Agent Mlíčňák – návod
PRVNÍ ČÁST HRY :
Až si prohlédneš intro, zjistíš, že začínáš u brány výcvikového prostoru.Strážnému v budce ukaž propustku a on tě pustí dál. Před budovou prohledej popelnici a vyndej z ní provaz. Můžeš zajít do kantýny (levé dveře) a pokecat s barmanem. Ze stolu vpravo vpředu shrábni drobky, jdi ven a do pravých dveří. Tam najdeš kapitána, který ti zadá tři úkoly.
1. úkol – dostat se z vězení
Prohlídni si nápisy na zdi a vyndej péro – ne, to nepůjde – jenom z postele. Zhoupni se na žárovce, čímž ji urveš a drát ze zdi taky . Zavolej (celkem asi 4x) skrz mříž. Až ti přinesou jídlo, připoj drát k misce a otoč vypínačem. Pak mříží zavolej na kapitána. Přijde, chytne misku a elektrický proud mu nedovolí se od ní odtrhnout. Přes mříž mu seber klíč a odemkni si – hotovo.
2. úkol – dostat heslo z kapitána
Vyjdi ven z kapitánovy kanceláře a dej se doleva. Dojdeš k cihlové zdi. Do pevné země před zdí zapíchni péro z postele a přeskoč na druhou stranu. Tam najdeš rýč a zpátky zeď v pohodě obejdeš.Nevím, proč ho to, vola, nenapadlo dřív. Z keříku u zdi ulom větvičku a vrať se do kanceláře ke kapitánovi. Lechtej ho větvičkou tak dlouho, až z něho vypadne nůž. Ten seber a jdi od kanceláře doprava k vojenskému stanu . Plot vpravo za stanem přeřežeš nožem a z písku za plotem vyhrabeš rýčem kaleidoskop . Vrať se k bráně a vyměň se strážným kaleidoskop za vojenské noviny. Až se bude dívat kaleidoskopem, tak mu ještě od pasu šlohni granát. Jdi ke kapitánovi a nabídni mu vojenské noviny za heslo. Takovou nabídku nemůže žádnej zelenej mozek odmítnout, takže máš vyhráno. Kapitán tě pošle za barmanem, který ti řekne o třetím úkolu.
3. úkol – najít kapitána
Granát přivaž na provaz a použij na šuple v kapitánově kanceláři. Až se vzpamatuješ, vyndej ze šuplete léky. Vyjdi ven a běž k bahništi (mezi stanem a cihlovou zdí). Smíchej drobky s léky a výslednou směs nabídni ptákovi. Musíš ji použít ne na ptáka, ale na sloup. Pták se tak zfetuje, že ti spadne k nohám. Seber ho a zkus vyšplhat po sloupu a přeručkovat lano. Při tvé fyzické kondici spadneš přímo doprostřed bahniště. Když už tam jsi, tak naber do hrnku od barmana bahno a vrať se k barmanovi. Ptáka dej na rádio a až ho bude chtít barman sundat, tam mu v nestřežené chvíli vyměň hrnek na pultu za hrnek s bahnem. Zavolej ho, ať se napije a cesta do skladiště (dveře vlevo vedle pultu) je volná. Ve skladišti prozkoumej mrkající díru v krajním sudu – kapitán vyletí jako píchnutý – a třetí úkol je hotov. Teď můžeš jít přímo do akce.
DRUHÁ ČÁST HRY :
1) Začínáme u jezera.
Z loďky na břehu vyndej zlomené pádlo a dej se doleva k hájovně . U stromu se pokus zavést konverzaci s veverkou. Opakuj asi 4x tento jednostranný rozhovor, až veverce dojde trpělivost a mrskne po tobě oříšek . Ten ovšem dopadne do vysoké trávy, a protože s tím zatím nic neuděláš, podívej se do hájovny . V koutě vedle skříní seber opřenou motorovou pilu a z poličky s porcelánem shnilý sýr . Víc se tady dělat nedá, takže se vrať k jezeru a jdi cestou do vesnice. U prvního domu potkáš kluka s míčem. Vypadá jako „momentálně zaostalej“. Promluv s ním, pak otevři dveře auta . Na sedadle najdeš hřeben a u sedadla malou páčku, kterou otevřeš kufr . Z kufru vyndáš bedničku. Po pečlivém prozkoumání (2x) z ní vyndáš francouzák a hever. Promluv ještě jednou s debilem, abys odlákal jeho pozornost a francouzákem povol koš a dej ho níž. Kluk se pak snadno trefí a děda ho za odměnu odveze do města. Jdi do domku, ze zdi seber brokovnici, ze šuplete kapesník a na polici větrák. Jdi ven a dej se okolo domu cestou na pole, kde tě čeká spousta práce.
Nejdřív nakopni slepici a seber pírko, co jí vypadne. Potom vystřel na vrány na strašákovi, až odletí seber potápěčské brýle a ploutve. Myší díru v kupce sena u strašáka vpravo ucpi kapesníkem a myšce nabídni shnilý sýr. Myška uteče, ale zamotá se do kapesníku, tak ji pohodlně sebereš. Cestou zpět ještě u první kupky sena seber srp a hrábě. V téže kupce sena najdeš také jehlu. Vrať se k jezeru a o studnu nabrus srp. Potom pokračuj do vesnice k druhému domu. Uvnitř najdeš dvě ženy. Popovídej si s nimi a jdi ven. Větrákem vysuš prádlo a jdi říct starší ženě, že už je suché. Půjde ho sebrat, až se vrátí, jdi ven a vezmi šňůru, na které se prádlo sušilo. Jdi po cestě k jeskyni, na kámen v cestě použij hever, pod ním najdeš kost. Křoví před jeskyní osekej srpem. V jeskyni si přečti zprávu nad dírou. Víc dělat zatím nemůžeš, tak jdi ven. Vrať se k domu se dvěma ženskými a (jak už ti asi došlo) dej psovi kost. Ten tě za to pustí k poklopu, který je za ním. Poklop otevři, slez dolů a zjistíš, že nemůžeš nic dělat, protože si nevidíš ani na špičku nosu. Vylez zase nahoru, poklop zabouchni a zase otevři a znovu slez dolů. Na stěně vedle žebříku objevíš vypínač, který se zviditelnil díky tomu, že opadala omítka jako následek zabouchnutí poklopu. Seber rýč a jdi ven.
Jdi k jezeru a kolem studny cestou k vile. Ze země před strážným seber obal a dej se s ním do řeči. Mluv s ním tak dlouho, až ti dá bonbon „z lásky“, pak odejdi vpravo a hned se vrať . Strážný bude pít. Vybafni na něj, on se lekne a láhev mu vypadne z ruky. Seber ji a pokračuj vpravo kolem vily. Na další obrazovce seber kámen a použij rýč u zdi . Pokračuj dál vpravo, vytáhni ze země u zdi keřík a vezmi bramboru. Nalij do motorové pily „šnaps“ z láhve od strážného. Pila pak bude k neudržení. Odřízni větev stromu a pomocí superlepidla z ní vyrob pádlo.
Vrať se opět k jezeru a pomocí opraveného pádla a loďky dopluj na ostrůvek pro dva krásné červené květy. Až se vrátíš na břeh ke studni, dej dohromady ploutve a potápěčské brýle a použij je. Ve vodě musíš sebrat kotvu, která je vlevo dole vedle převrácené loďky. Musíš na ni kliknout hned, jak se potopíš, jinak ti nezbude dost vzduchu a musíš to zopakovat. Potom jdi do hájovny a na díru ve tvaru srdíčka použij bonbon „z lásky“ od strážného.Vzniklé srdíčko zabal do papíru a jdi do vesnice do domku, obývaném dvěma ženami. Dej bonbon z lásky (P)Anně, dostaneš od ní stuhu. Pak jí dej ještě květinu z ostrůvku a druhou babce. Dovolí ti za to, aby sis vzal prachovku ze stolku vedle ní. Jdi před hájovnu a použij stuhu na sestrojení hrábí. Z trávy vyhrab ořech od veverky. Potom jdi ještě jednou do hájovny a načerni prachovku sazemi z krbu a prachovkou obarvi bramboru. Jdi do domku ke dvěma ženám a vyměň ořech za umělé jablko z mísy na stole. Pokračuj do jeskyně, do díry strč myšku, ucpi kamenem a všechno zalep superlepidlem. Po chvíli myška vyleze vpravo dole a před sebou vytlačí kousek zlata. Zlato seber a jdi k vile. Obejdi ji zprava a ježkovi nabídni umělé jablko výměnou za jeho šišku. Ježek bude souhlasit. Až pozná, že se nechal napálit a naštvaně odejde, dej dohromady šišku, jehlu a pírko od slepice a vyrobíš házecí šipku. Přejdi doprava ke stromu s dutinou. Přivaž provaz ke kotvě a hoď přes zeď. I tento pokus o průnik do vily bude neúspěšný. Hoď obarvenou bramboru do díry ve stromě. Až odtud vypadne pro změnu opravdový granát, pták se ti vychechtá a odletí, zkus se přes zeď dostat po stromě. Zase nic.
Dojdi ke strážnému a potom pěšinkou na palouk. Házecí šipku použij na včelí hnízdo. Začne z něj vytékat med a přiláká medvěda, který včely zažene. Pak můžeš otevřít poklop a prolézt tunelem… zase jenom ke strážnému před vilou. Zkus to jinak.
Pokus se uplatit strážného kouskem zlata z jeskyně. Strážný zlato vezme, ale protože je to parchant, tak tě dál nepustí. Zato vyjde z vily sám Pankrác Oblouk a dá ti bankovku jako úplatek, abys ho nechal na pokoji. Napřed děláš frajera, ale potom – no peníze jsou peníze a nesmrděj, ne? Tak je sebereš a prozkoumáš. Najdeš na nich jméno, které ti bude nápadně povědomé. Jdi do domku, kde bydlí (P)Anna a ukaž jí bankovku. Ona ti řekne zbytek. To tě tak vytočí, že se rozběhneš rovnou do vily a začne poslední část hry.
2) Ve vile
Ze všech věcí ti zbylo zase jenom superlepidlo, ale to vůbec nevadí. Hlavními dveřmi vstup do haly. Nejprve jdi doleva do kuchyně. S kuchařem se moc mluvit nedá, tak jenom za jeho zády seber na lince láhev chilli a váleček na nudle. Vyjdi po schodech do knihovny. Podívej se do šuplat v psacím stole. V červeném najdeš foťák Polaroid a v růžovém diktafon. Pak otevřením jednoho šuplete (většinou to bývá šedé, ale program to generuje různě, může být funkční i kterékoliv jiné) zpřístupni tajnou skrýš. Zkus vytáhnout knihu z prostřední police, druhý foch odspodu a tajná skrýš se otevře. Najdeš v ní videokazetu. Jdi opět do přízemí a do prvních dveří vpravo. Z nádoby na šampaňské vytáhni flašku a kleště na led, pod gaučem najdeš korkový špunt a když vytáhneš noviny z poličky vedle televize, vypadne z nich dálkové ovládání na televizi. Jdi nahoru do knihovny, prozkoumej koš na papíry a vezmi si jeden papír. Obal s ním špunt, vezmi z koše ještě jeden papír a jdi dolů. Jdi do druhé části koridoru, do dveří vedle černé sochy. Promluv si s Ludvíkem – automatickým pohyblivým sejfem. Jdi ven a do dveří vlevo (koupelna). Do umyvadla dej zátku a napusť horkou vodu. Pak použij láhev chilli, až se nálepka odlepí, nalep ji na láhev koňaku. Jdi do kuchyně a dej ji na místo, kde stála láhev chilli. Promluv s kuchařem a až odejde, rozbij válečkem rádio a vyndej z něj baterie, které použiješ do diktafonu. Otevři lednici (musíš 2x) a vyndej z ní maso. Aby rozmrzlo, zapal list papíru na rozpálené plotýnce sporáku. Maso hoď do polévky, jdi do koupelny a kleštěmi na led seber Obloukovu ponožku z koše. Opatrně! Pak jdi opět do místnosti s televizí, zapni ji, vlož do videa kazetu a dálkovým ovládáním ji spusť. Až se trochu vzpamatuješ, vyfoť si Oblouka polaroidem a nahraj ho na diktafon. Jdi k Ludvíkovi a použij na něj postupně fotku, diktafon a ponožku. Ludvík otevře sejf, ty seber lahvičku pilulek a přečti si tajný deník Pankráce Oblouka. Až dočteš, uslyšíš někoho přicházet. Schovej se v „levém dolním růžku obrazovky“, až Pankrác odejde, seber kliku, kterou zapomněl na stolku pod obrazem. Jdi ven a kliku použij na „ďuznu“ na dveřích do koupelny – asi uprostřed vpravo. Otevři dveře a dostaneš se do tajné místnosti s větrákem. Použij pilulky, projdi k vypínači a větrák vypni. Vstup do dveří a podívej se na animovanou sekvenci. Až Pankrác Oblouk uteče, jdi za ním do místnosti s televizí a vlez do otevřené převlékárny. Najdeš tam Pankráce Oblouka, jak sysluje peníze do kufru a chystá se zdrhnout. Dej s ním řeč a potom na něj použij láhev chilli (vem ho s ní po hlavě). No, a to je úplný, definitivní, konečný KONÉÉÉC!
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.