
Liquidation – Slovenský projekt spojuje fantasy, sci-fi a klasické RTS v ambiciózní hře jednoho tvůrce

Slovenská nezávislá scéna opět ukazuje svou odhodlanost – vývojář Erik Vinclav pokračuje ve vývoji své takticko-strategické real-time hry Liquidation, i přesto, že dřívější crowdfundingová kampaň na Kickstarteru nedosáhla stanoveného cíle. Místo aby projekt opustil, Erik se rozhodl pokračovat sám a naplno se věnovat vývoji, který kombinuje to nejlepší z klasických RTS s moderními prvky a svěžím audiovizuálním stylem.
Boj o záchranu světa Veá
Liquidation se odehrává ve světě Veá, který je na pokraji kolapsu po stovkách let válčení. Hráč se ujímá role nižšího boha, jenž má za úkol nastolit rovnováhu a rozhodnout o budoucnosti světa. Na výběr má mezi čtyřmi unikátními frakcemi, z nichž každá nabízí zcela odlišný styl hry, schopnosti i vizuální estetiku – od fanatické říše Twilight Crusade, přes podzemní Scourge Alliance, démonickou Nether Legion až po pohlcující Ancient Corruption.
Hra, která chce víc než jen strategii
Liquidation se nespokojuje s tím být pouhou RTS. Přidává prvky RPG, jako jsou heroické jednotky, sbírání předmětů či mise s příběhovým pozadím. Hráč může v kampani zažít různé příběhové větve podle zvolené frakce, postavit se proti chytré umělé inteligenci ve skirmish módu, anebo se ponořit do kompetitivního multiplayeru s hodnocenými zápasy.
Vybrané funkce:
- Kampaň pro jednoho hráče nebo v kooperaci
- Plně vybavení hrdinové a jednotky, které můžete přizpůsobovat
- Dynamické počasí a denní cyklus ovlivňující hratelnost
- Vlastní avatary bohů, které můžete poslat do bitev
- Najímání žoldáků s vlastní historií
- Encyklopedie s podrobnými informacemi o jednotkách i světě
- Režim pozorovatele a přehrávání zápasů
- Hudba od Johana Lindgrena (Magicka, Helldivers)
- Plná podpora přizpůsobení klávesových zkratek
Budoucnost Liquidation
Ačkoliv vývoj Liquidation čelil překážkám, projekt stále žije díky odhodlání jediného vývojáře. Erik Vinclav dokazuje, že i bez podpory vydavatelů či úspěšné kampaně lze vyvíjet ambiciózní titul s hlubokou lore, hratelností a vizuální identitou.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.