
Charles Games slaví pět let – ohlédnutí za cestou plnou významných her

České herní studio Charles Games slaví pětileté výročí a při této příležitosti se ohlíží za svou cestou od neformální skupiny vývojářů až po etablované studio, které se zaměřuje na hry s hlubším poselstvím.
Studio vzniklo jako iniciativa na Univerzitě Karlově, kde se skupina nadšenců rozhodla využít herní médium k vyprávění silných příběhů a otevírání důležitých témat. Během pěti let Charles Games vyvinulo řadu oceňovaných titulů a svou tvorbou dokázalo, že hry mohou být víc než jen zábava – mohou vzdělávat, přibližovat historii a posouvat herní médium novými směry.
Pět let v krátkém videu
K výročí studio připravilo speciální video, které rekapituluje jeho začátky, milníky i současné úspěchy. Video obsahuje archivní záběry i komentáře vývojářů, kteří se podíleli na vzniku her Charles Games.
Jak to všechno začalo?
Historie Charles Games sahá až do 2010s, kdy se na Univerzitě Karlově zformovala skupina vývojářů, která pracovala na hrách s edukačním přesahem. Tato iniciativa vedla ke vzniku Attentat 1942, hry, která v roce 2017 získala řadu prestižních ocenění a stala se základem budoucího směřování studia.
V roce 2020 bylo studio oficiálně založeno, přičemž prvním titulem byla mobilní verze Attentat 1942. Následně vyšlo pokračování Svoboda 1945: Liberation, které se zaměřilo na poválečnou historii Československa.
Od svého vzniku se Charles Games soustředí na tvorbu her, které otevírají důležitá společenská témata, a to při zachování poutavé hratelnosti.
V současnosti studio stojí za tituly jako:
Vedle vlastních projektů se Charles Games podílí i na vývoji dalších titulů, určených jak pro široké publikum, tak pro vzdělávací účely:
- Train to Sachsenhausen
- Beecarbonize
- Playing Kafka
- Velvet 89
- DigiStories: Nela & Alex, Ashti & Hana
Ohlédnutí za dosavadními úspěchy
Pětileté výročí je ideální příležitostí k bilancování. Studio při této příležitosti vytvořilo časovou osu, která mapuje jeho vývoj a důležité milníky.
A co přinese budoucnost?
Fakt, že studio stále roste a má několik neohlášených projektů ve vývoji, dokazuje, že existuje poptávka po hrách, které se věnují složitým tématům a využívají interaktivitu jiným způsobem než běžná zábavní produkce.
Charles Games se snaží posouvat hranice herního média a ukázat, že videohry mohou být silným vyjadřovacím prostředkem 21. století.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.