Brněnský vývojář chystá Dragon Fodder – roguelite inspirovaný deskovkami

Miroslav Žák – 02/09/2025

Pokud máte rádi draky, roguelite hry a deskovky, zbystřete. Z Brna přichází připravovaná hra Dragon Fodder, za kterou stojí indie vývojář Jakub Pernes spolu se svou manželkou Danielou. Společně tvoří pod značkou Moravian a na příští rok chystají vydání hry na Steamu, samozřejmě i s kompletní českou lokalizací.

 

Je čas krmení!

Dragon Fodder staví na nápadité premise: aby ostrov přežil, jeho dračí ochránce nesmí hladovět. Jenže čím déle hra běží, tím větší má drak apetit. Hráč proto staví budovy, hází kostkami, sklízí suroviny a vaří jídla – a to vše ve stylu rozpustilého roguelite dobrodružství.

Inspirací byly deskové klasiky jako Osadníci z Katanu a moderní hity typu Balatro, které prosluly návykovými kombinacemi mechanik. Místo směňování ovcí za hlínu se tu ale hledají přepálené synergie, čísla rostou do závratných výšin a recepty zásadně mění pravidla hry.

Herní principy

Základní smyčka hry je jednoduchá:

  • kupujte budovy a stavějte je na křižovatky polí,
  • házejte kostkami a sklízejte suroviny,
  • vybírejte recepty, které z nich uvaří jídlo pro draka.

Pokud je drak spokojený, hráč přežije další rok – celkem je potřeba zvládnout 20 let vaření. Poté se hra dá hrát dál, dokud dračí hlad nepřeroste všechny možnosti.

Pokořením hry se odemykají nové herní módy a vyšší obtížnosti, například draci, kteří se pravidelně dostávají do hladového vzteku.

Obsah a znovuhratelnost

Dragon Fodder slibuje pořádnou porci obsahu:

  • 100+ budov, které lze stavět, vylepšovat a kombinovat,
  • 80+ unikátních receptů, které zásadně mění styl hry,
  • širokou nabídku kostek a nástrojů, jež umožňují přizpůsobit každou partii,
  • kooperativní režim, díky kterému si vaření s drakem užijí i dva hráči.

Vizuál a atmosféra

Zatímco Jakub stojí za designem a programováním, Daniela vytvořila jedinečnou ručně kreslenou výtvarnou podobu ve stylu starých map a středověkých iluminací. Výsledkem je hra, která působí originálně, hravě a nezaměnitelně.

Dragon Fodder by měl vyniknout díky vtipu, krásnému vizuálu a vlastním mechanikám, které rozvíjejí deskovkový princip stavění herní desky,“ říkají manželé stojící za hrou.

Kdy vyjde?

Dragon Fodder je aktuálně ve vývoji a jeho vydání na Steamu je plánováno na příští rok. Hráči se tak už brzy budou moci pustit do vaření pro draka, který nikdy nemá dost.

Dragon Fodder

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články