
Brněnský festival Lektvar se opět chystá ukázat, že studentská herní tvorba je ideálním prostorem pro zkoumání současných i budoucích podob herního média. Druhý ročník festivalu se uskuteční ve dnech 21.–23. března 2025 v kreativním hubu KUMST, na adrese Údolní 19, Brno.
Tématem letošního ročníku bude fanart, který klade provokativní otázku: existuje vůbec umění, které není inspirováno tím, co mu předcházelo? Návštěvníci se mohou těšit na workshopy, přednášky, výstavy i herní prezentace, které vytvoří prostor nejen pro experimentální herní přístupy, ale i pro diskuzi o uměleckých, narativních a technických aspektech herní tvorby.
Za festivalem stojí Ateliér herních médií ve spolupráci s Fakultou výtvarných umění VUT v Brně. Lektvar si klade za cíl propojit studentské hry s uměleckou scénou a ukázat, že studentská tvorba nejen reflektuje aktuální trendy, ale také překračuje hranice mezi digitálním a analogovým uměním. Nadcházející ročníky tak mohou nabídnout ještě hlubší propojení herního média s dalšími uměleckými disciplínami, jako je například ilustrace nebo audiovizuální tvorba.
Co je Lektvar?
Lektvar je první český festival, který propojuje studentské hry s uměleckým a kreativním průmyslem. Jeho cílem je vytvořit dlouhodobou platformu, která bude mapovat a prezentovat studentskou herní tvorbu a ukazovat její význam v širším kulturním a technologickém kontextu.
Festival je otevřen všem studentům a studentkám bez ohledu na obor či typ školy, kterou studují. Hlavní prioritou jsou hry jako médium – ať už digitální, deskové, prostorové či experimentální formy herní tvorby.
Partneři festivalu:
- Kreativní hub KUMST Brno
- Ateliér Duchů
- VisionGame.cz
- FabLab
- Game Dev Area
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.