Informace o hře – Legenda: Poselství trůnu
Poselství trůnu – tak se jmenovala freewarová hra, kterou jste mohli na svých počítačích v roce 2000 vidět. I když to byla hra s chudší grafikou, leckterému hráči se zapsala do duše její hratelnost, která mnohým hrám chybí i dnes. Ty z vás, které první díl zaujal, určitě potěší fakt, že v současné době uvádíme její on-line mutaci pod názvem Proti všem, kde si přes internet můžete změřit své síly proti sobě rovným protivníkům. Budete cvičit své vojáky, kteří získávají zkušenosti, učit své čaroděje nová kouzla a porážet šlechtice slabší, jež si své existence nejsou hodni.
A jako by to nestačilo, sága Poselství trůnu pokračuje. Dnes připravujeme další díl s názvem Legenda, jenž by měl všechny uchvátit nejen svou hratelností, ale hlavně příběhem, který starším dílům víceméně chyběl. Hra by vás měla vtáhnout do zajímavého děje se čtyřmi o nadvládu soupeřícími rasami: Lidé, Barbaři, Trpaslíci a Elfové. Nebudete ovládat přímo nějakého krále, aby se nakonec stal králem všech králů, avšak budete se spíše snažit ubránit své území, či plnit nějaké úkoly. Děj se bude postupně odvíjet a vy ho budete sledovat z rozhovorů či skutků svých hrdinů. Samozřejmě, pokud nechcete, nemusíte se o stávající dění zajímat, ale právě příběh by vás měl do děje vtáhnout a vy ho budete prožívat, jako byste četli román. Odhalujete zápletku prolínající se celou hrou a vciťujete se do role toho, či onoho hrdiny. Pokud se o kvalitě příběhu chcete přesvědčit sami, přečtěte si zatím dvě povídky: Andělský prach a Krvavé prokletí, uváděných na těchto stránkách. Povídky nejsou podmínkou, ale seznámí vás s některými hrdiny, s nimiž se ve hře skutečně setkáte. Samotná hra bude, po dlouhém předchozím zvažování, kompletně real-time. Při budování sídel budete přistavovat statky, chrámy, katedrály, věže, univerzity, kasárna, a tak dále.
Měli byste se starat nejen o svá města, ale i najímat hrdiny, cvičit vojáky, chránit své farmy, ze kterých je živ váš daně platící lid a především bránit své hranice proti nepřátelům. Při výcviku jednotek si můžete vybrat vojáka, kterého potřebujete a takového vojáka doslova ustrojit. Budete si moci říct: potřebuji tohohle muže v kroužkové zbroji s jednoručním mečem a štítem, tím se nové jednotce vypočítá útočné i obranné číslo a jakmile jednotka projde výcvikem, je připravena k okamžitému boji. Každé jednotce se samozřejmě počítá zkušenost a v závislosti na její úrovni získává životy. Možná si právě říkáte, že se uklikáte, když bude každý voják postupovat na další úroveň. Právě u normálních jednotek byste se postupem neměli zabývat, vlastnosti skupin se zvýší samy. Ovšem, když postoupí hrdina, jenž družinu vede, budete se muset rozhodnout, kterou z jeho vlastností zvýšit. Takže zatímco nezkušení vojáci pod vedením nového hrdiny brání farmu před vlky a učí se bojovat, zkušené družiny už stojí na nepřátelských hranicích a čekají na první chybu nepřítele.
Možná to celé vypadá jako další otřepaná a nudná strategie, ale zkuste se vžít do takové role šlechtice. Díváte se z okna svého paláce, sledujete modré nebe a krajinu za městem. Někde za obzorem čeká horda nepřátel. Poklidný horizont krajiny naruší jen pravidelný rytmus lopatek větrného mlýna, u jehož zdí vegetuje vaše nejlepší družina. Vojáci nemají co dělat, jen tak laškují s mladou mlynářkou a popíjejí pivo. Když v tu chvíli se ozve nelidský řev. Žoldáci zahodí své půllitry, vytáhnou meče a semknou se do řad. Vpředu těžkooděnci, vzadu lučištníci. Hrdina dává poslední rozkazy, v očích má odhodlání a na rtech modlitbu. Pak to přijde. V dáli se objevují první barbaři…
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.