15.1.2007 9:02
Rozhovor Faraway studios
Rozhovor nejen o Until I’m Gone..
Více...
21.12.2006 19:44
Sběratelské předměty s motivem hry Armed Assault!
Přinášíme tiskovou zprávu IDEA Games..
Více...
18.12.2006 16:07
Alpha Prime - Video
Podívejte se kdo pracoval na AP..
Více...
18.12.2006 16:06
Armed Assault - Bonusové screenshoty
Podívejte se..
Více...
18.12.2006 16:06
Dárek od BIS
Novoroční dárek pro hráče ArmA: Armed Assault!
Více...
17.12.2006 17:13
Alpha Prime - Demo screenshoty
Podívejte se na screeny...
Více...
17.12.2006 16:53
Nová Videa
Přidána nová videa do sekce..
Více...
13.12.2006 14:30
Arma v Německu!
nejprodávanější titul..
Více...
11.12.2006 23:09
Tisková zpráva - IDEA Games
ArmA: Armed Assault v české lokalizaci je k dispozici na internetu.
Více...
10.12.2006 20:20
Rozhovor s Prohibited
Další moje otázky jsem směřoval na nově vzniklý tým Prohibited..
Více...

TOPlist

DEVELOPER POINT

Všichni určitě víte, že letošní INVEX přinesl docela velké změny. Krom toho, že herní průmysl nebyl v největším pavilonu „Z“, tak Vás taky mohl mile překvapit stánek IDEA Games a prezentace ALPHA PRIME a ARMED ASSAULT. Oba tyto tituly si zde bylo možno zahrát. Já Vám chci ovšem stručně popsat projekt DEVELOPER POINT, kde byly k vidění přednášky, jež se týkali vývoje her.

Pár nejlepších z nich:

IDEA Games – Představení asociace, studií a projektů

Prezentaci vedl Jiří Rydl. Představil firmu a stručně popsal cíle a další plány do budoucna. Co je IDEA Games? IDEA je zkratka Independent DEvelopers Association, jež byla založena v druhé polovině roku 2005 třemi nezávislými herními studii - ALTAR Games, Black Element Software a Bohemia Interactive Studio. Jak vlastně IDEA Games pomáhá vývojářům? V první řadě se snaží najít vydavatele; zastupuje vývojáře při obchodních komunikacích, chystá marketingové materiály a smlouvy. Pro vývojáře to znamená podstatnou pomoc, nemusí se totiž zabývat propagací a prezentacemi svých projektů, ale naplno se mohou věnovat vývoji svých projektů. IDEA pomáhá také zajistit peníze pro pre-produkci, aby tým měl finance na vytvoření prvního dema a udržel se tak, než podepíše smlouvu o vývoji. Dále obstarává svým studiím nové technologie, software a hardware. Rozhodně jednou z důležitějších věcí je snaha najít a udržet kvalitní lidi v týmech a výměna zkušeností mezi nimi. Poté se konala na DEVELOPER POINT prezentace aktuálních projektů, které momentálně probíhají. Na konci byly trochu poodhaleny plány do budoucna, kdy Jirka prozradil, že chtějí přinášet jeden titul za druhým a rozšířit portfolio žánrů. V rámci činnosti IDEA by se měla rozjet online distribuce her, jež tato asociace - respektive vývojáři - produkují. A pak je rozšířit do celého světa. Zvažuje se i možná spolupráce s dalšími studii. Až na to, že byl všude nesnesitelný hluk, takže občas nebylo nějaké to slovíčko přednášejícímu rozumět, vidím tento počin veskrze pozitivně. Myslím, že opět je o čem přemýšlet a těšit se, co přijde dál.



ALTAR Games – Ukázka z tahové strategie UFO: Afterlight

Další prezentaci vedl Lukáš "Izmi" Veselý, který je projekt manažer nového dílu UFA. V krátkosti představil své studio ALTAR Games a všechny jeho dosavadní tituly. Poté se pustil do prezentace nového dílu UFA. První co jsme mohli vidět bylo intro a také nový doposud nezveřejněný trailer, nutno podotknout že povedený. Příběh nepřímo navazuje na UFO: Aftershock. Tentokrát se ale budete snažit osídlit planetu Mars a jak to tak bývá, nepůjde to zrovna lehce. Jedna z hlavních změn je důraz na RPG prvky, proto si vypěstujete větší vztah ke svým hrdinům, budete o nich vědět opravdu hodně. Omezený počet lidských jednotek je také další „znesnadnění“; většina populace je totiž zmražena a čeká až budou na Marsu příhodnější podmínky pro osídlení, to má umožnit právě hráč. Na začátku hry budete bojovat na pusté planetě Mars ve skafandrech a obratnost vašich jednotek bude dost snížená. Ale čím dál více budete osidlovat planetu a rozestavovat své věže, které mění klima planety, začne zde růst i vegetace a marsovský svět se počne metamorfovat. Potom vaše jednotky budou moci nosit slabší skafandry a v pokročilých misích tak nemusí mít ani přilbu. Zase je to přínosem pro jejich obratnost v boji atd. Izmi nám pustil video z gameplay, které mě doslova uchvátilo. Nová comicsově stylizovaná grafika a propracované modely, opravdu pěkně animované. Musím říci, že za chodu to vypadá luxusně;o) Nemusíte se ale bát, nové UFO má vylepšený engine z UFO: Aftershock a poběží možná i lépe… Rozhodně grafici udělaly velký kus práce a zaslouží si gratulaci. Hra by měla výt v 1Q roku 2007.



ALTAR Games – Ukázka ze hry FISH FILLETS 2

Poslední prezentaci týmu ALTAR Games vedl Vláďa Chvátil, který nám prozradil něco víc o novém dílu s rybími agenty. První jsme mohly zhlédnout celé intro a potom nám společně s hlavním desingerem misí Davidem komentoval, jaké změny oproti jedničce dvojka přinese. A jak se vůbec nový díl hraje. Pokud chcete vědět o FISH FILLETS 2 více podívejte se na http://ff2.sfera-software.net, kde najdete nejpodrobnější článek o této gamese.



Bohemia Interactive – Rozdíly ARMA a FP

Jan "O‘hara" Hovora nám představil studio BIS, načež popsal rozdíly mezi Armed Assault a Operation Flashpoint. Nebudu to dlouze okecávat a rovnou k těm novinkám:
Úplně první samozřejmostí je ovšem nová kampaň a celý příběh. Strategické rozhodování ve hře nabývá nových rozměrů; nebudete moc ovládat pouze 12 členů týmu, jako tomu bylo u FP, ale rovnou i všechny ostatní samostatné jednotky, to znamená několik stovek lidí. Tomu se říká team switch, může tak ovládat třeba 150 člennou armádu a koordinovat ji na jeden cíl. Další novinkou v multiplayeru je „join in progress“ – hráč se může připojit i do právě hraného kola. Pomocí této vychytávky můžete hrát jedno MP kolo třeba i celý den. Posun v grafice: podpora antialiazingu, anisotrop filtrování, rozšířena je i velká hustota objektů ve scéně. Pokročilé shadery pro dynamické osvětlování, dynamické stíny, opravdu realistické světlo. Novinkovou vlastností je například možnost řídit vozidla, přičemž můžete střílet ze všech zbraní. Na takovém tanku to v praxi například znamená, že pojedete a budete moci střílet dělem a zároveň kulometem, ovšem na zcela odlišné cíle. Další novotou je schopnost plavání, lepší 3d optika a průstřelnost, odrazy kulek, zbořitelné domy, přejíždění přes stromy lesem, oddělená radia od mluveného slova. Dvakrát více pohybů postavy vojáka. To už je asi všechno, co si pamatuji. Rozhodně změn je plná kopa a jde opravdu o super novinky. Pro hráče FP bude Armed Assault jediný možný nástupce!



Ceskehry.cz – O tom co CH nabízí

Prezentaci vedl Jiří "Fila" Filipovič, který všechny seznámil se serverem www.ceskehry.cz. Jde o neziskové sdružení lidí z české a slovenské herní scény, kteří se zajímají o vývoj počítačových her. Pořádají různé akce - asi jednou úplně nejznámější je GDS - Game Developers Session; jde o největší konferenci o herním vývoji v ČR a SR a koná se každoročně v Brně. Programem GDS je každoročně prezentace projektů významných studií, odborné přednášky na téma programování, grafika, design, business a workshopy.