
Microcivilization – Nejsložitější aktualizace v historii Early Accessu přináší novou éru, hrdiny i výzvy

Česká nezávislá 4X strategie Microcivilization, za kterou stojí jediný vývojář Ondřej Homola (vystupující i pod přezdívkou Vastin), obdržela zásadní aktualizaci verze 0.11. Ta přináší nejen dlouho očekávanou Tier 3 fázi vývoje civilizace, ale zároveň i nové mechaniky, scénáře a rozsáhlé rozšíření takzvané Ancestrální éry, která předchází neolitickému období.
Hlavní novinky aktualizace 0.11 – Ancestral Era & Tier 3
- White Lotus typ přidán do Tier 2 – přináší novou herní mechaniku a vylepšení.
- Druhý příběhový scénář přibyl na konec Tier 2.
- Tier 3 Ascension Tree – obsahuje nové mechanismy i výzvy včetně metaboje.
- Nový typ hrdiny – Idoly, které lze „lootnout“ v rámci Tier 3.
- Ancestrální éra – posouvá vývoj civilizace ještě před dobu usazení.
- Meta-combat systém – nový přístup k boji ve vyšších úrovních vývoje.
- Scénář pro eliminaci Nemesis – první z plánovaných finálních výzev.
- Začátek Tier 4: Mytická éra – rozšíření klasického období s novými možnostmi.
- Nový typ hrdiny: Umělci – unikátní schopnosti a bonusy pro metaschopnosti.
Postupné opravy a vyvážení (0.11.2 až 0.11.11)
Během následujících patchů se vývojář zaměřil na vylepšení rovnováhy, odstranění bugů a upřesnění mechanik. Mezi nejvýznamnější patří:
- Navýšení penalizací za Black Lotus a jejich jasnější indikace.
- Přidání nových negativních Perků, které generují black lotus v čase.
- Judgement systém získal vlastní hudební podkres a nové meta-schopnosti.
- Do hry přibyli Umělci jako nový typ hrdiny, s aktivovatelnými bojovými schopnostmi.
- Myth Era rozšířila Tier 4, včetně workshopů, divů světa a automatických schopností.
- Opravy pádů hry, zjednodušení rozhraní, přehlednější tooltipy a vylepšené načítání hrdinů i idolů.
- Kapacita ceremoniálních odměn zvýšena ze 100 na 200.
- Přesněji fungující systém nabíjení idolů a úprava jejich limitů na jeden běh.
- Zpřesnění zacházení s technologií a zachování konzistence uložených her.
Co je Microcivilization?
Microcivilization je experimentální 4X strategie, která kombinuje minimalistickou grafiku s hlubokými systémovými mechanikami, duchovní symbolikou a netradičním pojetím vývoje civilizace skrze vývoj technologií, hrdinů, metafyzické energie a duchovní vzestup (tzv. Ascension Tree). Každá nová verze posouvá nejen komplexitu, ale i narativní rámec hry.
Závěr
Verze 0.11 představuje největší a nejambicióznější aktualizaci v historii hry, která zásadně mění hratelnost a otevírá cestu k ještě hlubší a promyšlenější strategii. Díky pokračující komunitní podpoře a neustálému ladění má Microcivilization potenciál stát se unikátním zjevením na poli strategií – byť zůstává zatím v Early Access.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.