Microcivilization – Nejsložitější aktualizace v historii Early Accessu přináší novou éru, hrdiny i výzvy

Miroslav Žák – 25/07/2025

Česká nezávislá 4X strategie Microcivilization, za kterou stojí jediný vývojář Ondřej Homola (vystupující i pod přezdívkou Vastin), obdržela zásadní aktualizaci verze 0.11. Ta přináší nejen dlouho očekávanou Tier 3 fázi vývoje civilizace, ale zároveň i nové mechaniky, scénáře a rozsáhlé rozšíření takzvané Ancestrální éry, která předchází neolitickému období.

 

Hlavní novinky aktualizace 0.11 – Ancestral Era & Tier 3

  • White Lotus typ přidán do Tier 2 – přináší novou herní mechaniku a vylepšení.
  • Druhý příběhový scénář přibyl na konec Tier 2.
  • Tier 3 Ascension Tree – obsahuje nové mechanismy i výzvy včetně metaboje.
  • Nový typ hrdiny – Idoly, které lze „lootnout“ v rámci Tier 3.
  • Ancestrální éra – posouvá vývoj civilizace ještě před dobu usazení.
  • Meta-combat systém – nový přístup k boji ve vyšších úrovních vývoje.
  • Scénář pro eliminaci Nemesis – první z plánovaných finálních výzev.
  • Začátek Tier 4: Mytická éra – rozšíření klasického období s novými možnostmi.
  • Nový typ hrdiny: Umělci – unikátní schopnosti a bonusy pro metaschopnosti.

Postupné opravy a vyvážení (0.11.2 až 0.11.11)

Během následujících patchů se vývojář zaměřil na vylepšení rovnováhy, odstranění bugů a upřesnění mechanik. Mezi nejvýznamnější patří:

  • Navýšení penalizací za Black Lotus a jejich jasnější indikace.
  • Přidání nových negativních Perků, které generují black lotus v čase.
  • Judgement systém získal vlastní hudební podkres a nové meta-schopnosti.
  • Do hry přibyli Umělci jako nový typ hrdiny, s aktivovatelnými bojovými schopnostmi.
  • Myth Era rozšířila Tier 4, včetně workshopů, divů světa a automatických schopností.
  • Opravy pádů hry, zjednodušení rozhraní, přehlednější tooltipy a vylepšené načítání hrdinů i idolů.
  • Kapacita ceremoniálních odměn zvýšena ze 100 na 200.
  • Přesněji fungující systém nabíjení idolů a úprava jejich limitů na jeden běh.
  • Zpřesnění zacházení s technologií a zachování konzistence uložených her.

Microcivilization

Co je Microcivilization?

Microcivilization je experimentální 4X strategie, která kombinuje minimalistickou grafiku s hlubokými systémovými mechanikami, duchovní symbolikou a netradičním pojetím vývoje civilizace skrze vývoj technologií, hrdinů, metafyzické energie a duchovní vzestup (tzv. Ascension Tree). Každá nová verze posouvá nejen komplexitu, ale i narativní rámec hry.

Závěr

Verze 0.11 představuje největší a nejambicióznější aktualizaci v historii hry, která zásadně mění hratelnost a otevírá cestu k ještě hlubší a promyšlenější strategii. Díky pokračující komunitní podpoře a neustálému ladění má Microcivilization potenciál stát se unikátním zjevením na poli strategií – byť zůstává zatím v Early Access.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články