

Nezávislý český vývojář Kryštof Karásek představil svůj nový projekt Lost Match, krátkou tahovou hru, která kombinuje dungeon crawler s introspektivním vyprávěním. Hráč se ujímá role boxera, který čelí psychickému i fyzickému úpadku poté, co utrpěl svou první porážku.
Hra staví na tahových soubojích doplněných o systém buffů, debuffů a různých efektů. Během zhruba jedné hodiny hraní se hráč utká s devíti typy nepřátel a využije přes tucet různých předmětů, které mu mohou pomoci v boji. Součástí je také drag-and-drop mechanika pro používání předmětů a možnost vytvářet komba pomocí klikání.
Lost Match je silně založená na atmosféře, kterou vytváří ručně psaný monolog a výtvarná stylizace s hororovými prvky. Hra se nesoustředí jen na mechaniku boje, ale i na vnitřní svět hlavní postavy, který se postupně rozpadá. Výsledkem je příběh o ztrátě kontroly, paměti a smyslu.
K dispozici je verze pro PC. Hra neobsahuje tradiční vítězství – její vyznění je spíše otevřené a závislé na interpretaci hráče.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.