Česká studentská hra Omnibullet překračuje hranice zažitých žánrů a dnes vychází

Miroslav Žák – 19/02/2024

Dnes vyjde na Steamu nová česká hra Omnibullet. Jedná se o nevšední kombinaci žánrů logické hry, automatizace a Tower Defense bez násilí. Typově se hra podobá titulům od Zachtronics.

Hra je zasazena do prostředí továrny na baterie, v níž se hráč se ujímá role architekta výrobních linek a dostává na starost poslední fázi výroby: nabíjení. To probíhá tak, že na výrobních pásech přijíždějí nenabité baterie a hráč do nich musí střílet speciální energetické kulky, které při zásahu baterie nabíjejí.

Ke splnění svého úkolu má hráč k dispozici sedm nekonvenčních věží, z nichž jen jedna střílí. Ostatní věže vystřelené kulky různě modifikují: mění směr jejich letu, energizují je, rozdělují, spojují nebo recyklují. Kombinováním elementárních věží tvoří hráč komplexní systémy a mechanismy, které na jednotlivých výrobních linkách řeší nejrůznější typy problémů. Hráče při hraní doprovází procedurální soundtrack – generovaný přímo postavenými věžemi – který byl na GDS Prague 2023 oceněn hlavní cenou za audio.

 
Hra je dílem tří čerstvých absolventů oboru Vývoj počítačových her na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity. Hru začali vyvíjet před více než třemi lety jako semestrální projekt, a po úvodním pozitivním ohlasu se rozhodli ve vývoji pokračovat i ve svém volném čase. Jednotlivé iterace hry byly představeny a playtestovány na herních přehlídkách Gamer Pie, Game Access, GDS Prague nebo i CEEGS v Tallinnu. Před rokem se hra Omnibullet zařadila do pilotního běhu brněnského herního inkubátoru Gamebaze, v rámci nějž získala cennou zpětnou vazbu a mentoring od profesionálů v oboru.

Omnibullet

Omnibullet bude dostupná na platformě Windows s českou a anglickou lokalizací za cenu okolo 10 USD. Aktuálně je k dispozicí veřejně přístupné demo, které obsahuje prvních 12 z celkových 48 úrovní. Odhadovaná herní doba plné verze je 40+ hodin.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články