Popis hry
Píše se rok 2085. Olympiáda, jako symbol výměny násilí za sportovní klání prošla dlouhým vývojem. Od starověkého Řecka, přes novodobou historii až do dnešní podoby. Její rozdělení na zimní a letní pro globální oteplování zcela ztratilo význam a jelikož je to stále dobrý byznys, koná se každý rok. Obsahově prošla různými změna. Sporty, které byly málo populární postupně mizely a byly nahrazovány aktuálnějšími formami zápolení od skejtování po break dance.
Mladí diváci se však postupně prostřídali a v reálném životě už většina z nich znala sport jen digitálně a stále více lidí hry sledovalo než hrálo. Bylo jen otázkou času, kdy digitální sport přijde i na olympiádu. Nejdříve se digitalizovaly méně populární sporty než veslování či závody jachet. Později prakticky všechny ostatní od fotbalu po golf. Současně se mezi ně dostávaly i tradiční kompetitivní hry, bez základu v tradičním sportu. Nejprve strategické a family-friendly formáty, později i harcore střílečky, které si překvapivě získaly velkou popularitu, zejména díky zápasům mezi zeměmi, které byly reálně blízko válečnému konfliktu.
Zdálo se, že pomyslné kruhy se uzavírají a olympiáda nakonec opravdu bude reprezentovat virtuální násilí namísto reálného až do osudového ročníku 2073, na kterém došlo k incidentu při kterém hráč jednoho týmu nezvládl stresovou situaci v rozhodujícím kole a v záchvatu hněvu ubil klávesnicí na sm. Dnes by člověk řekl, že takový incident bude znamenat zvrat ve vývoji a návrat k nenásilným formám soupeření, ale vůbec ne překvapivě se ukázalo, že právě tento zápas měl 20 násobně větší sledovanost a vydělal na reklamě více peněz než předchozí 4 ročníky dohromady.
Olympiáda tak nakonec zaznamenala návrat ve smyslu upuštění od elektronických sportů i zbraní a vrátila se zpět k fyzickému zápolení. Nevzdala se však násilí, kterého naopak přibylo díky diváckým filtrům, které umožňovaly skinovat hráče podle individuální poptávky. Z pohledu diváka tak soutěžily buď fotorealistické reprezentace nadupaných bodybuilderů a nebojácných amazonek, nebo chlupatých antropomorfních zvířátek. Postupně vznikla disciplína kombinující zajímavé elementy z posledních populárních sportů, které dnes prezentuje ve formě ultimátního zápasu, ve kterém je ústředním motivem fotbalový míč a diváci, ale ve zcela opačném kontextu.
Technicky hra vychází z mechanik legendární hry z 80. let minulého století s názvem (Pelé´s) Championship Soccer, která vyšla na platformě Atari 2600 a trochu inspirace čerpá i ze současné kompetitivní hry Rocket League.