

Na české indie scéně vyšla nová hra Gnomer, za kterou stojí nezávislé studio Team Ruby. Tvůrci ji sami popisují jako „definitivní gnome-like zážitek“ – a podle prvních dojmů to rozhodně není přehnané.
V Gnomerovi se ujmete role rytíře, který se snaží probojovat přes vlny různorodých skřítků a sestoupit hlouběji do podzemních úrovní. Čím níž se vydáte, tím nebezpečnější protivníci vás čekají. Každá úroveň zároveň přináší konkrétní odměnu – od permanentních vylepšení statistik až po speciální balíčky s kartami efektů.
Karty, které mění pravidla hry
Jedním z hlavních lákadel je systém Effect Cards. Ty fungují podobně jako sběratelské karty z TCG her a zásadně mění způsob, jakým váš hrdina bojuje. Můžete si tak například zapálit šípy, způsobovat exploze elektřiny při smrti nepřátel, nebo úplně změnit chování kuše. Možností kombinací je nespočet a je jen na vás, jakou cestou se vydáte.
Volba cesty a taktická rozhodnutí
Každý průchod hrou je jiný. Před hráčem se vždy objeví procedurálně generovaný strom úrovní a vy si volíte, zda risknete těžší výzvu s hodnotnější kořistí, nebo se vydáte bezpečnější cestou. Tato volba dává hře silný roguelite charakter a přidává strategickou vrstvu nad rámec samotných soubojů.
Tower defense prvky a odemykání postav
Kromě používání karet můžete stavět i obranné věže, které vám pomohou zadržet nápor gnomů. Postupně také sbíráte speciální meta měnu, díky níž odemykáte nové hrdiny s unikátními zbraněmi a styly boje.
Gnomer je originální kombinací roguelite mechanik, sběratelských karet a tower defense prvků. Pro českou indie scénu jde o další zajímavý přírůstek, který ukazuje, že i malé týmy dokážou přijít s nápaditou a zábavnou hratelností.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.