15.1.2007 9:02
Rozhovor Faraway studios
Rozhovor nejen o Until I’m Gone..
Více...
21.12.2006 19:44
Sběratelské předměty s motivem hry Armed Assault!
Přinášíme tiskovou zprávu IDEA Games..
Více...
18.12.2006 16:07
Alpha Prime - Video
Podívejte se kdo pracoval na AP..
Více...
18.12.2006 16:06
Armed Assault - Bonusové screenshoty
Podívejte se..
Více...
18.12.2006 16:06
Dárek od BIS
Novoroční dárek pro hráče ArmA: Armed Assault!
Více...
17.12.2006 17:13
Alpha Prime - Demo screenshoty
Podívejte se na screeny...
Více...
17.12.2006 16:53
Nová Videa
Přidána nová videa do sekce..
Více...
13.12.2006 14:30
Arma v Německu!
nejprodávanější titul..
Více...
11.12.2006 23:09
Tisková zpráva - IDEA Games
ArmA: Armed Assault v české lokalizaci je k dispozici na internetu.
Více...
10.12.2006 20:20
Rozhovor s Prohibited
Další moje otázky jsem směřoval na nově vzniklý tým Prohibited..
Více...

TOPlist

ALTAR Interactive a jeho historie

„We Make The Rules.“

Všechno začalo v roce 1989. Martin Klíma studoval; byl ve třetím ročníku matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, kdy se rozhodl že chce vydávat D&D legálně a ne pirátské překlady z TSR Dungeons & Dragons. Začal psát se svými přáteli vlastní pravidla, díky čemuž vzniklo Dračí doupě. Založil firmu ALTAR s.r.o. – nakladatelství. Když chcete aby vaše firma prosperovala, musíte rozšířit své pole působnosti. Tak začali vydávat knihy a pořádat různé akce. Netrvalo to dlouho a setkal se s klukama z Brna, hlavně s Vlaďou Chvátilem a Radimem Křivánkem. Ti v té době studovali informatiku a měli tudíž k hrám velice blízko; především k těm počítačovým. Společně se všichni rozhodly založit firmu ALTAR Interactive, jejíž mottem stal slogan „We Make The Rules.“. Co vlastně ona slavná věta znamená?? Je to heslo ještě zdob ALTAR nakladatelství - jde o slovní hříčku, „rules“ znamená pravidla, podle kterých se hraje. Toto spojení mělo znamenat, že ALTAR jednak vytváří pravidla ke hrám a zároveň (metaforicky;) určuje kdo je tady ten hlavní (čili ten, kdo dělá pravidla;)). Jednoduchá, ale úderná věta. Jejich hlavním cílem bylo vytvářet hry na mezinárodní úrovni. Psal se rok 1997 a AI byla založena jako sesterská společnost ALTAR nakladatelství. Prvním titulem byla logická hra Fish Fillets, jenž spatřila světlo světa 7. dubna 1997. Hru doprovázela soutěž o to, kdo ji dohraje jako první. Hlavní cena byl (v té době;o) výkonný počítač. Během prvního roku dohrálo Rybí Filety pouze šest lidí. I Když se může zdát, že byla hra přehnaně těžká, stala se legendou (tuším, že slušný ohlas byl i ve Velké Británii). Ovšem o to je překvapivější, že na hře pracovali jen 4 lidé a to Vladimír Chvátil, Radim Křivánek, Tomáš Kučerovský a David Spáčil. První dva jmenovaní měli na starosti programovaní a design, grafiku a animace obstarali zbylí členové. Na vývoji se podílel i Martin Klíma, například při namlouvání postav. Hra Fish Fillets byla úspěšná logická hra, která má nestárnoucí grafiku a snad nekonečnou hrací dobu i možnost vylepšení hráčova score. Pak přišla myšlenka udělat strategii ve stylu Warcraftu, ale opačným směrem. Netrvalo dlouho a měli spoustu nápadů a herních mechanismů , které zatím neměli ve světe obdoby. S originálním námětem na příběh hry přišel Petr Tobola. Distributorem Original War byl Virgin Interactive. Virgin sice jako jediný projevil zájem o tuto hru, dal si ovšem požadavek lepší grafiky a další. Při zpracovávání OW byli často nesrovnalosti a hlavně nepřicházeli peníze od Virgina, který už v té době krachoval a možná i proto neudělal OWčku takovou reklamní kampaň, jakou by zasloužila tato originální hra. A jak to už bývá, po vydání v ČR měla hra úspěch - ovšem aby se její cena vrátila, musela hra alespoň průměrně uspět i ve světovém měřítku. To se ale nestalo. Američané OW nepřijali zrovna nejlépe – srovnávali ji například s C&C, což je pouze klikačka a nemá nic společného s originalitou a prvky RPG, kterými vynikal Original War. Hra tedy nevydělala tolik, kolik měla (a mohla). ALTAR začal mít problémy. Virgin jim nabídl další práci a to pokračování slavné série X-COM s názvem UFO:Afthermath. Definitivní dohoda padla v červenci 2001, práce na slavné sérii mohla začít. Už se nejednalo o Dreamland Chronicles: Freedom Ridge, což byl stejný projekt, který AI převzali od společnosti Mythus Games. V AI však původní verzi zahodili a začali od začátku a po svém. Tak vznikalo UFO:Aftermath. Po dokončení betaverze hry nastali další problémy. Nepřišly peníze od vydavatele, proto se firma ALTAR rozhodla najít si nového vydavatele pro UFO. Nakonec se vydavatelem stala firma Cenega Publishing. Hra vyšla v r. 2003. K vánočním svátkům vydal AI Fish Fillets jako freeware a ta se stala zase více rozšířená. ALTAR také vyhlásil soutěž o 30 cen (já jsem dokonce jednu vyhrál). V létě 2003 spatřil světlo světa nový altarovský projekt - legendy dračího doupěte. Byla to mobilní textová hra, která byla určena pro eurotel. Tuto gamesu hrálo několik set lidí. Poté Cenega nabídla AI další projekt. Šlo o datadisk k Aftermathu s názvem UFO: Aftershock. ALTAR měl za úkol udělat hru přístupnější více hráčům. Například možnost vstupu do budov a další. Ovšem vše nebylo tak příjemné. Po vydání UFO:Aftermath ALTAR opustili velice talentovaní lidé, kteří se zasloužili o to, aby se ALTAR uchytil. Tomáš Kučerovský, David Spáčil a Jan Krátký, kteří odešli a založili si grafické studio Cabinet. Toto léto byla na ALTAR Interactive s.r.o. vyměřena soudní exekuce pro vymožení pohledávky 3,5 milionu korun za neplacení sociálního a zdravotního pojištění. Zhruba ve stejnou chvíli, kdy započali práce na UFO: Aftershock byl ohlášen další projekt, tentokrát šlo o nové akční RPG s názvem Vision, jenž mělo za úkol posunout hranice RPG zase o kus dál. Jeho duchovním otcem se stal game desinger Vláďa Chvátil, jenž má k RPG hrám velice blízko a jeho kvality jste mohly poznat už u hry Fish Fillets nebo Original War. Po dokončení UFO: Aftershock ALTAR oznámil svůj krach. A tím padly všechny jeho projekty. Netrvalo dlouho a založila se nová vývojářská firma ALTAR Games, ve které byle sice vysoce postavení lidé z vedení ALTAR Interactive - například Martin Klíma nebo Robert Hoffmann. Ale tato firma už jim nepatří. Novým majitelem je Slavomír Pavlíček, který tak rozšířil své vývojářské impérium, jenž už čítá Bohemia Interactive Studio a Black Element Software. Podle některých informací se Pavlíčkovi nelíbil titul Original War a proto nechce investovat do projektu Vision. Ovšem není to úplně zas tak bledé jak se zdá! Nový ALTAR Games ohlásil vývoj UFO: Afterlight a na nový projekt Vision hledá finanční prostředky. Mnoho lidí - například Vláďa Chvátil - nyní v novém ALTAR Games nejsou, ale to neznamená že nemůžou být…