15.1.2007 9:02
Rozhovor Faraway studios
Rozhovor nejen o Until I’m Gone..
Více...
21.12.2006 19:44
Sběratelské předměty s motivem hry Armed Assault!
Přinášíme tiskovou zprávu IDEA Games..
Více...
18.12.2006 16:07
Alpha Prime - Video
Podívejte se kdo pracoval na AP..
Více...
18.12.2006 16:06
Armed Assault - Bonusové screenshoty
Podívejte se..
Více...
18.12.2006 16:06
Dárek od BIS
Novoroční dárek pro hráče ArmA: Armed Assault!
Více...
17.12.2006 17:13
Alpha Prime - Demo screenshoty
Podívejte se na screeny...
Více...
17.12.2006 16:53
Nová Videa
Přidána nová videa do sekce..
Více...
13.12.2006 14:30
Arma v Německu!
nejprodávanější titul..
Více...
11.12.2006 23:09
Tisková zpráva - IDEA Games
ArmA: Armed Assault v české lokalizaci je k dispozici na internetu.
Více...
10.12.2006 20:20
Rozhovor s Prohibited
Další moje otázky jsem směřoval na nově vzniklý tým Prohibited..
Více...

TOPlist

Rozhovor o CzechGamer.com

Dnes Vám přinášíme rozhovor s Robinem, který je administrátorem a jeden z duchovních tvůrců jednoho z nejnápaditějšího serveru o hrách jménem CzechGamer.com. Podívejte se na to jak vznikl CG a co se za ním skrývá…

Ahoj Robine, prosím představ se našim čtenářům:) a pověz odkud jsi a co studuješ?

Ahoj :) Lidé mi říkají Robin, úředníci Robert Varga… V současné době se svou prací prezentuji na webu CzechGamer.com, kde zastávám funkce administrátora, programátora, kresliče a podobné vedlejšáky :) Žiji prakticky celý život v Pardubicích a studuji snad posledním rokem Technické Lyceum v Chrudimi.

Kdy tě napadla první myšlenka udělat server o hrách ?

To je sporná věc, protože CzechGamer.com jsme vymýšleli ve třech (Snip3r)-(ell, Apollo21, já) a každý svým dílem trochu přihodil až byl najednou web spuštěn :) Každopádně pravděpodobně to bylo někdy v červenci čtvrtého roku tohoto tisíciletí.

Kolik lidí se na samém počátku podílelo na vývoji? Jaké představy jste o tom měly?

Před vlastním startem webu, zhruba měsíc, se k nám přidali ještě dva či tři další zapálenci a to byla redakce, která měla web dostat do pozice, ve které nás bude navštěvovat alespoň sto lidí denně. To bylo pro web, z něhož CzechGamer.com vzniknul (HellForge), celkem astronomické číslo. Postupem času, když sílila naše sebedůvěra a zvyšovala se návštěvnost, jsme měli ambice větší a větší. Ale ptal jsi se na naše představy… Inu, představy byly web, který bude stále sám sebou za jakýchkoli okolností. Představa byla úspěch, zdokonalení sama sebe, získání rozhledu, čili „kousnout“ si do koláče českého herního webmagu.

Jaké jsou tvé programovací začátky?

Začínal jsem v osmé třídě s Visual Basicem. Po určitém stresovém období, kdy mi nic nešlo a chtěl jsem několikrát přestat, jsem se odhodlal udělat hru, protože hry už jsem miloval tenkrát :) Adventura D Metriks měla tři super levely, které byly prošpikovány interakcí s prostředím a ve kterých panáček chodil skutečně tak, jak měl. Pak jsem dělal nějaké grafické editory, mixovací programy (počátky dělání do hudby) a podobně, ale protože jsem takový, jaký jsem, rozhodl jsem se okusit Delphi, ve kterém jsem dělal zhruba rok a na chvíli mě očarovala i Java a C++. Potom přišel internet, vlastní web. Před třemi??... lety jsem udělal mimo svůj snad už desátý osobní web svoji první knihu návštěv, naprosto unikátní HTA – aplikaci na internetu, kterou poháněly VB Skripty. Nebylo to ono, přišel Java skript, to ale také nebylo ono, tak přišlo PHP a první administrační systém na vytváření a správu knih návštěv (Java skript, PHP, první CSS). Poté trocha práce na intranetu a dalších aplikacích současné GE Money Bank a CzechGamer. Od této doby už bych svou aktivitu nenazýval počátky, i když stále se učím a ještě toho mám před sebou hrozně moc. Uffff, asi jsem to mohl zkrátit :-D

Na CG jsi vytvořil unikátní redakční systém, který v mnoha ohledech překonal všechny ostatní internetové magazíny o hrách. Mohl bys popsat kolik hodin ti trvalo udělat něco tak propracovaného a co považuješ za svůj největší úspěch v systému CG?

Práce na webu zabrala bez plánování 63 dní a nocí. Přechod na PHP byl ve všech směrech jednoduchý, stačilo si uvědomit základní princip a pár kosmetických změn v syntaxi a bylo vystaráno. Navíc nejsem ten typ programátora, co si všechno hromadí v hlavě, takže už jsem byl zvyklý si informace obstarávat. Jsem hrozně moc rád, že jsem se tenkrát nepřiklonil k open source adminům. To byla moje největší osobní výhra za poslední léta. Co se týče systému adminu CG, tam považuji za největší výhru to, že ho obsluhují moc dobří lidé, redaktoři. A jako vedlejšák asi zmíním můj „kompilátor.“



Myslíš, že právě tahle technologická výhoda měla vliv na rychlý výstup CG na české scéně?

Myslím si, že ne. To, kde CG je, beru jako výsledek práce všech, kteří na CG přispívali. Ze začátku web vedl dobře Snip3r)-(ell, on vlastně navrhl jeho vnější strukturu. Pokud to je díky názvu, je to Apollova zásluha. Pokud kvůli webu, potom je to zásluha Poznámkového Bloku.

Kolik lidí teď pracuje na CG a čeho si na nich nejvíc ceníš;))?

Nyní jsme zredukovali redakci na 9 lidí z přibližně 35. Zbytek svojí neaktivitou demotivoval ostatní, což se odrazilo na neustálém nedostatku článků. Nyní chystáme CzechGamer 2, nový web, novou organizaci. Web, na kterém jsme zrealizovali hordy našich snů. Na redaktorech, kteří si svou současnou, ale přesto dlouhodobou činností vydupali pozici v tomto novém webu, si nejvíce cením to, že mají chtíč zvednout nejen postavení sama sebe, ale i webu samotného na českém internetu. Stále je co zlepšovat a oni to vědí.

Co bys prozradil o novém chystaném designu CG? Jaké přinese inovace a o co čtenáři naopak přijdou?

Design nového webu jsme navrhli tak, aby byl maximálně jednoduchý, přehledný, aby se web rychle načítal a dalo se v něm skvěle orientovat. Design je pojat tak, že se všechna jeho grafika vměstnala do tří obrázků, z čehož jeden je zhruba 4x4 pixely veliký. Možná bude na novém webu lidem chybět grafika, ale až web trochu prolistují, pravděpodobně na ni rychle zapomenou. (Grafika musela stranou už jen kvůli hutným rozšířením většiny stran webu, které by v současném rozpoložení grafiky byly silně nepřehledné.)



Co a kdy bylo největším zlomem pro CG?

Zlomů bylo hodně, pro mně osobně to byla chvíle, ve které jsem si uvědomil, že na webu jsme parta kámošů. Sice někteří odešli a někteří zase přišli, ale s tím je potřeba se prostě smířit.

V těchto dnech navštěvuje CG tisíce lidí. Jaký byl váš rekord v návštěvnosti za jeden den?

Na webu CzechGamer.com to bylo zhruba 2500 lidí, v rámci celého projektu CzechGamer.com (i s fanstránkami) to pak bylo zhruba 5200 lidí.

Nejenom že jsi programátor, ale i velmi dobrý desinger. Můžeš nám prozradit v jakých programech děláš svou práci a kolik hodin trávíš denně u CG vývoje?

Grafiku dělám v současnosti už hlavně ve Photoshopu. Dříve jsem však kreslil ve Flashi, nebo, pro některé lidi zcela neuvěřitelně, ve Front Page :))) (Nikdo mi nikdy nevěří, že se v něm dá kreslit, ale jakmile někde vidím vektory, stačí mi to a tam jsem je našel :) Podle mně prostě není důležité v čem jsi grafiku udělal, ale jak nakonec vypadá… Stejně tak je jedno, jestli je hudba taková, nebo maková, důležité je, jestli ti šmakuje, nebo ne. K Photoshopu jsem přešel kvůli nedostatku času (i když občas nově pixel-artím), ale jeho ovládání se mi vůbec nelíbí. Na CzechGameru dělám už delší dobu celý den od rána až do večera.

Jakou představu do budoucna máš s CG - kam myslíš by mohl až dojít?

Představy zde publikovat nebudu, chci se vyvarovat jakéhokoli psaní v superlativech :D :D :D Mám asi stejné představy, jako dalších 100000 lidí v česku. To, kam bych mohl dojít, tolik neřeším. Myslím na to, kam dojde web ;-) Kam by ten mohl dojít pro změnu nevím, ale vím, že dál, než je teď.

Jaké máš jiné záliby, když zrovna neděláš na CG?

Druhá moje hlavní záliba je skládání hudby.

Jaká hra, kterou jsi přehrál, se ti zdála nejlepší?

Baldur‘s Gate a další z této rodiny (Planescape Torment, Icewind Dale atp. všechny díly), Half-Life 1 a 2, The Longest Juorney, Dune 2000, Carmageddon 2: Carpocalipse Now, Rollcage a další. Všechny miluju.

Co si myslíš o české herní scéně?

Jsem administrátor, design… blá blá…, tedy nejsem ten, kdo by tohle měl posuzovat, a proto můj názor nebude tak hodnotný. Myslím si, že Quake 4 se povedl. Nesouhlasím tedy s většinou lidí z české herní scény. Alespoň co jsem se dočetl různě po fórech.

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu úspěchů na CG:-)

Já děkuji, zároveň není zač a přeji spoustY úspěchů s VISION :-D