
Písně z Kalicha: Český „Warcraft“ z husitské doby dostal nové demo

Český vývojář Jan Vodička po třech letech práce představuje demo své autorské hry Písně z Kalicha, kterou připravil speciálně pro letošní ročník Game Access v Brně. Jedná se o originální 3D real-time strategii pro jednoho hráče, zasazenou do dramatických událostí husitských válek, konkrétně let 1419–1420.
Hra vzniká v autorském enginu napsaném v C++ a čerpá inspiraci z her jako Warcraft, Stronghold nebo Tower Defense, ale v ryze českém historickém kontextu. Podle autora vznikla hra mimo jiné jako reakce na nerealizovaný husitský projekt Spytihněva, tvůrce hry HROT. Jak říká Jan Vodička:
„Tenkrát jsem mu říkal, že by bylo skvělé udělat husitský Warcraft – a tak jsem to po čase zkusil sám.“
O čem je Písně z Kalicha
V kampani sledujeme Jana Žižku z Trocnova, který se po boku své družiny vydává z Prahy do Plzně, aby podpořil husity pod vedením kněze Korandy. Hráč se zúčastní vyhánění katolického obyvatelstva a výpadů proti lanfrýdu, přičemž konec kampaně je bitva u Nekmíře s oddíly Bohuslava ze Švamberka.
Hra nabídne:
- 2 příběhové kampaně, každou s více než 10 unikátními misemi
- Rozmanité jednotky s vlastními schopnostmi a rolí na bojišti
- Různé obtížnosti a achievementy
- Skryté úkoly a easter eggy včetně bonusových misí „z jiných vesmírů“
Nové demo pro Game Access 2025
Horkou novinkou je demo verze připravená speciálně pro festival Game Access 2025 v Brně. Demo obsahuje:
- „O sněhu a krvi“ – první oficiální příběhový level
- „Trable v lese“ – původní pre-alpha mise z dřívější verze
- Tajný level, který se odemkne po nalezení dvou relikvií
Autor upozorňuje, že VFX, SFX a modely postav budou v nejbližší době upraveny a vylepšeny, ale už nyní lze hru vyzkoušet a získat představu o její unikátní atmosféře a herním stylu.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.