví s hipíkem a ten z něj vymámí natrhaný Chahasparágus. Chrastítkem obdaruje ženu s plačícím děckem a korále věnuje druhé ženě. Polda se vrátí k Hitlerovi a namíchá mu růžovou barvu ( do kelimku dá krev z houby a křídu ).Ten mu za to nakreslí portrét Ceasara. Znovu promluví s hipíkem, ukáže mu portrét a dozvídá se kde je Ceasar. Nakonec zde ještě sundá ručník ze šňůry na prádlo a namočí ho v sudu s vodou. Dále sebere Vizír. Odchází směrem (kterým ukázal hipík) kde má být Ceasarovo letadlo. Mezi ostatními stroji ho rozezná, že je na něm nápis Monalisa se srdcem. Přečte. Poté se tedy pokusí dostat dovnitř, ale dveře nejdou otevřít. Ceasar křičící „nechoďte sem nebo se oběsím“. Polda cihlou rozbije okno ve dveřích. Sebere střep , rozbitým oknem protáhne ruku a otvírá dveře zevnitř. Vstupuje, ale pozdě. Ceasar už visí. Ještě se cuká. Polda postaví svrženou stoličku. Vyleze na ní a střepem odřízne lano. Ceasar padá k zemi. Začíná křísit kapkami ždímaného ručníku. Probouzející Ceasar je zatčen . Výslech. Polda usvedčí Ceasara houbou s jeho krví a jestě mu ukáže medailonek se znakem B.
Hra – III. dějství:
Třetí dějství začne zprávou, kterou nechal major u Mateje v laboratoři. Klonované krásky obdrželi řadu anonymních dopisů. Je pravděpodobné, že souvisejí s případem. Pankrác vyráží do plážového střediska Paradiso, kde krásky mají své vily. Na pláži pod svahem může promluvit s Pamelou, ale ta chce namazat záda. Není čím. Bere škeble, kámen .Vejde na starý škuner. Tam kamenem urazí zámek od truhly, kde najde harpunu. Na záchranném kruhu objeví znak se stejným emblémem jako na řetízku ze spáleniště. Zatroubí na lodní píšťalu, tím vyplaší racka, který při odletu upustí prsten.Starou rezavou pilou přeřízne lano jeřábu a na něm visící síť se odporoučí do lodě. Rovněž sebere. Z boku lodi je zašlý nápis B—i-. Co asi znamená? S ukořistěnou sítí se vydá na molo, kde zkusí štěstí. V síti však uvízne jen krab. Toho využije před domkem Lary. Trucovitá, rozrušená a mírně připitá Lara Poldu nechce pustit do svého domku. Pankrác dá na schody kraba, ten si to namíří dovnitř a ozve se křik. Polda může vstoupit. Uvnitř je Lara na stole, vedle otevřená láhev šampusu, sklenka s jahodou a vývrtka se špuntem. Oddělí špunt od vývrtky a špuntem zacpe Laře pusu. Vřískot ustane. Krab zaleze do myší díry v rohu. Polda sebere jahodu, vezme nůž a rozlouskne s ním škebly, z níž vypadne perla. Tu vsadí do prstenu. V tuto chvíli je třeba navštívit i další lokace, ale později se sem polda vrátí, vždyť ještě nezískal potřebný dopis.
Polda vyráží druhou cestou k baráku Esmeraldy. Slepé Esmeraldě dá jahodu, ta dostane žízeň a napije se . Do pití je třeba nasypat Vizír a E. prohlédne. Šťastná, že znovu vidí dává P. klíček od schránky a v ní je anonymní dopis. zde ještě polda vezme slepecké hole a větev na hledání pramene. Pokračuje dále k Marylins. sebere žitnou(žito v láhvi), odzátkuje jí vývrtkou a dá kohoutovy, ten zakokrhá a utrousí trus. . Polda sebere trus, pohnojí záhonek opodál. Větví na hledání vody najde skrytý pramen, zde větev zapíchne a vytryskne voda. Tou pokropí rostlinku, která poté ožívá a rozkvétá. Utrhnout. Pankrác promluví s holkama (s každou zvlášť) a jedné věnuje podpis Majkla, druhé prstýnek s perlou. Holky vytáhnout dopisy – anonymy. Vrací se k Laře.
Venku použije harpunu, s opravenou gumou (použije z tajných kalhotek Zemanova t.kufříku), nabije slepeckými holemi. Hole jsou očíslovány jako golfové: trojka dřevo, šestka železo, pětka PVC. Musí použít trojku železo, aby hůl sestřelila kokos. Kokos spadne, nakřápne se. Uvnitř dá Pankrác kytku Laře, vyndá špunt z její pusy , může s ní hodit řeč a dostane dalsí část dopisu. Poté namaže záda Pamele kokosovým mlékem a dostane další kousek dopisu. Polda dá všechny dopisy dohromady – tvoří celek, ale text nepochopí. Nad konvičkou u Lary dopis napaří. Objeví se text, který odešle poldu do DNA továrny.
Přijede před DNA továrnu umístěnou uprostřed pouště. Neví kudy dovnitř. Opodál leží kostlivec v uniformě továrny. Nad ním stráží sup. Je třeba ho odlákat. Na horizontu je kolona velbloudů. Pistolí jednoho sestřelí a sup odlétá k mršině. Polda si může přečíst jméno na uniformě. Na kaktusu najde mikrofon. Řekne jméno z uniformy. Něco cvakne. Vezme za trn v úrovni kliky a otevře maskované dveře tajného výtahu. Vstoupí. Objevuje se uvnitř továrny. Zde je uvězněný profesor Zweištejn v el.mag. poli. Zpoza elmag. klece vykřikuje tajemné slovo grog. V knihovně polda objevuje knihu chemických receptur, strana, kde měl být grog je však vytrhnutá. Recept lze získat jen v BIS kde musí baštovi přečíst zaklínadlo které získá od Matěje v laboratoři. Poté grog namíchá s uvedených ingrediencí (sklenička) a nalije ho do aparatury. Začíná vřít. Polda musí namočit hadr který se nachází pod přístrojem do benzínu v láhvy. (pokud benzin nemá ,je opět v motorce u rockbaru) .Zapnout agregát. Proskočící jiskra el. výboje zapálí hadr s benzínem , kterým se poté podpálí kahan. Aparatura vře ještě víc až nakonec bouchne. Elmag. pole vypnuto a profesor je volný. V rozhovoru s profesorem si dá všech pět pohromady a vyráží do Barbielandu definitivně potlačit zlo. Nejprve musí na letišti získat letadlo, jelikož Barbieland je na ostrově. Použije uspávací injekci a náplň vpustí do kafe, které pije pilot. Ten usne a polda mu z kapsy vyndá čouhající letecký manuál. Přečte. Otevře víko u letadla , nastartuje motor a roztočí vrtuli. Nasedne a odlétá do Barbielandu.
Letí nad hladinou, v níž se rýsuje odraz letadla. Ostrov se přibližuje. Už je přímo nad ostrovem. V manuálu nebylo přistávání. Prolétne kolem věže a zaparkuje přímo v hlavním sálu . Vrak letadla sedí ve zdi a kape z něj palivo. Brzy to bouchne. Místnost je celá rozmetaná na kousky. Všude se povalují zbytky panenek. Matel leží skříplý pod stolem, na němž leží zbytek klonoskopu.. Sebere PVC psa, dá mu baterii, kterou získá ze zbytku Kena. Psovy dá čichnout kapesníčku . Ten jde po stopě (okenko) , kde společně mohou osvobodit Klaudii.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.