5 otázek pro autora hry Bivoj
Dnes položíme otázky Petru Korytářovi, který už více jak dva roky pracuje na své první hře Bivoj. Hra je komiksově laděná 2D adventura inspirována našimi pověstmi. Petr na hře dělá úplně vše sám od kreslené grafiky až po scripty. Pojďme zjistit více o vývoji jeho hry.
Kde se vzala myšlenka udělat vlastní hru a proč zrovna Bivoj?
Myšlenka na vlastní hru mě napadla, když propukl boom kolem hry Flappy bird. Nezůstalo to jen u myšlenky, ale s pár přátely jsme se do vývoje hry s velkými plány pustili. Ale to bohužel nevyšlo (stálo mě to dost nervů i peněz tenhle pokus :D). Ale vývoj mě docela chytl, takže jen co jsem se trochu oklepal z neúspěchu, tak jsem začal dělat na Bivojovi. Název Bivoj, protože mám rád báje, pověsti a historii. Je to prostě chytlavé. Pár společných prvků z pověsti ve hře bude (například prasata, Bivoj a Kazi) 🙂
Kolik času věnuješ vývoji hry? Plánuješ se touto profesí jednou živit na plný úvazek?
Jen co se vrátím z práce, tak zasednu ke kompjůtru 😀 Takže času tomu věnuju poměrně dost, každý den po práci + víkendy. Jestli se tím někdy budu živit, to je ve hvězdách 🙂
Kde čerpáš informace o vývoji her a využil jsi někdy placený obsah (online přednášky, kurzy, video obsah)?
Čerpám kde se dá. Naštěstí existuje strýček google a youtube 😀 Začal jsem sérií tutoriálů, kde bylo popsané prostředí Unity3D, ale jak začaly být potřeba scripty ,tak jsem byl úplně mimo. Takže jsem začal dělat tutoriály na C#, tam jsem i pár korun zaplatil. Nejsem žádný profík, stále se učím. Můj kód je trochu „magie“ Ale funguje to 😀 Jinak co se týče grafiky, tak tam jsem se toho moc učit nemusel (kreslil jsem již dříve).
Takže pokud něco potřebuju, google a youtube hlavní pomocníci.
Co bys doporučil začínajícím vývojářům, kteří se chtějí pustit do vývoje své první hry a jsou úplně na začátku? Co bys udělal zpětně jinak?
Nevím jestli už jsem ta osoba, co by mohla něco doporučovat 😀 (stále se považuji za začátečníka). Ale asi je to trpělivost, protože toho je spousta na naučení. A i když to třeba někdo umí, tak hra není hotová za den.
Co bych udělal jinak? Koupil bych si dříve nový počítač 😀 Dlouhou dobu jsem dělal na hrozné rachotině, která byla ráda, že zvládá rozběhnout Unity a internet současně. A když jsem do toho chtěl spustit ještě jiný program, tak to už byla skutečná výzva pro všechny součástky onoho prehistorického kousku.
V jaké fázi vývoje se nachází hra Bivoj a co si od hry slibuješ?
Nevím, jak se odborně těm fázím říká. Ale už to mám skoro hotové. Zbývá doladit pár drobností a zvuky a pak bych chtěl hru otestovat na pár hráčích a uvidíme, jaká bude zpětná vazba. Zatím byla dobrá 🙂
No, já doufám, že hra bude úspěšná a bude se líbit. Když by ne, tak by mě to naštvalo 😀
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.