Lumm-e: Relaxační puzzle hra plná světla a tajemství

Miroslav Žák – 24/02/2025

Česká indie scéna se rozrůstá o další zajímavý titul. Lumm-e je připravovaná relaxační puzzle hra, která hráče zavede na temnou planetu Hatu. Tým nadšených vývojářů, původně studentů z Matfyzu, spojil své síly, aby vytvořil jedinečný audiovizuální zážitek inspirovaný poetikou titulů od Amanita Design. Hra nabídne kombinaci logických hádanek, atmosférického průzkumu a světelné mechaniky, která oživuje prostředí a odkrývá osud hlavního hrdiny i celé planety.

Ovládněte světlo s robůtkem Lumm-e

V Lumm-e se hráč ujímá malého robota, který se pohybuje po potemnělé krajině a využívá světlo k interakci se svým okolím. Speciální mechanika umožňuje aktivovat houby, které rostou do podoby plošin – hráč je pak využívá k překonávání překážek a objevování tajemství ztraceného světa.

Cílem hry není jen vyřešit jednotlivé hádanky, ale také odhalit příběh Lumm-eho a pochopit osud planety Hatu. Atmosférická grafika a hudba, kterou skládá Declan Guckian, umocňují tajemnou a relaxační atmosféru celého dobrodružství.

Lumm-e

Začátek jako game jam projekt, budoucnost jako prémiová hra

Hra Lumm-e vznikla na Matfyz Game Jamu v březnu 2024, kde ji tým vytvořil během 48 hodin. Prototyp zaujal nejen samotné autory, ale i publikum, a tak se vývojáři rozhodli hru rozpracovat dál. Každých 14 dní se scházejí na týmový vývoj a hra nyní míří k vydání v první polovině dubna 2025.

Tým tvoří:

  • Vladimír Hořký, Silvie Paprskářová, Matěj Mrázek a Jan Nekarda – autoři původního prototypu
  • Petr Mácha a Mehmet Ekmekci – připojili se později, Petr působí na Matfyzu jako vyučující Human-Like Artificial Agents
  • Declan Guckian – skládá hudbu

Lumm-e

Plány a vydání

  • Platformy: Primárně Windows (Steam), možná i další obchody, zvažuje se podpora MacOS
  • Cena: Přibližně cena lístku do kina – tedy dostupná pro široké publikum
  • Plánované vydání: Duben 2025

Lumm-e je jen začátek

Tento titul je pro většinu vývojářů první prémiovou hrou a už teď mají v plánu pokračovat v dalším vývoji a v budoucnu založit malé nezávislé studio.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články