Od doby, kdy Bulánci ve zbrusu novém kabátě vstoupili do předběžného přístupu, uplynul necelý rok. Během něj se vývojáři ze studia SleepTeam, svému názvu navzdory, neúnavně věnovali dalšímu vývoji hry, vylepšování mechanismů, přidávání nového obsahu i aktivní diskuzi s komunitou. Dnes nastal den, kdy by se dalo zahlásit, že je hotovo. Bulánci oficiálně opustili předběžný přístup a zamířili do plné verze. Je ale skutečně hotovo? Ani náhodou!
Bulánci v Early Accessu urazili velký kus cesty. Rozličné mapy i zbraně, povětšinou dobře známé fanouškům původní hry, doplnilo za poslední rok několik herních režimů, nová prostředí, online multiplayer, autorský soundtrack a řada dalších aktualizací a vylepšení. Cílem SleepTeamu bylo navázat na dnes už dvaadvacet let starou původní hru, vzít si z ní to nejlepší, převést ji do moderní podoby a následně věnovat čas a úsilí jejímu rozvoji.
Dnes Bulánci překonávají jeden z milníků a oficiálně opustili předběžný přístup. “Základní verze hry je plně hratelná, funkční a hotová. Nevidíme proto důvod Bulánky nadále držet v předběžném přístupu a jsme rádi, že můžeme naše roztomilé, avšak krajně nebezpečné polštáře oficiálně vypustit do světa,” říká Jaroslav Wagner, autor původní i nové verze.
Když se ale jedny dveře zavírají, otevírají se jiné, což znamená, že vývoj není ani zdaleka u konce. Ba právě naopak. Vývojáři dříve v tomto roce zveřejnili harmonogram, který nastiňuje plány na nejbližší měsíce. Ve vývoji je tak mnoho dalších věcí, včetně těch ohlášených na Startovači. Na hráče tak čeká řada zbrusu nových prostředí, editor, kampaň a mnoho dalšího.
Vydání plné verze se však netýká pouze Steamu. Už zanedlouho nás čeká příchod na Nintendo Switch a SleepTeam aktivně pracuje i na vývoji dalších konzolových verzí. Hráči se tak mají v nadcházejících měsících rozhodně na co těšit.
Spolu s oficiálním vydáním hry bychom zároveň chtěli poděkovat všem, kteří naše úsilí podpořili. Ať už Bulánkům umožnili vznik prostřednictvím Startovače, koupili si hru v předběžném přístupu na Steamu, nebo na našich sociálních sítích přispěli svými postřehy a nápady k dalšímu vývoji, každému z nich patří náš velký dík,“ říká Jaroslav Wagner.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.