Vývojářský tým Peregrius

Miroslav Žák – 18/12/2017

Vývojářský tým Peregrius byl založen skupinou lidí, kteří se rozhodli vytvářet kvalitní počítačové hry. Jádro tohoto týmu v současné době představuje šest lidí s věkovým průměrem 25 let a proměnlivý počet externistů. Tým se začal formovat již v roce 1993, úvaha o vlastním komerčním produktu přišla v roce 1999. V té době již tým disponoval potřebným technickým zázemím i zkušenostmi, aby mohl realizovat vývoj náročných herních projektů. Nyní je naším cílem ve spolupráci s firmou Future Games dokončení a vydání hry Ron Loo v druhé polovině roku 2001.

Historie vzniku vývojářského týmu Peregrius sahá až do roku 1993, kdy dva zakládající členové, Pavel Černohous a Pavel Krychtálek, začali tvořit počítačové hry pro ZX Spectrum pod hlavičkou MoL. Do roku 1995 spolu vytvořili několik her a jedno hudební demo. Z dokončených her jmenujme např. akční „Blood“ a textovky „Krysař“ či “ Kom an to“. Hudební demo neslo název „Ron Loo“ a byl to sled několika obrázků, hudeb a textů chronologicky seřazených v krátký příběh o postavě Rona Loo, rytíře Řádu bílého květu. Ani jeden z autorů tehdy netušil, že se k této postavě někdy v budoucnu vrátí a že ji úplně změní tvář i prostředí, ve kterém se pohybuje.

Začátkem roku 1995 začaly práce na humorné grafické textovce „Majesticus„, která však nikdy neměla spatřit světlo světa, ale která dokonale přesvědčila oba autory, že by se měli věnovat raději vážné tvorbě. Tou dobou se oba přesunuli na platformu PC. Následovala tříletá pauza během níž se Pavel Krychtálek začal realizovat v oblasti hudební tvorby, zatímco se Pavel Černohous věnoval počítačové grafice a propracovávání námětu na počítačové hry. Někdy v roce 1997 vznikla postava Peregria. Nikdy také zcela neopustil téma Rona Loo, které nadále, s časovými pauzami, rozvíjel. V průběhu roku 1996 se oba seznámili s programátorem Lukášem Krejčim.

V roce 1998 se Pavel Černohous, Pavel Krychtálek a Lukáš Krejčí dali opět dohromady, aby vytvořili jádro nového týmu. Tento tým, který pokřtili podle postavy Peregria vystupujícího jako vypravěč ve všech připravených námětech, měl jasné ambice – s výhradně vlastními prostředky vytvořit kvalitní počítačovou hru, při jejíž tvorbě získá potřebné know-how pro budoucí, již plně komerční produkty. Přípravy trvaly bezmála 8 měsíců, během nichž se upravoval námět do herního scénáře a oslovovali se další schopní lidé, se kterými stávající členové již v minulosti spolupracovali na jiných, ne herních projektech, aby posílili tým. Takto postupně v tomto pořadí tým rozšířili Tomáš Vaněk, Ing. Miloslav Ponkrác a Ivana Vaňková.

V květnu roku 1999 byl oficiálně založen nový tým Peregrius, jehož zakládajícími členy jsou Pavel Černohous, Pavel Krychtálek, Lukáš Krejčí, Ing. Miloslav Ponkrác, Tomáš a Ivana Vaňkovi. V současné době Peregrius pracuje na vážné fantasy adventuře Ron Loo a připravuje podklady pro RPG hru s pracovním názvem Nidhe.

V říjnu roku 2000 tým Peregrius navázal spolupráci s firmou Future Games na finalizaci a vydání hry Ron Loo.

Zdroj web Peregrius

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.