Bloodless – Oficiální infromace

Miroslav Žák – 13/07/2017

Pohled a grafický engine

Herní svět vidíte z pohledu hlavního hrdiny. Obraz je generován polygonovým 3D enginem (možná by se dal přirovnat tomu, který se objevil ve hře Magic Carpet), který přirozeně umožňuje libovolný náklon osy pohledu ve všech rovinách. Tento systém dokáže prezentovat jakékoliv architektonické objekty (vícepatrové domy, jeskyně) reálně spojené s okolní krajinou.

Herní systém

Zde se omezíme na prostý výčet jednotlivých položek, které jsou zatím do systému zahrnuty:

vysoká inteligence cizích postav (např. postavy se nezasekávají za rohy stěn, volí vlastní bojovou strategii, překonávají překážky apod.)
přehledná soustava kouzel umožnující též vývoj jednotlivých kouzel a regulaci jejich intenzity
strukturovaný a inteligentní inventář
víceúrovňová komunikace s cizími postavami
všechny objekty ve hře mají rozsáhlou škálu vlastností
jednoduché intuitivní ovládání, zachovávající tradice ostatních RPG

Příběh

Některé RPG staví na rozvinutém a strhujícím příběhu, jiné zase využívají sílu, kterou hře dává možnost vývoje postav, a další se soustředí na logické hádanky. Bloodless se snaží těžit ze všech těchto principů a sladit je dohromady, avšak nejspíše bude patřit k té prvně jmenované skupině. I když kvalitu scénáře posoudíte nakonec až Vy – Hráči. Můžeme vám zatím poskytnout některé obecnější údaje: Rozsah scénáře se obsahově vyrovná menšímu románu, skládá se z několika linií splétajících se dohromady v jeden celek. Pozadí herního světa a vztahů, které v něm panují se před hráčem postupně odkrývá. Mnoho informací se může dozvědět z rozhovorů s lidmi; další údaje může přečíst v knihách, většinou ve formě příběhů a kronik. Mnohé z nich ani neobsahují informace důležité pro průběh hry, jsou zde jen pro dokreslení celého světa a herní atmosféry. Od hlavní linie příběhu se odvíjí mnoho takzvaných subquestů, tedy podpříběhů, které nejsou důležité pro dokončení hlavní zápletky, ale při kterých může hráč získat informace nebo předměty, které mu usnadní další cestu.

Postavy

Je dané podstatou příběhu i filozofií hry, že hráč ovládá pouze jednu postavu – hlavního hrdinu. Ovšem k hlavnímu hrdinovi se mohou připojit i jiné postavy, které však zůstanou do značné míry samostatné; budou zkrátka dělat co uznají za vhodné. Mohou vám pomoci v boji, a učiní tak podle svých schopností a přesvědčení. Můžete je požádat o nějaký předmět nebo o radu, ale není jisté, zda vám vyhoví. Opustí vás, až sami budou chtít nebo možná když je o to požádáte… nebo když je zabijete.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.