15.1.2007 9:02
Rozhovor Faraway studios
Rozhovor nejen o Until I’m Gone..
Více...
21.12.2006 19:44
Sběratelské předměty s motivem hry Armed Assault!
Přinášíme tiskovou zprávu IDEA Games..
Více...
18.12.2006 16:07
Alpha Prime - Video
Podívejte se kdo pracoval na AP..
Více...
18.12.2006 16:06
Armed Assault - Bonusové screenshoty
Podívejte se..
Více...
18.12.2006 16:06
Dárek od BIS
Novoroční dárek pro hráče ArmA: Armed Assault!
Více...
17.12.2006 17:13
Alpha Prime - Demo screenshoty
Podívejte se na screeny...
Více...
17.12.2006 16:53
Nová Videa
Přidána nová videa do sekce..
Více...
13.12.2006 14:30
Arma v Německu!
nejprodávanější titul..
Více...
11.12.2006 23:09
Tisková zpráva - IDEA Games
ArmA: Armed Assault v české lokalizaci je k dispozici na internetu.
Více...
10.12.2006 20:20
Rozhovor s Prohibited
Další moje otázky jsem směřoval na nově vzniklý tým Prohibited..
Více...

TOPlist

Rozhovor o hře Inquisitor

Vážení přátelé všech her, zejména pak těch Českých. Za nějakou dobu budeme svědky zrodu něčeho krásného – zrodu Inquisitora.Tuto hru vám v našem rozhovoru přiblíží scénárista a režisér týmu Wooden dragon, Johan Justoň.

1) Podle informací které se mi podařilo sehnat různě po internetu (bohužel jich moc není) jsem se dočetl, že Inquisitor se má stát Vaší prvotinou. Znamená to tedy že jste v herním byznysu úplnými nováčky, nebo již máte za sebou nějaká, leč třeba nezveřejněná, díla?

Inquisitor je první hra, kterou jsme se pod názvem Wooden Dragon rozhodli vytvořit. Drtivá většina členů týmu neměla s tvorbou PC her žádné zkušenosti, což se bohužel odrazilo rovněž na délce přípravy celého projektu. Bez toho by to však nešlo. Naštěstí jsme začali brzo spolupracovat se společností Cinemax, s.r.o., která má na poli tvorby PC her mnohaleté zkušenosti a mohli jsme tak využít mnohých jejích know-how.

2) Na vašem webu se zmiňujete o originálním herním systému. Můžete to nějak upřesnit?

Herní systém byl vyvinut přímo pro Inquisitora a nezakládá se tak na žádném známém herním systému RPG her (ať už počítačových, nebo stolních). Znamená to, že hráč se setká s unikátním systémem boje, kouzlení a všemožných dovedností, z nichž některé jsou klasické, jiné nové a neotřelé. Vše je samozřejmě vyváženo tak, aby byl systém přehledný a pro hráče lehce pochopitelný. Na druhou stranu je poměrně rozmanitý, takže může hráče překvapovat na každém kroku roztodivnými novinkami i po mnoha hodinách hraní.



3) Náplní hry má být hledání a usvědčování kacířů. Hráč se v jejich průběhu bude muset řídit všemožnými církevními pravidly. Jak tedy bude pojata celá hra? Máme očekávat spíše pomalejší detektivní (až by se chtělo říci adventruní) zážitek, nebo půjde o klasickou řežbu ala diablo?

Inquisitor spojuje oba prvky – logický i akční. Posláním hráče je odhalovat a stíhat pachatele zločinů (ať už světských nebo církevních), a k tomu bude potřebovat zdravý rozum a logické uvažování. K usvědčení kacíře vedou všemožné stopy, které bude muset hráč nalézt, získat důkazy a ty použít v souladu s inkvizičním právem proti obviněnému. S vyloženě adventurními prvky se však hráči často nesetkají, těžiště každého RPG přeci jen leží poněkud jinde než zkoušet, který předmět lze použít na jiný. Ale pár chytáků ve hře je, to ano :-) A pokud jde o akci, té si hráči užijí dostatek, protože doba, ve které se hra odehrává, je skutečně zlá a za každým kamenem se to hemží pekelníky!

4) Jedna z věcí která mě taktéž zaujala je možnost využití donucovacích prostředků typu skřipec a železná panna. Nebojíte se negativních ohlasů ze strany laické veřejnosti? Také si nedokážu moc představit jak bude onen proces vypadat ...

Negativních ohlasů se nebojíme. Pokud se řekne inkvizice, tak si každý jistě představí mučení a upalování (i když to není až zas tak úplně historická pravda). Proto bude-li někdo tuto problematiku považovat za nevhodnou, hru si nekoupí. Je to stejné jako s kterýmkoli jiným titulem – kdo např. nemá rád organizovaný zločin, jistě nebude hrát Mafii nebo podobné simulace zločinnosti. Ve vlastní hře je tortura zobrazena pomocí in-game animací jednotlivých mučících instrumentů. Naše webové stránky obsahují náhled těchto zařízení a jistě si každý dovede živě představit, jak to bude celé vypadat, až bude na mučidlech ležet člověk a kolem něho bude houf katů vykonávat příkazy inkvizitora. Mučení pak probíhá tím způsobem, jakým probíhalo ve skutečnosti – pokud hráč nebude spokojen s výpovědí vyslýchaného, může dát pokyn katům, ať se pokusí vyslýchaného znovu přesvědčit, aby podal uspokojivější odpověď. Záleží na hráči, kdy řekne dost na nechá vyslýchaného odvést zpět do cely.

5) Ve hře bude dostupno několik charakterů. Zajímavé však je, že rozdíly mezi nimi se nebudou týkat například jen stylu hraní, ale třeba i děje. Budou to jen takové malé kosmetické rozdíly, nebo plánujete třeba i několik druhů zakončení?

Odlišnosti začínají již v samotných dialozích, které představují výrazovou stránku všech hlavních charakterů a je pochopitelné, že kněz bude mluvit jinak než paladin nebo zloděj. Rozdíly ve hraní budou spočívat i v poněkud jiném rozložení questů a nechybět bude ani dvojí konec, kdy si hráč bude moci vybrat, ke komu se přikloní.

6) Při pročítání dovedností různých povolání mě zaujala zejména autorita u kněze a výřečnost u zloděje. (Jen ve zkratce: defacto umožňují ovlivnit vztahy mezi vámi a npc). Budou mít tyto schopnosti velký vliv na průběh hry? Popřípadě, může styl hraní ovlivnit způsob jakým se k hráči budou chovat npc?

Veškeré dialogy jsou založeny na vztahu hráče a okolních NPC. Pokud má hráč vztahy špatné, těžko se od NPC dozví nějakou podstatnou informaci – a vyšetřovací stránka hry je samozřejmě odvislá od informací. Hráč má však vždy možnost pokusit se neochotného NPC přimět k hovoru pomocí různých metod – od vyhrožování až po uplácení. Použití těchto metod však může zákonitě vést k ještě větší neochotě NPC cokoli sdělit. A zvlášť nepříjemné je to potom u obchodníka, jehož negativní vztah k hráči se promítá do výše cen.



7) Bude možnost najmutí npc pomocníků, nebo bude hráč odkázán pouze sám na sebe?

Ano, hráč může přijímat do družiny vedlejší charaktery, které pak může ovládat základními (především bojovými) příkazy. Nejedná se však o bezduché následovníky – každá vedlejší postava má ve hře svou úlohu a ta přinese hráči nejedno (ne)milé překvapení. Proto radíme, aby si hráč dobře rozmyslel, koho si bere do družiny!

8) Mohli byste nám prozradit v jakých mezích by se měla pohybovat předpokládaná herní doba?

Předpokládaná herní doba byla stanovena na 40-50 hodin. Přitom dbáme na to, aby polovina této herní doby nepředstavovala pro hráče bezcílné bloumání vybitými prostorami, jak tomu v mnoha případech je.

9) A co po dohrání? Předpokládám že spousta lidí by nepohrdla multiplayerem nebo třeba kooperativním multiplayerem (myslím že v druhém případě by hra mohla nabýt zcela nového rozměru).

Prozatím je Inquisitor připravován jako single-player hra, není však vyloučeno, že se multiplayer připraví jako součást datadisku (to je ale samozřejmě hudba budoucnosti a bude notně záviset na tom, jaká bude poptávka po takovémto rozšíření).

10) Máte s Inquisitorem velké plány, nebo se vydáte po stopách her jako byl kupříkladu Polda, a budete doufat spíše v úspěch u domácích hráčů?

Velikost plánů autorů každé hry se vždy poměřuje velikostí zájmů zahraničních distributorů o připravovaný titul. Byli bychom rádi, pokud by si mohli Inquisitora zahrát rovněž zahraniční příznivci RPG a uděláme vše proto, aby hra byla po všech stránkách atraktivní. Nejedná se o projekt připravovaný výlučně pro tuzemsko.



11) Tak a teď poslední otázka, která bude čtenáře nejspíše nejvíce zajímat. Na kdy plánujete vydání?

Datum vydání závisí na tom, jak rychle se nám podaří připravit betaverzi, na které teď usilovně pracujeme. Do té doby jsou jakékoli odhady hádáním z karet. Jakmile bude bližší termín vydání znám, bude uveřejněn na našich internetových stránkách.

A co na to Vision?

Není těžké si z tohoto rozhovoru odvodit, že se Česká herní scéna v brzké době dočká velmi zajímavé hry.Nám nezbývá než držet palce...