

Nezávislý vývojář Jakub Kříž pracuje na hře Vesnickej Nářez, která se odehrává v prostředí českého venkova koncem 90. let. Hráč se v ní ujímá role mladého muže trávícího léto na vesnici a objevujícího svět ladění aut, místních zábav a každodenní reality tehdejší doby.
Hra kombinuje prvky mechaniky, přežití a otevřeného světa. Začíná stavbou motorky a postupně se rozšiřuje směrem k úpravám auta, které lze vylepšovat pomocí různých dílů – od kol a spoilerů až po výkonnostní úpravy. Vše směřuje k možnosti účastnit se závodů a soupeřit s rivaly. Kromě toho je nutné sledovat technický stav vozu i osobní potřeby hlavní postavy – jako je spánek, hygiena, stres nebo jídlo.
Hráč se může volně pohybovat po otevřeném herním světě, který zahrnuje vesnice, městečka, hospody, zábavy a další místa typická pro české prostředí přelomu milénia. Vedle práce na brigádách nebo hazardních her v hospodách se ve hře objevují i sociální interakce – například možnost sbližování s ostatními postavami, ať už skrze dialogy, oblečení nebo vybavení vlastního obydlí.
Vesnickej Nářez se snaží zachytit atmosféru doby bez lineárního příběhu. Důraz je kladen na volnost, detailní simulaci prostředí a interakci s okolím. Herní svět reaguje na chování hráče – například nelegální jízda může skončit zadržením policií nebo pobytem ve vězení.
Projekt je aktuálně ve vývoji. Datum vydání zatím nebylo oznámeno.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.