Sand of Siberia – nejrozsáhlejší polská modifikace pro Original War

Miroslav Žák – 21/06/2025

Legendární česká strategie Original War z roku 2001 se stále těší živé komunitě fanoušků – a jedním z nejambicióznějších komunitních projektů je právě Sand of Siberia, rozsáhlá polská modifikace, která hru rozšiřuje, zpřesňuje a posouvá dál, aniž by ztratila její originální atmosféru. Projekt cílí zejména na zkušené hráče, kteří hledají nové výzvy, propracovanější příběhy a modernější herní prvky.

 

Co Sand of Siberia nabízí?

Modifikace staví především na singleplayerových kampaních, ale obsahuje také rozšířený skirmish mód a síťovou hru. Hráči se mohou těšit na nové dialogy, přepracované mise, originální jednotky, a dokonce i plně nadabované mise v polštině.

Celkem Sand of Siberia přináší desítky misí, stovky oprav chyb, vylepšenou AI, a především původní příběhy postav, které rozšiřují známý svět Original War.

Americká kampaň – návrat Johna Macmillana

Základní kampaň s Johnem Macmillanem, známá z původní hry, byla kompletně přepsána a rozšířena.

  • 19 misí ve 4 úrovních obtížnosti
  • Vylepšená AI a nové herní prvky
  • Každá mise má vlastní achievementy
  • Některé mapy byly rozšířeny o nové mechaniky
  • Významná rozhodnutí mají ještě větší dopad na příběh

Arabská kampaň – poprvé v historii hratelná

Arabská kampaň, inspirovaná původními vývojovými poznámkami, se v základní hře nikdy neobjevila. V Sand of Siberia se však hráč ujímá role Heike Steyer, žoldnéřky bojující po boku šejků o kontrolu nad sibiřským zázrakem – Siberitem.

  • 10 zcela nových misí
  • Plný polský dabing a filmové vsuvky
  • Nové jednotky: samohybný minomet, plamenomet, a další
  • 4 úrovně obtížnosti a achievementy v každé misi
  • Originální zasazení a příběh z nové perspektivy

Ruská kampaň – znovu a lépe

Kampaň s mechanikem Jurijem Ivanovičem Gorkým byla od základu přepracována, s důrazem na modernizaci a rozšíření alianční větve příběhu.

  • 19 přepracovaných misí
  • Nové dialogy, mise i herní mechaniky
  • Zcela nový průchod pro Alianci
  • Silně vylepšená umělá inteligence
  • Výzva i pro zkušené veterány
  • K dispozici od verze 1.7

Skirmish mód – výzva pro jednoho hráče

Nezávislé scénáře mimo hlavní příběh, zaměřené na různé herní mechaniky a kreativní řešení.

  • 20 misí se 3 úrovněmi obtížnosti
  • Nové typy úkolů a řešení, které jinde nenajdete
  • Některé mapy mají vlastní achievementy
  • Plný polský dabing

Síťová hra – nový multiplayer

Modifikace rozšiřuje i multiplayerový zážitek. Nabízí dvě formy: kompetitivní souboje hráčů i kooperaci proti AI.

  • 20 map (16 kompetitivních, 4 kooperační)
  • Nové funkce pro pozorovatele – náhledy na zdroje a informace o hře
  • Známé klasiky i nové originální mapy
  • Herní módy: Classic Battle, Survival, King of the Hill

Další zajímavosti

  • Více než 100 achievementů
  • Biografie postav – každá důležitá postava má svou vlastní historii
  • Nové GUI – zachovává klasický styl, ale s moderním přepracováním
  • Plná kompatibilita se Steam verzí
  • Aktivní komunita na Discordu

Závěr

Sand of Siberia je ukázkou toho, co dokáže odhodlaná komunita vytvořit z milované klasiky. Pro fanoušky Original War je tato modifikace povinností, která přináší nové pohledy na staré známé postavy, výrazně vyšší obtížnost, a hlavně nový herní obsah s respektem k originálu.

Modifikace je zcela zdarma – stačí mít nainstalovanou hru Original War.

Original War žije dál – a Sand of Siberia je důkazem, že i po dvaceti letech může překvapit.

Sand of Siberia - Original war

Sand of Siberia: Za kulisami vývoje s hlavním tvůrcem

Original War žije dál – a to zásluhou fanoušků. Největší komunitní modifikace Sand of Siberia rozšiřuje svět této české strategické klasiky o nové kampaně, jednotky, mechaniky i příběhy. O vzniku, výzvách i budoucnosti projektu jsme si povídali s jeho hlavním tvůrcem Michałem „Serpentem“ Furtakem.

Mód vzniká už od roku 2011 a z původního nápadu vytvořit vlastní arabskou kampaň se postupně rozrostl ve zcela nový herní zážitek, který přepracovává základní kampaně, přidává nové mise, vylepšuje AI, zavádí nové frakční jednotky a nabízí i multiplayer s desítkami map. Michał Furtak na projektu pracuje převážně sám, ale jak sám říká – nebýt přispěvatelů z komunity, zvukařů, dabérů a testerů, mód by nikdy nebyl tam, kde je dnes.

V rozhovoru se dozvíte, proč je Heike nově finálním bossem, co všechno musí hráč překonat kvůli zraněním nebo proč staré bugy ve hře inspirovaly vznik úplně nové AI. A taky, jaké jsou autorovy plány do budoucna – včetně pětice plnohodnotných kampaní.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.