Lords of Solgrund – česká fantasy strategie, která tiše vyšla z rukou jedné vývojářky

Miroslav Žák – 20/06/2025

Na konci minulého roku bez většího humbuku vyšla originální česká hra Lords of Solgrund, za kterou stojí nezávislá vývojářka Eliška Vrzalová. Ačkoliv se o ní zatím příliš nemluvilo, skrývá v sobě výjimečnou kombinaci budovatelské strategie a taktických bitev, podanou ve výrazném osobním stylu.

 

Kombinace historie a magie

Lords of Solgrund vás zavede do světa inspirovaného raným středověkem, ale zároveň okořeněného magií, duchovním světem a fantaskními prvky. Nejde však o běžný fantasy svět – Eliška Vrzalová vytvořila zcela vlastní realitu s originálními pravidly, estetikou i mytologií.

Lords of Solgrund

Budování, taktika a přežití

Na začátku každé hry si vyberete jednu z dostupných frakcí, z nichž každá má unikátní výhody i slabiny – třeba přístup ke specifickému výzkumu, odlišnou ekonomiku nebo jiné typy jednotek. Během hry si pak určíte i školu magie – od alkymie přes nekromancii až po další tematické směry, které ovlivní repertoár vašich mágů.

Hra se neomezuje jen na bitvy – stejně důležitý je rozvoj ekonomiky a péče o obyvatelstvo. Lidé potřebují jídlo, přístřeší, ale i komfort a hygienu. Domy lze vylepšovat, ale s tím roste i jejich náročnost na zdroje, jako je nábytek, oblečení nebo dekorace.

Editor a komunita

Lords of Solgrund obsahuje i integrovaný editor, díky kterému si můžete vytvořit vlastní mapy, kampaně nebo scénáře a sdílet je s ostatními hráči. Vývojářka klade důraz na komunitní spolupráci – a to nejen formou modifikací, ale i překladů.

Hra je plně připravena na lokalizace – každý může přispět překladem do svého jazyka, a to jak základní hry, tak i vlastních komunitních scénářů.

Lords of Solgrund je příkladem toho, co může vzniknout, když má jeden člověk silnou vizi a odhodlání. Ačkoliv hra vyšla potichu, rozhodně si zaslouží pozornost všech fanoušků strategií, originálního světa a poctivého budování.

Lords of Solgrund

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články