Amanita Design slaví 20 let. Ve čtvrtek startuje dvoutýdenní výprodej na Steamu, 3. října oslavy vyvrcholí koncertem v MeetFactory
České herní studio Amanita Design letos slaví 20 let! Tak dlouhá doba už uplynula od vydání jejich prvotiny, krátké flashové hry Samorost, kterou si v roce 2003 skrz webový prohlížeč zahrály miliony hráčů po celém světě a z drobného Samorosta se během let zrodila celá trilogie her. Ku příležitosti tohoto výročí Amanita naplánovala velký výprodej na platformách Steam, App Store a Google Play a také koncert v pražské MeetFactory, kde jí 3. října k narozeninám zahrají dlouholetí spolupracovníci Floex a DVA.
V rámci oslav 20. výročí pořádá Amanita Design velký výprodej na platformách Steam, iOS App Store i Google Play. Hlavní dvoutýdenní akce na Steamu odstartuje ve čtvrtek 21. září v 19:00 a nabídne amanití hry a soundtracky v dosud největších slevách dosahujících až 85 %. V ten samý den začíná i týdenní slevová akce na Google Play a dvoutýdenní výprodej na iOS App Store, přičemž na obou platformách budou hry od Amanity k dispozici za ceny v řádu desítek korun. Originální artwork plný postaviček a dalších výjevů z celé produkce Amanity, který bude možné vidět například na stránce výprodeje na Steamu, připravil výtvarník Jan Chlup, jeden z autorů hry Creaks.
Nedílnou část zážitku ve hrách od Amanity tvoří muzika, a tak v rámci oslav přirozeně dojde i na živou hudbu. O tu se 3. října v pražské MeetFactory postarají dva s Amanitou dlouhodobě spojené projekty – Floex (Tomáš Dvořák, autor hudby pro sérii Samorost a hry Machinarium a Pilgrims se svým komorním souborem Floex Ensemble, doprovázeným bubnujícím robotem Josefem, a kapela DVA (Bára Ungerová a Honza Kratochvíl, dvorní autoři hudby ke hrám Jaromíra Plachého), která v současnosti dává dohromady materiál na novou studiovou desku. Oba projekty zahrají průřez svou autorskou tvorbou a samozřejmě dojde i na pár vybraných skladeb z amanitích soundtracků. Večer pak uzavře Floex se svým tanečním DJ setem. Vstupenky jsou nyní v předprodeji na stránkách MeetFactory a v síti GoOut.
Už od počátku je Amanita Design plně nezávislým studiem, které se posledních 15 let věnuje výhradně svým vlastním projektům. Jejím dosud nejúspěšnějším titulem je klikací adventura Machinarium (2009), které se k dnešku prodalo přes 5,5 milionů kopií napříč počítačovými, konzolovými i mobilními platformami. Dohromady se Amanitě podařilo prodat již více než 10 milionů kopií svých her.
V průběhu 20 let se Amanita rozrostla o několik dílčích malých týmů, díky čemuž ve studiu může vznikat více autorských her souběžně – například Jaromír Plachý se svými kolegy stihl vydat již tři originální tituly (Botanicula, CHUCHEL, Happy Game), zatímco třeba logická puzzlovka Creaks (2020) vznikala pod vedením Radima Jurdy. Tým vedený Petrem Filipovičem aktuálně chystá dystopickou adventuru Phonopolis.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.