FIKMAT Game Jam 2021
Ahoj, chtěli bychom vás pozvat na unikátní game jam, který proběhne pod záštitou festivalu FIK (Festival Ilustrace a Komiksu) v Ústí nad Labem. Unikátní je především proto, že vybrané hry budou instalovány do DIY arkádové herní mašiny vytvořené pro letošní ročník FIKu. FIKMAT bude umístěn ve foyer Veřejného sálu Hraničář, který je středobodem celého festivalu, a každý návštěvník si bude moct hry vyzkoušet.
Nápad na mezinárodní výzvu vznikl během minulého ročníku, v reakci na tíživý lockdown a dočasný přesun festivalu do online prostředí. I když jsme si zvykli na komunikaci a práci na dálku, neopustila nás touha po něčem hmotném, po osobním kontaktu. Proto jsme se také rozhodli pro tuto netradiční podobu game jamu, který spojuje jak online prostředí herních jamů, tak reálný svět arkádových mašin. V případě úspěchu projektu bude automat trvale umístěn v Hraničáři a počítá se s ním i na další game jamy v příštích letech.
Projekt FIKMAT bude představen 19. 11. 2021 v rámci vernisáže Videoherního bloku, který je součástí festivalu od roku 2019. Videoherní blok se skládá z přednášek, diskusí a výstav, skrze něž se snaží rozšiřovat volnější uvažování nad herní koncepcí a posouvat obzory v sociálně kulturním a historickém kontextu.
Budeme rádi když nám dáte vědět, že se zúčastníte, abychom věděli s kolika hrami máme přibližně počítat.
Téma
Oheň 🔥
Deadline odevzdání hotových projektů
14. 11. 2021
Vernisáž ve foyer Veřejného sálu Hraničář
- 11. 2021 (ještě upřesníme)
Na přípravu vaší hry máte 1 měsíc, to není mnoho času, ale klasické game jamy probíhají většinou přes víkend a i tak vznikají velmi zajímavé projekty. Věříme, že kratší doba na přípravu vás neodradí od účasti ba naopak.
Jak by měla vaše hra vypadat a co by měla splňovat?
Vzhledem k tomu, že game jam je součástí festivalu ilustrace, kromě hratelnosti oceníme i výtvarnou stránku vašeho počinu. Tématem letošního ročníku je OHEŇ, vaše hra by se ho tedy měla alespoň lehce dotýkat.
Zásadní je, aby vaše hra podporovala hru 2 hráčů (co-op nebo versus) a byla hratelná pomocí periferií dostupných na automatu (joystick a 2 tlačítka pro každého hráče). Další technická omezení naleznete v seznamu níže.
Ovládání a technikálie
Pro každého hráče bude k dispozici 1 joystick a 2 tlačítka, joystick je klasický automatový, tedy “tlačítkový” – funguje tedy stejně jako šipky na klávesnici (směry nahoru, dolu, doprava, doleva a jejich kombinace). Ovládací prvky budou namapovány na klávesnici, takže hru budete moct vyvíjet na klávesnici.
Hráč 1 = šipky + akční tlačítka ⓀⓁ
Hráč 2 = WSAD + akční tlačítka ⓋⒷ
* při vývoji si samozřejmě můžete ovládání přizpůsobit vašim potřebám a pak pouze přenastavit pro finální export
Navíc bude tvůrcům umožněno ze hry ovládat určité fyzické prvky na automatu (světla, vibrace, …), k tomu bude připraveno jednoduché API. API bude typu REST a proto ho půjde jednoduše využít pomocí prakticky všech programovacích jazyků. Technické detaily a dokumentaci k API dodáme na začátku listopadu.
Další technické požadavky
- vaše hra může běžet na jakémkoliv enginu/frameworku, ale bude muset být spustitelná ze souboru, HTML5 hry nebudou podporovány
- automat bude postaven na jednodeskovém minipočítači LattePanda Delta (4GB RAM, 1.1-2.4GHz Quad-Core procesor), disponuje slušným výkonem, ale nepočítejte s výkonem herního pc
- bude nutné, aby vaše hra šla spustit na operačním systému Linux (distribuce Ubuntu), většina nejrozšířenějších herních frameworků a enginů (Unity, Godot, GameMaker Studio, Löve, …) dnes podporuje standardně i export pro Linux
- rozlišení displeje bude 1280×1024
Další detaily a specifikace budou upřesněny v následujících dnech, podle postupu práce na automatu, případně vašich dotazů.
Kontakt
V případě dotazů či problémů (technických i jiných) se nebojte na nás obrátit. K tomuto účelu jsme zřídili discord channel, případně nám můžete poslat mail.
Jiří Hölzel (produkce) – jiri.holzel@gmail.com
Martin Dedek (technická podpora) – dedekmm@gmail.com
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.