Feudal Alloy dorazí na konzole v polovině května
Česká kreslená metroidvania z netradičního prostředí rybičkami ovládaných robůtků si v prvních měsících po svém vydání odnesla nejedno pěkné hodnocení (Games.cz 7/10, Hrej.cz 7/10, Doupě 7/10, Level 7-8/10), ale doménou téhle graficky podmanivé hry bylo především PC, a pak také možná trošku netradičně Nintendo Switch. Teprve v květnu dorazí Feudal Alloy i na Xbox One a PS4 a pokud vám hra do teď unikala, měli byste zbystřit.
Dvoučlenné české studio Attu Games vytvořilo překrásné dílko odkazující se na velmi populární žánr metroidvania, do něhož ale vnáší i nejeden z vlastních tvůrčích prvků. V začátku jsem už vychvaloval především originální grafické zpracování, ale také herní mechaniky pomáhají Feudal Alloy od ostatních podobných her dostatečně odlišit. Kromě tradičního průzkumu herní mapy, postupného odemykání schopností a následného návratu do dříve nedostupných lokací, jsou to právě souboje, které dělají metroidvanii tím, co je. Hlavní hrdina robot Attu by sice mohl na první pohled patřit do starého železa, ale alespoň krátký boj vydrží a především uchladí. Na místo zběsilého bušení do zástupů nepřátel, známého například z loňského překvapení Dead Cells, se Attu střetává z menším množstvím odolnějších nepřátel a musí své útoky pečlivě volit, jinak se přehřeje a bude nepoužitelný.
Příjemná hratelnost, netradiční prostředí a český smysl pro humor a absurdno v kombinaci s pohodlím hraní na konzolovém ovladači dělají z adventurně-metroidvaniového Feudal Alloy povinnost pro všechny hráče, kteří se hře do teď vyhýbali třeba právě kvůli trošku nemotornému hraní na klávesnici.
Feudal Alloy dorazí na Xbox One 15. a na PS4 16. května.