MAW – detektivní RPG z Česka, které přináší odvahu, emoce i zvířecí instinkty

Miroslav Žák – 27/06/2025

Český vývojář Miroslav Prokop pracuje na výjimečné hře s názvem MAW, která má ambici posunout hranice narativních RPG her. Vydání je plánováno na rok 2027 a už teď budí pozornost díky svému osobnímu, queer zaměření a originálnímu detektivnímu pojetí.

 

Příběh, který jde pod kůži

V MAW se ujmete role queer policisty v represivní společnosti, kde každé odhalení vlastní identity může mít vážné důsledky. Nejde však jen o strach ze státu – někdy může být ještě horší, kdyby se to dozvěděla vlastní matka.

Hráč se pohybuje na tenké hranici mezi službou systému a vlastním přežitím. Příběh čerpá z autorových osobních zkušeností, a i když jsou postavy a události fiktivní, emoce a každodenní zápasy v něm ztvárněné jsou hluboce reálné.

Hrajete jako zvíře. Doslova.

Zvířecí metafory zde nejsou jen stylistickým prvkem – postava využívá své zvířecí instinkty, aby získala informace. Můžete očichávat stopy, olizovat předměty, naslouchat, flirtovat či pozorovat ostatní zvířata, s nimiž můžete navázat vztah – přátelský, profesionální… nebo romantický.

Každé rozhodnutí má váhu

Svět MAW je dynamický. Ostatní postavy si pamatují vaše volby, reagují na váš vzhled i osobnost. Díky tomu hra nabízí mnoho příběhových linií a jedinečných interakcí.

Klíčové prvky hry:

  • Dynamické vyprávění: postavy reagují na vaše činy, vzhled a statistiky
  • Zvířecí smysly: využívejte čich, sluch i další smysly k řešení případů
  • Personalizace: oblékejte různé outfity a sledujte, jak na vás svět reaguje
  • Romantické možnosti: seznamujte se s ostatními postavami a budujte vztahy
  • Sběratelské karty: unikátní furry art jako součást herního světa

Citlivé téma, silné zpracování

MAW slibuje být víc než jen další detektivkou. Přináší osobní výpověď, queer perspektivu a hlubokou práci s emocemi – vše zabalené do stylizovaného zvířecího světa, který umožňuje vyprávět o lidských problémech jinak, ale neméně opravdově.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články