Česká hra Mashinky získala letiště a letadla

Miroslav Žák – 10/10/2023

Česká hra Mashinky získala letiště a letadla. Zde přinášíme seznam novinek a změn.

 

Letadla a letiště

  • Přidán nový typ dopravního prostředku – Letadla
  • Přidaná pozemní infrastruktura – stará a nová letištní zařízení

Letadla

  • Ve hře je aktuálně 17 letadel (další budou přidány později)Letadla mohou přepravovat omezené druhy nákladu (cestující, pošta, zboží a jídlo)
  • Je to poměrně drahý způsob přepravy cestujících / nákladu, ale může být extrémně rychlý
  • Letadla si dokáží chytře naplánovat cestu přes terén z jednoho letiště na druhé i pak na zemi v rámci samotného letiště
  • Můžete spravovat letiště v jízdních řádech, přidávat vzdušné trasové body nebo dokonce letadlu přikazovat konkrétní ranveje
  • Letadla si před přistáním rezervují ranvej 5 dílků dopředu a mohou kdykoli zrušit přistávací manévr a místo toho kroužit kolem letiště
  • Dokáží počkat na poslední křižovatce pojezdové dráhy, než bude volná stojánka, nebo se uhnout a případně počkat v hangáru, pokud letiště blokují
  • Dokonce mohou měnit nadmořskou výšku při kroužení kolem letiště, když se potřebují vyhnout překážkám a dostat se rychle výš / níž
  • Každé letadlo vyžaduje jinou délku ranveje a může k tomu ještě vyžadovat moderní typ ranveje a každé může mít jinou výšku letu
  • Přidána byla i nová vizualizace překážek kolem letišť (terén, budovy nebo dokonce stromy mohou bránit vzletu/přistání letadla). Jedná se o nejčastější příčinu problémů, kdy letadla nechtějí vzlétnout / přistát
  • Letadla lze ovládat z pohledu pilota, i když při létání je to velmi obtížné 🙂
  • Letadla spotřebovávají palivo pouze při létání

Mashinky

Letiště

  • Můžete si navrhnout své vlastní letiště umístěním dlaždic dráhy jednu po druhé, pojezdových drah, křižovatek, letištních stojánek, letištních budov nebo třeba hangáru
  • Můžete také vytvářet, sdílet nebo používat razítka zajímavých letišť, což usnadňuje jejich opětovné použití a Váš design si může oblíbit řada jiných hráčů
  • Minimalistické letiště potřebuje přistávací dráhu a letištní stojánky, což je 2×1 dlaždice, ale dílek s budovou se může překrývat s jinou budovou letištní stojánky. To umožňuje ještě unikátnější návrhy letišť
  • Pro vaši inspiraci jsem přidal několik základních letištních razítek
  • Letiště má několik automatických signálů pro chytré ovládání pohybu letadel při zachování maximální propustnosti letiště. Dráha má na obou koncích signály reagující na rezervaci příchozího letadla. Dráha a stojánky mají také vjezdový semafor a stojánka a hangár mají odjezdový. Existuje několik oblastí omezených na pouze jedno letadlo: letištní stojánky, hangár a přistávací dráhy. Na druhou stranu letištní pojezdové dráhy umožňují seřazení více letadel, takže je zde rezerva pro letadla čekající mezi naložením/vyložením na stojánku a přistáním/vzletem na dráze.
  • Letištní dráhy mají obrovskou vzdálenost znečištění – 4 dílky daleko, takže může být lepší umístit letiště mimo město.
  • Letiště lze přirozeně kombinovat s jinými druhy dopravy a funguje jako dopravní uzel při využití funkce destinací pro cestující
  • Pod letištěm mohou být železniční nebo silniční tunely, což ještě více usnadňuje kombinace
  • Stará letiště lze snadno vylepšit na nové, jakmile se moderní objeví ve hře
  • Pojezdové dráhy jsou pouze jednosměrné a varovné ikony vám ukážou, zda chybí vjezd/výjezd a tím je cesta nepoužitelná
  • Každá dráha má své vlastní číslo uvedené na koncích dráhy. Číslo se také zobrazí v seznamu tras, když je dráha použita jako průjezdní bod.

Mashinky

Uživatelské rozhraní a hratelnost

  • Letadla lze spravovat podobným způsobem jako jiné typy dopravy, duplikovat, nahrazovat novějším typem, pilotovat ručně atd.
  • Ikony pro letadla jsou větší, takže okno depa a všechny seznamy letadel byly odpovídajícím způsobem aktualizovány
  • Letadla nelze zastavit nebo otočit, když jsou ve vzduchu nebo při přistávacím/vzletovém manévru
  • V informačním okně letadel je nový parametr: říkám tomu „akumulace ranveje“ a ukazuje, kolik dlaždic letadlo potřebuje pro zrychlení/zpomalení na dráze a jestli už může vzlétnout, zastavit nebo dokonce odbočit z dráhy na pojezdovou dráhu. To je také užitečné sledovat, když řídíte své letadlo sami.
  • Letiště má také klávesové zkratky (stejně jako ostatní infrastruktura), které vám pomohou postavit letiště rychleji
  • Pokud letadlo nemůže dosáhnout cíle, pokud například vyžaduje jiný typ nebo délku dráhy, objevují se chybové zprávy.

Úkoly

  • Existuje několik nových úkolů souvisejících s letadly, do kterých můžete rovnou skočit a užít si je
  • Některé starší úkoly lze nyní také dokončit pomocí letadel

Mashinky

Grafika

  • Kromě nové vizualizace pro letové překážky jsem do hry přidal i mnoho dalších vylepšení
  • Každou součást vozidla lze nyní animovat nezávisle (u letadel se používá např. pro nezávislé otáčení kol a vrtulí)
  • Jednotlivé letadla se jinak pozicují na zemi a jinak ve vzduchu (například některá letadla na zemi mají zvednutý čumák kvůli malému zadnímu podvozku). Mezi různou orientací natočení letadlo plynule přechází při vzletu / přistání
  • Nově jde více generátorů kouře na každém vozidle
  • Rychlost animaci lze nově ovládat aktuálním výkonem místo rychlosti vozidla (používá se třeba pro vrtule)
  • Otáčející se vrtule se mohou přepnout na rozmazanou verzi, když je výkon nastaven nad 50 %
  • Vozidla poháněná umělou inteligencí nyní plynule zvyšují výkon, takže rychlost otáčení vrtulí se zvyšuje hezky postupně
  • Vizualizace plánu trasy vozidla má nyní v konstrukčním režimu „stíny“, takže můžete snadno vidět nadmořskou výšku
  • Je možné zapnout vizualizaci plánu trasy vozidla i v realistickém režimu kamery, abyste mohli snadno pilotovat vaše letadlo
  • Havarovaná letadla padají k zemi

Mashinky

Opravy

  • Opravené palubní kamery pro couvající vozidla
  • Změněn důraz na rychlost vozidla když se cestující rozhodují, kterým spojem pojedou
  • Vylepšené okno nastavení u razítek (nyní lze každý typ infrastruktury vybrat nezávisle)
  • Správně překlopené ikony mašiny a vagonů v seznamu plánovaných výměn
  • Opraveno umístění šipky u jednosměrné silnice ležicí na stejné dlaždici jako diagonální kolej
  • Opravený tutorial na odpady ve městech. Odřádkování českého textu apod.
  • Opraven překlep v titulku při umísťování signálů
  • Opraveno selhání ve vyhledávači cest za některých výjimečných okolností
  • Do jízdních řádů byly přidány barvy
  • Opraveno blikání oblohy

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články