
Charles Games slaví pět let – ohlédnutí za cestou plnou významných her

České herní studio Charles Games slaví pětileté výročí a při této příležitosti se ohlíží za svou cestou od neformální skupiny vývojářů až po etablované studio, které se zaměřuje na hry s hlubším poselstvím.
Studio vzniklo jako iniciativa na Univerzitě Karlově, kde se skupina nadšenců rozhodla využít herní médium k vyprávění silných příběhů a otevírání důležitých témat. Během pěti let Charles Games vyvinulo řadu oceňovaných titulů a svou tvorbou dokázalo, že hry mohou být víc než jen zábava – mohou vzdělávat, přibližovat historii a posouvat herní médium novými směry.
Pět let v krátkém videu
K výročí studio připravilo speciální video, které rekapituluje jeho začátky, milníky i současné úspěchy. Video obsahuje archivní záběry i komentáře vývojářů, kteří se podíleli na vzniku her Charles Games.
https://youtu.be/XTzlud3XaPw?si=daMEj6AuOP_7TuJz
Jak to všechno začalo?
Historie Charles Games sahá až do 2010s, kdy se na Univerzitě Karlově zformovala skupina vývojářů, která pracovala na hrách s edukačním přesahem. Tato iniciativa vedla ke vzniku Attentat 1942, hry, která v roce 2017 získala řadu prestižních ocenění a stala se základem budoucího směřování studia.
V roce 2020 bylo studio oficiálně založeno, přičemž prvním titulem byla mobilní verze Attentat 1942. Následně vyšlo pokračování Svoboda 1945: Liberation, které se zaměřilo na poválečnou historii Československa.
Od svého vzniku se Charles Games soustředí na tvorbu her, které otevírají důležitá společenská témata, a to při zachování poutavé hratelnosti.
V současnosti studio stojí za tituly jako:
Vedle vlastních projektů se Charles Games podílí i na vývoji dalších titulů, určených jak pro široké publikum, tak pro vzdělávací účely:
- Train to Sachsenhausen
- Beecarbonize
- Playing Kafka
- Velvet 89
- DigiStories: Nela & Alex, Ashti & Hana
Ohlédnutí za dosavadními úspěchy
Pětileté výročí je ideální příležitostí k bilancování. Studio při této příležitosti vytvořilo časovou osu, která mapuje jeho vývoj a důležité milníky.
A co přinese budoucnost?
Fakt, že studio stále roste a má několik neohlášených projektů ve vývoji, dokazuje, že existuje poptávka po hrách, které se věnují složitým tématům a využívají interaktivitu jiným způsobem než běžná zábavní produkce.
Charles Games se snaží posouvat hranice herního média a ukázat, že videohry mohou být silným vyjadřovacím prostředkem 21. století.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.