

V archivu Visiongame

V archivu Visiongame
Trailblazer

Popis hry
Cílem hry je dostat kuličku v časovém limitu po dráze ze startu do cíle a vyhnout se přitom dírám, které jsou na dráze. Každá ze šestnácti drah se skládá z různých typů povrchů, které různým způsobem ovlivňují pohyb míčku po dráze. Hráč může s kuličkou zatáčet doleva a doprava nebo ji zrychlovat či zpomalovat. Míč je také možné omezený početkrát „přeskočit“ a přeskočit tak díru v dráze.
Různé typy povrchů se rozlišují podle barvy nebo textury a jejich vlastnosti jsou následující (barvy odpovídají režimu ColorAce):
černá = díra (kulička spadne do díry a čeká, až bude „obnovena“)
plná červená = automatické zpomalení míče
plná zelená = automatické zrychlení míče
plná modrá = automatický skok míče
červená, zelená a modrá s polovičním jasem (texturou) jsou neutrální plochy
zelenomodrá (plná i s texturou) způsobí, že hráč změní stranu ovládání míče
bílá = start a cíl rovně (neutrální povrch)
žlutá = neutrální povrch
fialová = neutrální povrch
Po absolvování každé dráhy se zobrazí heslo pro další dráhu/úroveň, takže není nutné hrát celou hru znovu a znovu od začátku.
Hru pro PMD 85 naprogramoval Libor Lasota a inspiroval se stejnojmennou hrou pro Commodore C16/C116/Plus4.