NPC postavy ve hře AI People fungují na základě velkých jazykových modelů (LLM), které zajišťují jejich konverzace, porozumění a interakce. Tyto interakce spotřebovávají tokeny – jednotky zpracování pokryté kredity ve hře AI People.
Dříve bylo nutné využívat cloudové služby, což spotřebovávalo kredity. Aktualizace 0.3.0a však přináší možnost spustit LLM lokálně na vašem PC a obejít tak cloudové služby.
Co to znamená pro hráče?
Úspora nákladů
- Lokální zpracování scénářů bez nutnosti použití kreditů.
- Nová možnost vypnout Text-to-Speech (TTS), což eliminuje náklady spojené s kredity.
- Při použití lokálního LLM a vypnutém TTS a rozpoznávání řeči můžete hrát neomezeně bez spotřeby kreditů.
- Poznámka: Pokud je TTS vypnuté, odpovědi NPC se zobrazují pouze jako text.
Lokální zpracování
- Veškeré AI interakce se zpracovávají přímo na vašem PC.
- Bez závislosti na cloudových službách.
- Plná kontrola nad AI interakcemi bez omezení souvisejících s cloudem (například cenzura).
Systémové požadavky
Lokální zpracování vyžaduje:
- Minimálně 12 GB GPU VRAM:
- 8 GB pro lokální LLM
- 1–2 GB pro lokální rozpoznávání řeči
- Zbývající VRAM pro samotnou hru.
Plány dalšího vývoje
Tato počáteční implementace lokálního LLM bude rozšířena o:
- Lokální Text-to-Speech funkce.
- Optimalizace hardwarových požadavků.
- Vylepšení výkonu.
Průhledné zdi pro mapu Apartment
Dříve se při hraní na mapě Apartment mohlo stát, že postava byla schována za stěnou, zejména poblíž koupelny. To mohlo ztížit sledování interakce nebo diskuse, protože kamera vyžadovala ruční přizpůsobení, což často vedlo k promeškání části zážitku.
Nově je implementován průhledový shader, který umožňuje vidět postavu hráče skrz zdi a další překážky. V okolí postavy je nyní viditelný kruh, který odhaluje objekty a dekorace v blízkosti.
Možnosti rychlosti hry
Někdy se může zdát, že rozhovory probíhají příliš rychle nebo naopak příliš pomalu. Také přesuny postav na opačnou stranu mapy mohou zdržovat.
Proto byly do možností hratelnosti přidány dva nové výběrové seznamy: „Rychlost hry“ a „Rychlost řeči“.
- Obě kategorie nabízejí 6 různých rychlostí, od 0,75× do 2×.
Opravy chyb
- Opraven vzácný problém, kdy hra zamrzla po akci hráče.
- Přidány kontrastnější barvy k indikátoru hlasového vstupu pro lepší viditelnost.
- Opraveny problémy se zobrazováním textu NPC, když obsahoval závorky.
- Opraveno pokračování řeči NPC při přerušení hlasovým vstupem hráče.
- Aktualizovány miniatury scénářů.
Tato aktualizace přináší významné vylepšení herního zážitku, ať už jde o optimalizaci nákladů, nové vizuální funkce nebo lepší ovládání rychlosti hry. Připojte se k Discord komunitě, abyste získali nejnovější informace a podíleli se na vývoji!
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.