Slovenský herní průmysl v roce 2024 zaznamenal mírný pokles, ve vývoji je přes 366 her

Miroslav Žák – 06/08/2025

Slovenský herní průmysl v roce 2024 pokračoval v období konsolidace a mírného útlumu. Podle údajů občanského sdružení Slovak Game Developers Association dosáhly společnosti vyvíjející digitální hry na Slovensku loni celkového obratu 67,85 milionu EUR. Na trhu působí 77 herních studií, která zaměstnávají 982 profesionálů, což představuje meziroční pokles o 35 lidí.

 

Pokles kopíruje globální trendy

Klíčové ukazatele slovenského videoherního průmyslu i nadále odrážejí globální vývoj po pandemickém boomu. Herní trh se potýká s klesajícími zisky a větší opatrností investorů i vydavatelů. To vede k častější konsolidaci firem a propouštění, což se nevyhnulo ani Slovensku.

Největší firmy drží většinu trhu

Z téměř 68 milionů EUR celkového obratu připadlo 83,2 % na 10 % největších společností, tedy přibližně 56,5 milionu EUR. Tento podíl se v posledních letech prakticky nemění. Menší studia však dokážou držet krok a růst spolu s velkými hráči.

Rozložení studií

Největším slovenským herním studiem je dlouhodobě bratislavská Pixel Federation. Mezi další významné společnosti patří QORPO, Nine Rocks Games, Superscale a PowerPlay Studio.

  • Bratislava a okolí: 63,7 % všech společností
  • Košice a východní Slovensko: 28,6 %, včetně firem Inlogic Software a Games Farm

Produkce a vývoj her

Slovenští vývojáři v roce 2024 uvedli na trh 83 vlastních titulů a ve spolupráci s dalšími subjekty se podíleli na vzniku 178 projektů. V současnosti je ve vývoji více než 366 připravovaných her.
Nejčastěji cílené platformy:

  • PC: 76,6 %
  • Mobilní zařízení: 37,7 %
  • Xbox: 24,7 %
  • PlayStation: 23,4 %
  • Nintendo: 18,2 %

Zaměstnanost a nejžádanější pozice

Z celkových 982 pracovníků tvoří 19,65 % ženy a 11,6 % zaměstnanci ze zahraničí. Nejvíce poptávané a zároveň nejobtížněji obsaditelné jsou pozice programátorů, herních designérů, grafiků a marketingových specialistů.

Slovenský herní průmysl tak i přes aktuální pokles zůstává aktivní a pestrý, s desítkami rozpracovaných projektů a stabilní základnou zavedených i menších studií.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články