15.1.2007 9:02
Rozhovor Faraway studios
Rozhovor nejen o Until I’m Gone..
Více...
21.12.2006 19:44
Sběratelské předměty s motivem hry Armed Assault!
Přinášíme tiskovou zprávu IDEA Games..
Více...
18.12.2006 16:07
Alpha Prime - Video
Podívejte se kdo pracoval na AP..
Více...
18.12.2006 16:06
Armed Assault - Bonusové screenshoty
Podívejte se..
Více...
18.12.2006 16:06
Dárek od BIS
Novoroční dárek pro hráče ArmA: Armed Assault!
Více...
17.12.2006 17:13
Alpha Prime - Demo screenshoty
Podívejte se na screeny...
Více...
17.12.2006 16:53
Nová Videa
Přidána nová videa do sekce..
Více...
13.12.2006 14:30
Arma v Německu!
nejprodávanější titul..
Více...
11.12.2006 23:09
Tisková zpráva - IDEA Games
ArmA: Armed Assault v české lokalizaci je k dispozici na internetu.
Více...
10.12.2006 20:20
Rozhovor s Prohibited
Další moje otázky jsem směřoval na nově vzniklý tým Prohibited..
Více...

TOPlist

Interview s IDEA Games

GamesWEB: Môžete se nám prosím predstaviť a priblížiť čitateľom Vašu pozíciu v projekte IDEA Games?

Jiří Rýdl: Jmenuji se Jiří Rýdl a mám na starost marketing členů asociace IDEA games, tedy společností ALTAR games, Black Element Software a Bohemia Interactive Studio.

GamesWEB: IDEA games ohlásilo prácu na troch projektoch: Armed Assault, Alpha Prime a UFO: Aftelight. Aké sú Vaše hlavné cíeľe, ktoré by ste chceli dodosiahnuť s týmito projektami?

J.R.: Cíle jsou pro každý projekt a pro každé studio stanoveny zvlášť. V případě Armed Assault chceme navázat na úspěch Operation Flashpoint a s ještě větší razancí vstoupit na pole multiplayerových bitev. Alpha Prime je druhým projektem BES, tentokrát z prostředí vesmírné stanice, kde se dějí podivné věci. Příbeh nabídne mnoho překvapivých zvratů, hra samotná je kombinací živé akce a hackerského důvtipu a jejím cílem je především bavit. A konečně UFO: Afterlight je již třetím pokračováním strategické série o boji s mimozemskými agresory, tentokrát z povrchu Marsu, který hráčům nabídne zcela jiný pohled na události předchozího dílu.

GamesWEB: Armed Assault, ako sme sa už mohli dozvedieť je dielo od tvorcov Bohemia Interactive alias úspešného titulu Operation Flashpoint. Bude Armed Assault pokračovať v šlapajách OF?

J.R.: Určitě bude. Již teď lze říct, že ve všech oblastech, kde OFP vynikal, jej Armed Assault ještě překonává. ArmA nabídne 400 km čtverečních k rozsáhlým bojům mnoha desítek jednotek, ať už pěších, tak i kolových a pásových vozidel a vrtulníků. Jedním z hlavních taháků bude zcela nový přístup k multiplayeru nazvaný Join In Progress, který umožňuje kdykoliv se připojit do zuřící bitvy, splnit svou brannou povinnost a opět se odpojit, aniž by bylo nutné čekat na konec řeže.

GamesWEB: Netreba pripomínať, že FPS je veľmi populárnym žánrom. Čím by mal Alpha Prime vynikať medzi podobnými titulmi?

J.R.: Alpha Prime nabídne propracované scifi prostředí v enginu Enforce2 s fyzikálním enginem Meqon, podporou akceleračních karet společnosti Ageia a efektů pod DirectX9. Hráči se tedy mohou těšit na ničitelné předměty, proměnlivé prostředí, ovladatelná vozítka, mechanické i živoucí nepřátele a osvědčenou sadu zbraní na blízko i na dálku. AP by vás měla především bavit, neměla by vás lekat nepřáteli ukrytými ve stínu nebo udivovat nepopsatelnými tvary nepřátel, ale být „pouze“ pořádnou porcí akce pro vaše myšky.

GamesWEB: Ufo:Afterlight je v poradí už tretím titulom, ktorý sa na nás chystá z dielne ALTAR games. Na čo sa môžeme tešiť tentokrát? V čom sa bude odlišovat od svojich predchodcov Aftermathu a Aftershocku?

J.R.: Afterlight se odehrává ve stejné době jako Aftershock, ovšem v lidské kolonii na povrchu Marsu, kam byla část obyvatel umístěna v době spolupráce s Reticulany. Něco se ale změnilo a ze Země začínají přicházet podivné zprávy, pokud vůbec nějaké. Další postup komplikuje nedostatek surovin, a to včetně lidí, takže si budete muset pořádně rozmyslet, koho pošlete do akce a koho nasadíte na výzkum, podobně jako v Original War. Kdo ví, třeba si tentokrát i zahrajete za ufony?

GamesWEB: Koľko hodín hranía môžeme očakávať od single-player kampaní týchto projektov?

J.R.: ArmA může díky své otevřenosti vůči modům a díky široké základně tvůrců jistě nabídnout stovky hodin zábavy, nemluvě o multiplayeru, ale kampaň pro jednoho hráče nabídne asi dvanáct misí, tedy kolem 15-20 hodin čisté hry, podobně jako Alpha Prime. Hraní tahové strategie, jakou je UFO: Afterlight, naproti tomu trvá podstatně déle už jenom z toho důvodu, že můžete přemýšlet nad každým tahem, ale lze říci, že čistá doba hraní by se měla pohybovat kolem 40 hodin.

GamesWEB: Čo myslíte, že je nejväčším problémom, s ktorým se musia dnešní vývojári hier konfrontovať?

J.R.: Podle mého názoru je to nedostatek finančních prostředků a také kvalitních lidí. Samozřejmě je možné najít výkonné a laciné studenty, ale s nimi nemůžete pracovat věčně, a pokud chcete, aby i vaši rodiče začali brát tvorbu her vážně, musíte jí brát vážně především vy. Už dávno nejde o chvilkovou zábavu než si najdu „opravdovou“ práci, jak si někteří třeba myslí.

Otázka peněz je problém každého odvětví, kde spolu „bojují“ obchodníci, v tomto případě vydavatelé, a tvůrci, podobně jako třeba ve filmovém průmyslu. Obchodníci nechtějí platit, dokud nedostanou produkt a tvůrci zase nemají co jíst, pokud nedostanou zaplaceno. Výjimečně se někomu podaří z tohoto kruhu vystoupit, a to je i jedním z cílů IDEA games.

GamesWEB: Kedy predpokládáte, že sa tieto hry objavia na pultoch obchodov a za akú cenu?

J.R.: Vzhledem k tomu, že hry našich studií nevydáváme, je to otázka spíše na jejich vydavatele. Nicméně my bychom rádi viděli všechny tři tituly na pultech ještě letos.

GamesWEB: Plánujete vydať aj hratelné demá?

J.R.: Určitě.

GamesWEB: Veľmi pekne Vám ďakujem že ste si našli na rozhovor čas. Chceli by ste touto cestou ešte niečo odkázať alebo niekoho pozdraviť?

J.R.: Rád bych touto cestou vyzval vývojáře ze Slovenské republiky k jednání o možné spolupráci, protože víc hlav víc ví a dohromady se nám snad povede přesvědčit vydavatele, že u nás umíme dělat hry na úrovni.

GamesWEB: Ďakujeme za rozhovor.

Zdroj: http://pc.gamesweb.sk