

Na Steamu je nově k dispozici v předběžném přístupu česká hra Dungero od nezávislého studia RETROBOT. Tvůrci lákají na rychlou roguelike akci, sbírání legendární kořisti a propracovaný systém schopností, který má každou hru proměnit v unikátní zážitek.
Ponořte se do offline roguelike RPG
Dungero je akční RPG s jednoduchým ovládáním a jasně čitelnými mechanikami, které ale nabízejí značnou hloubku. Hráči mohou vybírat z různých nesmrtelných hrdinů a využívat boj na blízko i na dálku, aby překonali smrtící pasti, interaktivní mechanismy i mocné bosse v temných kobkách.
Na cestě za dobrodružstvím čekají magické oltáře, které odemykají mocné schopnosti, a kletby, jež výrazně mění průběh hry a nutí hráče přizpůsobit taktiku.
Klíčové vlastnosti hry
- Snadno hratelné roguelike akční RPG
- Výběr z kolekce nesmrtelných hrdinů
- Boj zblízka i na dálku pro rozmanitou akci
- Magické oltáře s novými schopnostmi
- Systém „korupce“ – volba mezi rychlou progresí s riziky nebo pomalejším, bezpečnějším postupem
- Smrtící kletby, mocní bossové, pasti a zničitelné objekty
- Legendární poklady, výroba artefaktů a vzácného vybavení
- Desítky úkolů a událostí pro nekonečný obsah
Inspirace a příběh vývoje
Vývojáři z RETROBOT přiznávají inspiraci tituly jako Curse of the Dead Gods, Diablo nebo mobilní hrou Archero. Z každé si vzali to, co mají nejraději, a zkombinovali to do vlastního konceptu.
„Chtěli jsme vytvořit multiplatformní hru, která podpoří všechny RPG prvky, jež nás baví. Proto jsme do hry přidali systém oltářů a ukazatelů, těžbu surovin, výrobu pokročilých předmětů a sady magických artefaktů,“ vysvětlují autoři.
Zajímavým prvkem je i korupční systém: hráč si může zvolit rychlejší progres s okamžitým nárůstem schopností, za cenu těžších postihů, nebo jít pomalejší cestou s menším rizikem.
Malé studio, velké ambice
RETROBOT je malé nezávislé studio se sídlem v České republice. Jejich cílem je vytvářet hry s nadšením a radostí – a Dungero je zatím jejich nejambicióznější projekt.
Hra je nyní dostupná v předběžném přístupu na Steamu a vývojáři doufají, že si najde cestu k hráčům, kteří milují výzvu, temné kobky a pocit, že každá další partie může přinést něco úplně nového.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.