Ohlédnutí za Steam Next Festem očima vývojáře Pavla Tovaryse

Tovy – 10/11/2024

Steam Next Fest je za námi, a my jsme se ho účastnili s naší hrou Bellfortis. Rád bych se podělil o několik postřehů a statistik, které mohou být užitečné pro malé nezávislé vývojáře.

Bellfortis je strategická hra, která je zaměřená na užší skupinu hráčů. Grand strategie mají sice poměrně široké publikum, ale indie strategie (obzvlášť bez pixel artu) to mají těžší. Kvůli našemu druhému projektu a nutnosti rychle dokončit demo jsme nestíhali marketing, který se zredukoval pouze na jediný příspěvek na sociálních sítích – prakticky tedy žádné promo. Pokud by někdo měl zkušenosti s propagací a měl zájem spolupracovat, ozvěte se.

Statistiky a zkušenosti ze Steam Next Festu

Zobrazení naší hry dosáhlo čísla 30 273 a prokliků bylo 10 034 (33,1 %). Oficiální statistiky Steamu za stejnou dobu však uvádějí 16 051 zobrazení a 9 806 návštěv s proklikovostí 61,1 %. Záhada, odkud pochází první čísla – snad boty nebo přímé návštěvy. I nižší hodnota by byla slušná, ale ta vyšší je opravdu skvělá. U jiných her míváme mimo Steam Next Fest proklikovost 9–20 %, takže toto je opravdu rozdíl.

Ohlédnutí za Steam Next Festem očima vývojáře Pavla Tovaryse

Na wishlist si hru přidalo 2545 lidí a demo si zahrálo 2147 hráčů, což představuje nárůst o 363 wishlistů denně, což je několikanásobek oproti běžným dnům. Tato čísla potvrzují to, co se už o Steamu ví: hry, které zaujmou hned na začátku, jsou Steamu častěji zobrazovány, a to platí i pro Steam Next Fest. Bohužel, malé hry jsou v tomto znevýhodněny.

Ohlédnutí za Steam Next Festem očima vývojáře Pavla Tovaryse

Celkově hodnotím účast na Steam Next Festu jako úspěch. Potěšil mě zájem a množství zpětné vazby, kterou jsme obdrželi. Pro větší projekty s desítkami tisíc wishlistů denně to může být málo, ale v komunitě jsem si všiml, že mnoho her mělo za celý Fest tolik wishlistů, co Bellfortis za den.

Steam Next Fest bohužel také potvrdil problémy malého vývojáře:

  • Kdo je dnes indie? – Zjistil jsem, že se pod označení „indie“ schovávají i týmy s desítkami, ne-li stovkami zaměstnanců, distributory, profesionálními agenturami a investory. Skutečné mikrotýmy tak mají velmi těžkou pozici, jak těmto „indie obrům“ konkurovat.
  • Žánrová politika na Steamu – Steam dnes umožňuje hrám zařadit se do širokého spektra žánrů. Všiml jsem si, že větší hry si zaškrtávají více žánrů, a díky tomu se zobrazují v mnoha kategoriích, dokonce i ve Steam Next Festu. To pro menší hry znamená, že i pokud si zaškrtnete jeden žánr, vaše hra se zobrazí jen v dané sekci a často až na konci seznamu. Naše hra na tom sice nebyla tak špatně, ale i tak byla většinou na druhé nebo třetí stránce.

Tovy

Producent a programátor Rake in Grass

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články