Na prvním Demo day Pražského herního akcelerátoru se představí zapojené týmy a jejich projekty

Miroslav Žák – 03/12/2025

Demo day, který proběhne 4. prosince v Pražském inovačním institutu, slavnostně zakončí první běh Pražského herního akcelerátoru. Studentské týmy na něm představí své projekty odborníkům z herního průmyslu, investorům a vydavatelům. Na místě bude možné si jejich hry prohlédnout, vyzkoušet, a pobavit se s tvůrci o jejich cestě. Pražský inovační institut
ve spolupráci s hlavním městem Praha spustil projekt letos v srpnu.

Akcelerátor podporuje mladé tvůrce v rozvoji jejich herních projektů a zároveň posiluje postavení Prahy jako významného centra herního průmyslu ve střední Evropě.

„Program pomohl účastníkům lépe porozumět procesu vývoje her, získat zpětnou vazbu od odborníků a propojit se s komunitou, která je pro jejich další posun klíčová. Podpora mladých vývojářů je pro Prahu důležitým krokem k rozvoji kreativních a technologických dovedností, které mají dlouhodobý přínos pro pražské herní prostředí,“ uvádí Daniel Mazur, radní hl. m. Prahy pro oblast ICT, Smart Cities, vědu, výzkum a inovace.

Účastníci se zdokonalili v oblastech, jako je design, grafika, programování či marketing. Program se zaměřil také na rozvoj měkkých dovedností, například prezentačních schopností a týmové spolupráce. Zároveň poskytl poradenství v právní oblasti, včetně témat spojených s ochranou duševního vlastnictví.

„Jsem toho názoru, že se nám v rámci projektu podařilo nastavit program v takové podobě, že je přínosný nejen pro účastníky, ale i pro celé herní odvětví, které je v Praze silně zastoupeno. Díky tomu může z programu těžit i město samotné.“ doplňuje Renáta Králová, ředitelka Odboru projektové podpory hl. m. Prahy, který ve spolupráci s Pražským inovačním institutem připravil a koordinoval vznik tohoto pilotního projektu.

Jsem rád, že týmy přistoupily k projektu opravdu poctivě a své prototypy dále rozvíjejí. Studující naplno využili zázemí našeho institutu a nyní své výsledky představí odborné porotě i veřejnosti. Věřím, že právě kombinace odborného vedení, kvalitního zázemí a možnosti představit svou práci širšímu publiku může dlouhodobě přispívat ke zvyšování kvality a přidané hodnoty herní tvorby
v Praze,“
dodává Tomáš Lapáček, ředitel Pražského inovačního institutu.

Akcelerované týmy a jejich projekty

Do akcelerátoru bylo vybráno deset studentských týmů, jejichž projekty pokrývají široké spektrum žánrů, od logických Puzzle Adventure přes survival RPG až po edukativní strategické hry.

  • Shuffle House (ČVUT FEL) – Recollect: Logická puzzle adventura se silným příběhem
    na téma amnézie
  • MAW (FAMU) – MAW: Detektivní adventura o vlčím detektivovi s unikátním vizuálním stylem
  • Third Axis Game (ČVUT FEL) – A.R.D.: Sci-fi tower defense hra o vesmírné těžařské společnosti
  • TAI (ČVUT FEL) – Arcane Isle Survival: Survival RPG s procedurálně generovanými světy
  • Banana Games (ČVUT FEL) – Sweep To The Past: Akční 2D adventura o uklízeči
    s cestováním časem
  • Matte Gamers (UK) – Firm Master: Simulátor řízení firmy z pohledu CEO
  • DARK7 Studio (Scholastika) – Thread Weaver: Pavouky překypující hororová akční FPS inspirovaná japonskou mytologií
  • Silvana (FAMU) – Silvana: Strategická hra o rozvoji ekosystému
  • Frist Studios (SŠ Smíchovská) – Accelerus: Logická steampunková puzzle FPS s manipulací rychlosti objektů
  • Head Heist (VŠE/ČVUT FEL) – Head Heist: Akční loupežnická hra odehrávající se v myslích

Praktické vzdělávání pro budoucnost herního vývoje

Během dvanácti týdnů vybrané týmy absolvovaly komplexní program vedený českými i zahraničními experty, rozvíjely prototypy svých projektů a připravily komplexní business plán uvedení na trh. Zahraničními mentory byli business developer Vlad Macu, hudební skladatel Adam Bow a nezávislý vývojář Hjalte Tagmose. Z tuzemských do programu přispěli například Jindřich Skeldal, Jaroslav Wagner, Martin Boháč, Vladimír Geršl, Lenka Kesová, Michal Acler, Jakub Guman, Martin Vaňo, Petr Poláček a další. Do běhu akcelerátoru se zapojila také studia jako SCS Software, Keen Software House, BEEP Studio a D1Studios.

„Jsem nadšený z toho, jaký kus práce studující od srpna odvedli. Mimo nadupaného programu plného mentoringu, přednášek, workshopů, diskuzních kroužků a exkurzí, se studující intenzivně věnovali práci na prototypu, rozvíjeli business plán a připravovali pitch deck, který odprezentují před odbornou porotou v rámci vedlejšího programu Demo day,“ říká manažer akcelerace Michal Roch.

Demo day se uskuteční 4. prosince od 10 hodin v Pražském inovačním institutu, Celetná 19, Praha 1.

Co vás čeká:

10:00–10:30 – Oficiální zahájení, prezentace programu a zhodnocení prvního běhu akcelerátoru

10:30–10:45 – Oficiální ukončení prvního běhu a předání certifikátů zúčastněným týmům

11:00–16:00 – Demo Day: prezentace projektů a prostor pro testování her veřejností

Pro účast se prosím registrujte ZDE

Týmy, které úspěšně absolvovaly program, získaly také možnost prezentovat své projekty na mezinárodní konferenci Game Developers Session (GDS), která proběhne 5. a 6. prosince v Kongresovém centru Praha. GDS je klíčovou konferencí středoevropského herního průmyslu.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články