

Český vývojář Miroslav Prokop pracuje na výjimečné hře s názvem MAW, která má ambici posunout hranice narativních RPG her. Vydání je plánováno na rok 2027 a už teď budí pozornost díky svému osobnímu, queer zaměření a originálnímu detektivnímu pojetí.
Příběh, který jde pod kůži
V MAW se ujmete role queer policisty v represivní společnosti, kde každé odhalení vlastní identity může mít vážné důsledky. Nejde však jen o strach ze státu – někdy může být ještě horší, kdyby se to dozvěděla vlastní matka.
Hráč se pohybuje na tenké hranici mezi službou systému a vlastním přežitím. Příběh čerpá z autorových osobních zkušeností, a i když jsou postavy a události fiktivní, emoce a každodenní zápasy v něm ztvárněné jsou hluboce reálné.
Hrajete jako zvíře. Doslova.
Zvířecí metafory zde nejsou jen stylistickým prvkem – postava využívá své zvířecí instinkty, aby získala informace. Můžete očichávat stopy, olizovat předměty, naslouchat, flirtovat či pozorovat ostatní zvířata, s nimiž můžete navázat vztah – přátelský, profesionální… nebo romantický.
Každé rozhodnutí má váhu
Svět MAW je dynamický. Ostatní postavy si pamatují vaše volby, reagují na váš vzhled i osobnost. Díky tomu hra nabízí mnoho příběhových linií a jedinečných interakcí.
Klíčové prvky hry:
- Dynamické vyprávění: postavy reagují na vaše činy, vzhled a statistiky
- Zvířecí smysly: využívejte čich, sluch i další smysly k řešení případů
- Personalizace: oblékejte různé outfity a sledujte, jak na vás svět reaguje
- Romantické možnosti: seznamujte se s ostatními postavami a budujte vztahy
- Sběratelské karty: unikátní furry art jako součást herního světa
Citlivé téma, silné zpracování
MAW slibuje být víc než jen další detektivkou. Přináší osobní výpověď, queer perspektivu a hlubokou práci s emocemi – vše zabalené do stylizovaného zvířecího světa, který umožňuje vyprávět o lidských problémech jinak, ale neméně opravdově.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.