Alchemis’t Artifact (Game Access 2019)
Dnes vám v rámci série preview článků z Game Access 2019 přinášíme rozhovor s tvůrcem hry Alchemis’t Castle. Anton Semchenko se narodil v Rusku, vyrůstal v Turecku a dnes žije a tvoří v Praze. Podle svých vlastních slov se cítí jako český tvůrce a představil nám svou novou hru Alchemist’s Artifact. Pokračování jeho první hry je již na první pohled mnohem ambicióznější, než první díl.
Vzhledem k tomu, že Anton nám poskytl rozhovor v angličtině, nabídneme vám pod videem volný přepis do češtiny. Případně můžete zkusit titulky, které vám vytvoří přímo YouTube.
Přepis:
Ahoj, jmenuji se Anton Semchenko a jsem autor hry Alchemis’t Castle. Momentálně pracuji na pokračování s názvem Alchemist’s Artifact. Před několik lety jsem se přestěhoval do Prahy, kde teď žiji a tvořím tuto hru. Jak jsem již zmínil, jedná se o pokračování první hry. Děj se odehrává o několik let později a hlavní hrdina původní hry je teď vlivná politická postava. Hráč se ujme nového hrdiny, který odhalí jak se ten původní stal tak mocným. Hlavní mechanika této hry spočívá v možnosti cestování mezi popředím a pozadím. S pozadím navíc můžete pohybovat a tak, abyste se dostali do správné části levelu.
Jako dítě jsem tento typ her (castlevania a metroidvania) miloval. Každopádně tuto hru nejvíce inspiroval Soul Reaver, kterého jsem hrál na prvním PlayStationu. Chtěl Jsem do hry přenést pocit objevování a řešení hádanek, jaký jsem pociťoval právě u Soul Reavera. Navíc miluji platformery a byl to pro mě skvělý zážitek je vytvářet.
Alchemis’t Castle sice koupilo jen malé množství lidí, ale měl velmi dobré přijetí a získal jsem za něj dvě ceny. Cenu za level design a cenu za nejlepší hru.
Pro pokračování jsem se tedy rozhodl pro velkolepější pojetí a implementování pokročilejších mechanik. Pokud jste hráli první hru, tak asi víte, že se jednalo o hru v metroidvania stylu s celkem základními mechanikami a několika základními vylepšeními. Byl to takový krátký pěkný zážitek, na kterém však nebylo nic speciálního. Snad až na příběh, ten mám opravdu rád. Pro druhou hru jsem si tedy vymyslel několik nových pokročilejších mechanik. O cestování mezi popředím a pozadím jsem již mluvil. Dále ale chci implementovat i některé bojové mechaniky. Hlavní hrdina bude mít oštěp, který může jednak použít jako zbraň, ale také ho může hodit a vyšplhat s ním na jinak nedostupná místa.
Samozřejmě také odvyprávím nový příběh ze světa alchymisty.
S Antonem jsme se ještě chvíli bavili i mimo záběr. Potvrdil, že o celé sérii již dlouho přemýšlí jako o trilogii. Navíc však má v hlavě i příběhy z tohoto světa, které by rád odvyprávěl i v jiných žánrech. Takže je možné, že jednou vznikne i nějaká ta strategie z tohoto světa.
Každopádně to je hudba budoucnosti. Teď je Anton plně zaměstnán dokončením druhého dílu. I jeho úspěch rozhodne, jak se tato série bude dále vyvíjet.
Osobně přeji Antonovi hodně úspěchů a vám doporučuji vyzkoušet Alchemis’t Castle. Jedná se o mechanicky jednoduchou plošinovku, která je ideální na odreagování a je navíc extrémně levná. Na Steamu hru seženete za 0,99€, na PlayStation Storu pak za 69,-kč.
Michael Petr
Otec dvou dětí přes den a hráč přes noc.