Klásek a Zrnka
Popis hry
Z vesmíru přijdou na planetu Zem dva návštěvníci, které přilákal zpěv obilí. I když neporozumí slovům, cítí z něj smutek a potřebu zachránit obili před strašlivým osudem, který přijde s úsvitem.
Jejich snahou je vytvořit cestu, která přenese obilí na klidnější planetu. Chtějí zachránit tolik obili, kolik jen dokážou.
Intro
Klásek a Zrnka jsou dva vesmírní tuláci z nichž má každý svou silnou stránku. Zrnka je chytřejší a obratnější v manipulaci s energiemi, zato Klásek je silnější a skvěle se doplňují.
K příchodu na planetu Zemi je přiměl vzdálený zpěv neznámých hlasů. Na místě usoudili, že pochází od obilných klasů, a i když nerozumí slovům, tak cítí z něj smutnou potřebu (jak zhruba formuloval Klásek). Zrnka Kláskovým pocitům věří. Když na vlastní oči spatří veliké obludy požírající hvězdné zpěváky a najdou stopy i 1000x větších než jsou oni, společně se rozhodnou pomoci hvězdným zpěvákům uprchnout z planety.
Naneštěstí jsou hvězdní zpěváci připoutáni svou životní silou k zemi a nemohou prchat ani se bránit.
Zrnka brzy vymyslí způsob jak pomoci co nejvíce hvězdným zpěvákům.
S Kláskem otevřou mezidimenzionální bránu a tou přenesou hvězdné zpěváky na jinou planetu.
Každá brána má určitý prostor, který může obsadit. Zrnka by nedovolila záchranou jedněch, aby bylo ublíženo druhým.
Princip hry
Klásek používá Myš a má za úkol vyrovnat energetické náboje v místě kde bude stát brána.
V praxi to znamená, že přidává a ubírá energii v prostoru kde bránu Zrnka poskládá.
Brána je rozdělena na sít políček a úroveň energie je reprezentována barvou okolo políčka.
požadovaná úroveň energie má vždy světle modrou barvu.
Snížení /zvýšení náboje políčka má vliv vodorovnými a svislými směry na sousední políčka, přitom políčka nacházející se mimo bránu Kláska ani Zrnku nezajímají.
Klásek má k dispozici 3 obtížnosti a vyšší obtížnost vyžadují vyrovnat více úrovní energií a nejvyšší úroveň způsobuje přečerpání části energie z/do prostředního políčka do postranních políček.
Zrnka se řídí klávesami ASWD a jejím cílem je přehazovat obsah políček a tím stvořit obraz samotné brány, která určí cílovou planetu a pojme určený objem uprchlíků.
relativně prostý úkol ztěžuje atmosféra, která je manipulacím s energiemi na této planetě velmi nepříznivá.
Zrnka vidí dílky od sebe trochu vzdálené a musí spoléhat na svou inteligenci, dokonalou paměť a představivost.
Zrnka má k dispozici 3 úrovně obtížnosti, které určují, jak hodně budou její vzpomínky na bránu pomíchány.