

Kolik bolesti dokáže člověk unést a jaká je skutečná hodnota lidského života? MEDIX, připravovaná česká 2D strategická hra od vývojáře Josefa Šmída, přináší jedinečný pohled na válku z perspektivy těch, kteří v ní nebojují – ale zachraňují. Jako lékaři IX. lékařské jednotky imperiální armády se ocitnete v nekončícím zápase o přežití vojáků i civilistů, zatímco vaši spojenci ustupují pod tlakem silnějšího nepřítele.
Hra kombinuje taktičtější přístup k real-time strategiím s emotivním vyprávěním a ručně kresleným vizuálním stylem. Každé rozhodnutí, které uděláte, bude mít následky – ať už jde o umístění vašeho mobilního lékařského tábora, alokaci omezených zásob nebo obtížné volby v terénu.
Záchrana pod palbou
V příběhové kampani projdete několika etapami boje o životy zraněných i těch, kteří je zachraňují. Čekají vás:
- Evakuace raněných z bojiště a jejich ošetření pod neustálou hrozbou útoků,
- Budování improvizované infrastruktury, která se musí přizpůsobit měnícím se podmínkám,
- Taktické využívání zásob – zda je přidělíte na léčbu, výstavbu nebo logistiku, záleží na vás,
- Dynamický pohyb tábora, kdy je někdy nutné celé stanoviště rozebrat a přesunout na bezpečnější místo.
Síla lidských příběhů
MEDIX není jen o číslech a strategiích – je to hra o lidech. Pacienti, kterým pomůžete, mohou oplatit vaši snahu nejen vděkem, ale i posílením vaší jednotky nebo rozšířením možností léčby. Přátelství, oběti i tvrdá realita války budou formovat každou vaši volbu.
Ručně kreslené ilustrace a animace doprovázejí emotivní vyprávění o tom, co znamená být lékařem v chaosu války – a zda je možné si v takových podmínkách uchovat naději a lidskost.
Připravte se na výzvu
MEDIX nabízí minimalistický, ale hluboký strategický zážitek, který přináší pohled na válku ze zcela nové perspektivy. Pokud vás láká napětí, taktika a silné příběhové momenty, nezapomeňte hru sledovat a přidat si ji do seznamu přání na Steamu!
Hra je stále ve vývoji, ale už teď slibuje jedinečný herní zážitek, který prověří váš důvtip, empatii i schopnost dělat těžká rozhodnutí.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.