

Studio Aberrant Labs chystá originální hru, která obrací tradiční herní role naruby. Pathogenic je 2D roguelike twin-stick shooter, ve kterém nehrajete za hrdinu zachraňujícího svět, ale za parazita, jehož cílem je infikovat a zcela ovládnout lidského hostitele. Hráč se stává choroboplodným zárodkem, který se musí přizpůsobovat, růst a přežít – v krutém boji proti lidskému imunitnímu systému.
Staňte se ultimátním patogenem
Základní mechanika hry stojí na unikátním systému „loot & graft“. Nepřátelské buňky porážíte, sbíráte jejich organely – a přímo je přidáváte ke svému tělu. Vytváříte si tak vlastního tvora na míru: přidáte bičíky pro rychlý pohyb, mitochondrie pro zvýšení energie, žlázy pro střelbu na dálku nebo bodce pro kontaktní útoky. Kombinováním vznikají nečekané synergie a destruktivní buildy, které vám dávají sílu stát se noční můrou imunitního systému.
Boj proti imunitní armádě
Proti vám stojí pestrá škála nepřátel – makrofágy, T-buňky, dendritické buňky, ale i konkurenční parazité, jako jsou tasemnice nebo prvoci. Nechybí ani silní bossové, kteří sídlí hluboko v důležitých orgánech hostitele a jejich poražení vyžaduje důkladnou přípravu a evoluční strategii.
Cesta lidským tělem
Pathogenic nabízí procedurálně generovaný svět, který se odehrává uvnitř lidského těla. Hráč prozkoumává unikátní biomy – rozvětvené plíce, pulzující srdce, neuronovou síť mozku a další. Každý z nich má své specifické výzvy, nepřátele a prostředí.
Organická akce s fyzikou
Stylizovaný vizuál je podpořen soft-body fyzikou, která dává hře zvláštní „tělesný“ pocit – každý pohyb, zásah i smrt buněk působí měkce, tekutě a velmi uspokojivě. Organický svět působí živě a zároveň neklidně, což podporuje atmosféru neustálého boje o přežití.
Česká originalita s globálním potenciálem
Pathogenic zaujme nejen mechanikou a tématem, ale i vizuálním zpracováním a důrazem na taktickou stavbu postavy v reálném čase. Hra míří na PC a zatím nemá stanovené datum vydání, ale už teď si buduje fanouškovskou základnu mezi milovníky roguelike a biologického hororu.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.