Argo Adventure – Informace

Miroslav Žák – 18/12/2017

Technické provedení:
Své okolí vidíte „svýma očima„, v místě kde stojíte se můžete kolem sebe otáčet a interaktivní kurzor myši vám přitom ukazuje kam můžete jít (pohyb mezi jednotlivými místy je plynulý), co můžete zmáčknout, sebrat, použít či otevřít. Technické provedení je po stránce grafické i způsobu pohybu velice podobné hře Buried in Time, to pro čtenáře kteří tuto hru viděli.
Podrobnosti děje:
Celý komplex stanice budete odkrývat postupně, do nejdůležitějších (a nejzajímavějších) částí komplexu se dostanete až s postupem času. Zároveň se bude vyvíjet příběh, který sice původně vypadal jako běžná havárie, ale po několika dějových zvratech se ukáže, že šlo o něco zcela jiného a řada lidí na to již doplatila životem, aniž by něco vůbec tušili.
Hra má také v řadě částí poměrně silný dynamický prvek, který je tvořen určitým časovým omezením vyvolávající skutečný boj o život, který je navíc podbarvený hudebním doprovodem (mění se podle situace) a hlasovými varovnými zprávami řídícího systému. Jaký to má vliv na atmosféru hry, není asi nutné dodávat, temná dynamická hudba a příjemný ženský hlas odpočítávající zbývající sekundy zaručeně udělají své…..

Celý průběh hry je (kromě pohybu po komplexu, který je animovaný prakticky celý) proložen řadou animací, hlasových hlášení a zpráv, statických obrázků, textů, hudby a zvukových efektů.

Samotná hra zabírá dva CD disky. První disk je instalační a je zcela zaplněn první, kratší částí hry (na orbitální mateřské lodi) a veškerými ostatními daty (statické obrázky, zvukové efekty atd..). Druhý disk je pak plný animací k hlavní části hry (na stanici). Komplex stanice tvoří celek, kterým plynule procházíte sem a tam, takže jej z praktických důvodů není vhodné rozdělovat na více CD, i když by to umožnilo snížit kompresní poměr a tím mírně zvýšit kvalitu animací pro pohyb. Z tohoto důvodu bylo zrušeno původní rozhodnutí vydat hru na třech CD discích, protože by bylo nutné během hry často vyměňovat disky (a koho by to pak bavilo, že).

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.