Ministry of Broadcast – Země rozdělena zdí

Michael Petr – 23/01/2020

Následující text je převzatý z tiskové zprávy hry Ministry of Broadcast. V blízké době se můžete těšit na připravovaný rozhovor s tvůrci hry a recenzi hry samotné.

Země byla rozdělena zdí. Jediná možnost, jak se dostat na druhou stranu, je zúčastnit se a vyhrát v reality TV show pořádané vládnoucím režimem. A přesně to je úkolem hráče nové české hry Ministry of Broadcast.

Navzdory velmi současnému politickému podtextu si však hra Ministry of Broadcast po celou herní dobu uchovává Monty Pythonovský humor a nadhled. Přestože se její protagonista neustále potýká s nástrahami a špinavými taktikami totalitního režimu stejně jako s gravitací a celou řadou dalších smrtelných překážek, hra je plná vtipných detailů, narážek a sarkastického humoru, který míří na všechny strany. Zvláště pak vedlejší postava vrány, která hráče po celou hru doprovází, má plný zobák uštěpačných výsměchů.

Ministry of Broadcast je plošinovka s filmovým stylem vyprávění. Tomu odpovídá i délka scénáře, který čítá více více než 13000 slov. Inspiraci si hra bere od klasických titulů jako původní Princ z Persie (1989) a Oddworld: Abe’s Exoddus. Celková nálada a tón je mixem temné orwellovské dystopie, naleštěným pokrytectvím moderních reality TV show a Monty Pythonovským humorem.

Aby zobrazení vládnoucího režimu působilo, co nejvěrohodněji, vytvořil se pro něj unikátní a jasně rozpoznatelný vizuální styl, který pracuje s pečlivě vybranou paletou barev a kombinuje ruskou a českou avantgardu s krásnými retro plakáty švýcarských Alp.

Postavy ve hře jsou záměrně vymodelované s minimálním množstvím pixelů, aby na hráče působily jako čistý list, na který msi každý hráč sám domyslí, čím si postavy emocionálně prochází. Dalo by se tak říct, že tvůrci hry do jisté míry nabízejí hráčům zrcadlo, ve kterém každý uvidí něco jiného.

Se stejnou důsledností se pak přistupovalo i k hratelnosti. Hra například neumožňuje tzv. “mid-air dash” nebo dvojitý skok. Ovládání a fyzika jsou navržené tak, aby hráč doslova cítil váhu svých činů a taky to, jaký dopad mají na hlavní postavu. Hra kvůli tomu obsahuje více než 35 unikátních animací toho, jak hlavní postava může přijít o život. Smrt hlavní postavy totiž nezpůsobí pouze špatně načasovaný skok, smrtostné jsou i nejrůznější “puzzly” nastražené režimem. Ty navíc hráče často nutí k činům, které jsou v naší společnosti jen těžko morálně obhajitelné.

Hra Ministry of Broadcast je videoherním debutem čtyřčlenného týmu lidí, kteří sdílí společné ideály, sny, vize a lásku k internetové vulgárnosti. Hra vychází 30. ledna 2020 na Steamu pro PC a Mac. Na jaře se pak počítá s jejím vydáním pro Nintendo Switch.

Michael Petr

Otec dvou dětí přes den a hráč přes noc.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články